Мертвый единорог: компания Gilt, которая ранее оценивалась более чем в $1 млрд, продалась за $250 млн

6420
7

Разговоры о том, что эра «единорогов» прошла, не утихали весь прошлый год. В числе первых компаний, которые некогда стоили свыше $1 млрд, а сейчас сдают позиции, оказалась Evernote. Начало 2016 года принесло сделку, которая стала разочарованием для романтиков — компания Gilt, которая некогда входила в «клуб единорогов», была продана всего за $250 млн.

Gilt — платформа онлайн-продаж, основанная в 2007 году и ставшая одной из самых инновационных и прорывных компаний в сфере электронной коммерции. Компания росла огромными темпами и активно поднимала инвестиции. В общей сумме инвесторы вложили в Gilt более $270 млн.

Gilt дважды планировал IPO, однако оба раза оно откладывалось — в 2013 и 2014, соответственно. В прошлом году запахло жареным — стартап провел сокращение 45 сотрудников одновременно.

Вчера TechCrunch сообщил, что Glit был продан канадской ритейл-компании Hudson’s Bay Company за $250 млн. Канадцев в первую очередь заинтересовала клиентская база Gilt (модель работы Gilt построена на обязательной регистрации), в то же время для стартапа продажа стала возможностью решить все проблемы с монетизацией. К тому же Hudson’s Bay Company позволит Gilt пользоваться своей сетью магазинов Saks Fifth Avenue, в первую очередь для того, чтобы клиентам было проще возвращать продукцию.

Несмотря на выдающиеся успехи и тот факт, что уже в 2011 году Gilt оценивали в $1 млрд, компания так и не смогла выработать стабильную и прибыльную бизнес-модель. Подобная ситуация произошла и со стартапом Fab, который тоже некогда считался единорогом, а сейчас отказался от своей задумки и полностью изменил концепцию компании.

Напомним, в прошлом году мы публиковали серию статей о единорогах, в частности предсказания о том, что вскоре единорогов заменят стартапы-«тараканы».

Оставить комментарий

Комментарии | 7

  • Що таке Glit? Це ті що фруктами займаються? (http://www.glit.com/)

  • Почему вы пишите Glit, если они называются Gilt?

  • Мильна бульбашка от-от лопне! Хто не розуміється в інвестиціях і не вчить історію, той влетить в мінуса! Все це вже проходили в 2001-2002 роках з падінням доткомів, коли до того вкладалися гроші у сайти, які не мали ніяких активів, нічого не коштували але дурні фонди вкладали в них мільярди, бо очікування надприбутків гасило всі сумніви… допоки не сталося лихо схлопування мильної бульбашки. Кожні десять-п’ятнадцять років стає таке схлопування, бо зайві, перегріті кошти, після чергового схлопування, шукають місця прикладання, ось тому інвестори і вкладають мільярди в надії на надприбутки, і хто встиг, той заробив, всі інші втрачають. Ми на порозі чергового бах-бабах-буму!

    • Вывод: нужно готовиться к очередному наполнению пузыря через пару лет после «бах-бабах-бубум». 🙂

    • Такої бульбашки, як у 2000, не буде. Тоді інтернет для інвесторів був новинкою і вони бездумно інвестували в усе, що називало себе .com, а потім якийсь час так само бездумно тікали з усього, що взагалі мало стосунок до інтернету (в тому числі реальні компанії MS, Intel, Sun тощо).
      Зараз інтернет-ринок досить зрілий. Точніше, загальне абстрактне поняття «інтернет-ринок» втрачає сенс — інтернет проник майже всюди і поділився на конкретні галузі з різними властивостями. Бульбашки тепер надуваються на окремих мікроринках і швидко здуваються. Наприклад, у другій половині 00-х було модно створювати «соціальні мережі». Потім були ігри про фермерів, купонні сервіси та інші інстаграми. Я в той час нещадно критикував цей маразм, коли обсяг інвестицій у Groupon за 2011 рік перевищив IPO всього американського сектору біотехнологій. І де тепер той групон і та зінга? Потім вийшла жорстка критика Пітера Тіля та інших, які закликали не страждати фігнею та інвестувати не в модне, а в потенційно проривне. Зокрема, в залізо. Тепер придумали чергову «модну тему» — єдинороги. Тобто проекти, які начебто швидко мають набрати мільярд. Насправді захоплення єдинорогами йде проти самої логіки розвитку ринку стартапів і всієї сучасної економіки. Справа в тому, що стартап тепер — це вже зовсім не рідкісна компанія зразка 20 століття, з якої неодмінно має вирости ІТ-гігант або вона піде у забуття. Це просто форма зайнятості. Повторюю ще раз: стартап у 21 столітті — це просто форма зайнятості. Користуючись ресурсами ІТ та інтернету — новітніми загальнодоступними засобами виробництва — звичайні люди створюють звичайні технології. Дуже мало з них злетять до світової популярності і 10-значних цифр. Але їх багато і вони створюють реальні цінності, залучають інших створювати їх разом з ними. Так от я б інвестував не в «єдинорогів», а в те, що примножує кількість таких «розумних звіряток» і допомагає їм ставати на ноги. Зрештою, це щойно написали: http://ain.ua/2016/01/07/625623

Поиск