Подорож Київ-Одеса на електромобілі Nissan Leaf: наскільки зручно і скільки коштує

12515
14

Cудячи з даних реєстрації авто, в Україні електрокари тільки набувають популярності. Власники таких машин вже ділилися своїми враженнями від дальніх подорожей на такому виді транспорту, цього разу про подорож із маленькою дитиною на Nissan Leaf з Києва до Одеси розповів Любомир Остапів, засновник соціального проекту «Сімейний Бюджет» та партнер iPlan.ua

З семимісячним малюком і його речами досить важко подорожувати потягом, тому для маршруту Київ — Одеса ми обрали авто. Була ідея помінятися машинами з власником Шкоди Октавії, але глянувши на 495 км я подумав: «та, за 8 годин доїдемо». По факту дорога Київ (Ірпінь) — Одеса (Аркадія) на електрокарі Nissan Leaf зайняла 11 год 58 хв.   

Не вірте тим, хто каже що на Leaf подорожувати дешевше, бо економію на бензині ви в прямому сенсі «з’їдаєте і випиваєте», очікуючи на зарядках. По грошах за всі зарядки поїздка обійшлася в 435 грн, тобто майже 1 грн/км. Так, компанія «Електроентерпрайс» збудувала інфраструктуру (всі зарядки — їхні), і тепер змінила структуру тарифів, очевидно, щоб окупити інвестиції. Це справедливо, і єдине, що допоможе зниженню тарифів — це конкуренція.

В цілому на дорогу пішло 7 годин 40 хв, більше 4 годин — це зарядки. Їх вистачає по трасі, але по факту в середньому кожні 100 км треба заряджатися, бо відстань між ними не ідеальна для маршруту. У нас вийшло 5 швидкісних CHAdeMO-зарядок: «Фора» (Глеваха), Glusco (Кривець), WOG (Умань), WOG (Криве Озеро), «Мисливець Автогриль» (Старі Маяки). Всі вони працювали і на жодній не було черги. 

Зазначу, що швидкісна зарядка, це коли авто можна зарядити за 30 — 60 хвилин.

На Nissan Leaf останні 20% батареї заряджаються повільніше, тому я одразу планував: якщо 100% — це 140 км, то 80% — це 100+. Але по факту деякі зарядки працювали повільніше. До того ж, в дощ на мокрому асфальті батареї розряджаються трохи швидше.

Із неочікуваного: довга поїздка на електрокарі чудово тренує нервову систему.

Коли в машині втомлене немовля, за бортом — злива, а на приборній панелі світиться жовтим низький заряд впритул до планової зарядки, витримка потрібна ще та. Два рази навіть доводилося скидати швидкість до 70 км/год, щоби точно дістатися до заправки. Але в цілому мені комфортно було їхати 90 км/год, враховуючи погодні умови.  

Семимісячний Ярослав достойно переніс дорогу, благо часті зупинки зробили подорож менш виснажливою. Плюс Nissan Leaf дуже плавно їде, по комфорту можна порівняти зі звичайною машиною преміум-класу.

Висновок: Nissan Leaf називають машиною для міста, і ця історія ілюструє, чому саме.

Про вартість такої поїздки я писав, по швидкості — думаю, на бензиновому авто було би десь вдвічі швидше добиратись. До речі, дорога назад Одеса (Аркадія ) — Київ (Ірпінь) зайняла 12 годин 07 хвилин. По зарядкам — все те саме, було закуплено 81,3 кВт*год. Із врахуванням 25% знижки в «Автоентерпрайс» це коштувало 478 грн.

Автор: Любомир Остапів, засновник соціального проекту «Сімейний Бюджет» та партнер iPlan.ua

Оставить комментарий

Комментарии | 14

Поиск