Lohika: людяність, довіра та опозиція до мейнстріму

3047

Lohika позиціонує себе на ринку як компанія, де працюють десятиліттями. І справді, навіть президент та CEO компанії Lohika Деніел Даргхем (Daniel Dargham) з 20 років роботи у сфері розробки програмного забезпечення, інжинірингу, маркетингу, продажів та управління – 12 років присвятив компанії Lohika. Обличчя Lohika сьогодні, проекти, над якими працює компанія, процес формування команди та процес продажів  – це результати нестандартних підходів менеджменту компанії та фактично втілення бачення та світогляду її керівництва. «Головне – займатися лише тим, у що особисто віриш та йти своїм, не схожим на інші, шляхом», – кажуть у Lohika. Про цьогорічні плани компанії, підходи компанії до вибору клієнтів та проектів, та диференційні особливості Lohika розповідає Site ENGINEering Manager офісу компанії Lohika в Румунії, Юрій Гаврилів, який і керував його відкриттям. До слова, в Юрія цьогоріч своєрідний ювілей, він працює в Lohika вже 10 років.

Юрій, Ви давали інтерв’ю на DOU.ua чотири роки тому. Розкажіть, що змінилося в компанії, які зараз найгарячіші новини.

Наша головна подія цього року – відкриття офісу в Румунії. Це логічний наслідок стратегії розвитку компанії, частина плану щодо завоювання європейських ринків збуту. Ми ростемо, як бачите. Здебільшого усі наші замовники в США, але європейський ринок нас теж цікавить. Тому йдеться не про релокацію, а про відкриття нового форпосту для нових клієнтів.

Наш менеджмент, штаб-квартира якого розміщена в самому серці кремнієвої долини, щиро дивується, коли отримує інформацію, що на ринку праці України зараз чітко видно тренд віддтоку професіоналів. Звичайно, таке рішення – це особиста справа кожного, але я не розумію такої тенденції. В Україні неймовірні можливості для розвитку і сьогодні в нас в Lohika є можливість працювати над найсучаснішими, передовими проектами. І це будучи тут, в рідному домі. Наш топ-менджмент впевнений у майбутньому України і майбутньому компанії Lohika тут. Чіткими доказами цього є те, що жоден з наших клієнтів не пішов від нас у зв’язку з політичною ситуацією та подіями в країні. Навпаки, в нас з’вилося кілька нових проектів, кожен з яких залучив близько 40 працівників.

Щодо Румунії, то після грунтовного аналізу ринку ми зупинилися саме на ній та на місті Клуж (Клуж-Напока, Cluj-Napoca). Румунія зручна з точки зору ведення бізнесу, культурного середовища, рівня знання мов, податкового законодавства. Клуж – друге за чисельністю населення місто в Румунії, там багато університетів, ІТ-компаній. Там гарне конкурентне середовище. І це місто дуже схоже на Львів.

Не боїтеся конкуренції? Чим Lohika диференціюватиме себе в Румунії? Як приваблюватимете працівників?

Ні, не боїмося. Наші переваги що тут в Україні, що в Румунії залишаються тими ж. І вони працюють.

Наша ніша на ринку така: ми не беремося за проекти, які наші клієнти можуть зробити самі, але не хочуть – тому замовляють послуги в сторонньої компанії. Ми беремося за проекти, які може реалізувати тільки Lohika, а в клієнта для цього бракує своїх ресурсів та знань. Наш ФОКУС – цікаві стартапи, які потребують нашого втручання, переважно беремося за проекти чисельністю команд 20 осіб та більше. Це вже результат задекларованої Деніелом (СЕО Lohika) «Стратегії 20+ інженерів». Ми емпірично переконалися, що такі проекти є для нас найбльш цікавими та оптимальними з точки зору ефективності роботи команд і прибутковості.

В конкурентному червоному океані аутсорсингових послуг, де компанії змагаються за великих клієнтів та змагаються в основному тільки ціною, а відповідно втрачають у якості – ми знайшли свій блакитний океан. На ринку унікальних послуг нижча конкуренція, і вона в першу чергу інтелектуальна. Чим більше доданої вартості ти можеш додати клієнту, тим дорожче ти коштуєш. Це фактично протилежний від мейнстріму шлях.

Така позиція надає нам переваги і на ринку праці. Беручись за високотехнологічні проекти, ми маємо можливість встановлювати високу ціну за їх реалізацію, а отже пропонувати гідні умови та заробітні плати нашим працівникам.

От знову ж, на прикладі Румунії. Там ти приходиш в компанію, де працюють 1000 осіб, і левова частка з них – це працівники кол-центру або сапорту. У нас усі 700 – це інженери. Всі працюють із проектами, замовники яких – молоді компанії стартапи. Вони використовують найсучасніші технології, нові мови програмування. Це, мабуть, наша найсильніша конкурентна перевага – в нас цікаво.

Ще одна важлива річ. У Румунії більшість наших конкурентів працюють з європейськими замовниками – ми ж наразі заходимо на ринок із американськими проектами. На цей рік в нас план – 50 працівників офісу в Клужі, в майбутньому будемо поступово нарощувати нашу європейську присутність. В мене дуже позитивні очікування щодо цього напрямку нашого розвитку.

Головний офіс компанії знаходиться в Сан-Бруно. Центри розробки  в Україні, ось відкрились у Клужі. Чи не відчуваєте брак комунікацій із менеджментом?

Наш ТОП-менеджмент має свою налагоджену схему таких комунікацій. Нещодавно приїжджав наш СЕО Деніел Даргхем. Основна мета його приїзду – зустрічі з працівниками. Він проводив 5–6 зустрічей у кожному офісі, що, як на мене, доволі виснажливо, але воно того вартує. Як виглядала така типова зустріч? Приємна, комфортна атмосфера, не більше 10 осіб в кімнаті і повна свобода ставити запитання та спілкуватися. До такого спілкування навмисне запрошують працівників із різних проектів, тих, хто працює в компанії роками, і новачків. Можливість почути про плани розвитку компанії з перших вуст та поставити найбільш гострі запитання без купюр – як на мене, це те, що в першу чергу потрібно для побудови стосунків у компанії на принципах прозорості і довіри. На скільки мені відомо, це таке Lohikaнське ноу-хау. Деніел (СЕО Lohika) на таких зустрічах користується нагодою та ділиться своїм баченням лідерства, вчить брати на себе відповідальність, вивчає, що найбільше хвилює працівників, які питання найчастіше звучать. Після таких зустрічей іноді комусь із менеджменту перепадає на горіхи, але це теж один із методів, як швидко виявити та врегулювати проблему, про яку якась ланка на своєму етапі могла й не знати.

Думаю, такі зустрічі потрібні як топ-менеджменту, так і працівникам. Це практика, яку я бачу протягом всього часу, що працюю в компанії. Зараз такі зустрічі почастішали, що говорить про динаміку розвитку компанії.

Кілька років тому Ви розповідали про Lohika Labs. Цей проект живий? Що з нього «виросло»?

Так, Лаби живі і працюють. «Логіка Лаби», задумувалися як команди по 3–5 осіб, які генерують певні ідеї, придумують проект і мають можливість 3–5 місяців, до півроку, попрацювати у власне задоволення. Так звані канікули для девелоперів.

Зараз «Логіка Лаби» виконують такі функції, які ми не закладали у них на момент появи ідеї такого проекту. Наприклад – Лаби допомагають нам у процесі продажу. В них ми беремося за якусь надскладну задачу, яку ще буквально ніхто, крім нас, не реалізовував, а потім приходимо до клієнта з готовим інноваційним рішенням. І це стає ключовим фактором вибору для клієнта. Уявляєте: Ви б’єтеся над цікавою задачею – і тут знаходиться хтось, хто володіє питанням значно краще, ніж Ви. І це, можливо, єдина команда в світі, яка має та протестила таку розробку. В портфоліо Лабів є кілька таких реальних прикладів.

Ви працюєте в компанії вже 10 років. Назвіть кілька слів, які можуть коротко охарактеризувати Lohika. Як Вам тут працюється? Чим Вам рідна ця компанія?

Людяність, довіра та опозиція до мейнстріму. Напевно, такі слова будуть доречними. Підхід до вибору як клієнтів, так і до набору працівників можна назвати одним об’єднавчим словом – людяність. Звичайно, тут обирають цікаві, нестандартні проекти, але в першу чергу наші сейли обирають клієнтів. Те саме стосується наших працівників. Так, це висококваліфіковані професіонали, кращі в галузі, ті, хто хоче і може працювати над унікальними проектами, але це в першу чергу особливі люди. У нас є якийсь особливий патерн, по якому ми відбираємо працівників, психологічний портрет працівника Lohika. Це люди, що поділяють наші спільні цінності, які здатні будувати довгострокові, людяні стосунки як з клієнтами, так і в межах команди, компанії. В нас частими є випадки, що люди приходять працювати у Lohika конкретно, щоб працювати в команді з кимось із наших. А ще частішими є випадки, що після кількох років перерви працівники повертаються в Lohika, щоб тут залишитися. Тому підхід людяності виправдовує себе в майбутньому.

Ще одним важливим аспектом, як у виборі клієнтів, так і потім у подальшій співпраці, є довіра. Довіра до Lohika будується на трьох простих китах: рекомендаціях клієнтів, прозорості для клієнта під час роботи над кожним проектом та нашій проактивній позиції щодо кожного етапу проекту.  Якщо в проекті виникають якісь проблеми, ми будемо першими, хто про це скаже клієнту. Фактично, на час реалізації проекту ми стаємо невідємною частиною його команди, вливаємося в проект клієнта. Часто ми на основі свого досвіду можемо порекомендувати клієнту, що насправді йому потрібно.

Для мене Lohika справді дуже рідна компанія і мене сміливо можна назвати логіканцем. Гарно бути його частиною цього світу та допомагати його формувати.

Lohika.com.ua

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск