Чому трапився поштовий колапс в аеропорту «Бориспіль» і як не допустити повторення — колонка «Укрпошта»

9960
7

Друга половина грудня стала важкою для аеропорту "Бориспіль", через який відправляється/приймається чимало вантажів за кордон. Аеропорт навіть ввів ембарго на імпортні вантажі у період з 24 грудня по 4 січня. Передноворічне навантаження виявилось завеликим для "Борисполя". 

Від цього постраждали і поштові оператори, які відправляють вантажі через "Бориспіль".  Серед них - "Укрпошта". Юлія Павленко, директор департаменту міжнародних операцій «Укрпошти», пояснює, як саме ситуація у "Борисполі" відобразилась на термінах доставки, та що робить поштовий оператор, аби не допустити повторення ситуації у майбутньому. 

Бориспіль

Фото: сторінка «Укрпошта«.

Шквал повідомлень  в соцмережах, перевантажені гарячі лінії компаній доставки, перевізників, відправників вантажів. Така реакція громадян на введення аеропортом «Бориспіль» з 24 грудня по 4 січня ембарго на перевезення імпортного вантажу та пошти для всіх типів літаків через не можливість вчасно обробити великі обсяги відправлень в період новорічних та різдвяних свят. Заручниками такої ситуації, в першу чергую, стали служби доставки, які мають зобов’язання перед відправниками вчасно доставити відправлення. Враховуючи, що національний поштовий оператор в загальній кількості авіаперевезень країн здійснює близько 10%, «Укрпошта» опинилась в центрі ситуації. 

Чому так сталося з обробкою вантажів у аеропорті? 

Аеропорт «Бориспіль» приймає  вхідну пошту і через який відправляються основні відправлення з України. Але при збільшенні кількості вантажів в сезон та через нестачу технічних ресурсів, головне летовище України не може вчасно розвантажити міжнародні та експрес-відправлення, відправити за кордон пошту. Тимчасове ембарго, що ввів аеропорт, зосередить всі наявні ресурси, аби обробити та видати всі вантажі, що зараз застрягли на території вантажного терміналу «Борисполя».

Який механізм обробки та прийому відправлень «Укрпоштою» в аеропорті «Бориспіль»?

«Укрпошта» має склад на території аеропорту. Це буферна зона, де експортні замитнені відправлення, що сформовані в поштові депеші (партії посилок до певної країни призначення), та імпортні відправлення, що прибувають з різних авіарейсів й 5-6 разів на добу, перевозяться з поштового складу в аеропорту до центру сортування пошти у Києві. Вони мають  зберігатися на складі в «Борисполі» до 24 годин. Вся імпортна пошта з бортів пасажирських рейсів, що сформована в мішки, направляється на склад «Укрпошти». Пошта, що сформована в авіапалети, переміщується до поштового складу працівниками аеропорту по мірі технічної можливості. Це за умови нормальної роботи аеропорту та авіаліній. Додатково склад «Укрпошти» обробляє транзитні поштові відправлення із різних країн з перевантаженням в аеропорту Києва. Тобто «Укрпошта» не використовує для обробки своїх вантажів імпортні та експорті склади аеропорту. 

«Укрпошта» розширює канали доставки

Враховуючи тенденції ринку щодо постійного росту обсягів відправлень, навесні цього року «Укрпошта» розширювала свої канали доставки. Окрім співробітництва з MAУ, KLM, AirBaltic, «БелАвиа», компанія  почала партнерство з Turkish Airlines, LuftHansa, LOT, Silkway, Brussels Airlines, Austrian Airlines. Тобто компанія має можливість передавати пошту до інших країн щоденно на 32-47 рейси в залежності від розкладу вильотів. Але реально через брак технічних та людських ресурсів аеропорту такої кількості авіарейсів, на яких є відправлення «Укрпошти», не відбувається. 

Що робить «Укрпошта» аби швидше обробляти пошту

Для імпортних відправлень:
  • Влітку з вантажним терміналом та регіональною митницею погоджено оновлену технологію перевантаження пошти в «Борисполі» з участю «Укрпошти» і тому не відбувалося скупчення імпортної  пошти на палетах у вантажному терміналі.
  • Із вересня «Укрпошта» почала використовувати аеропорт Львова для розмитнення відправлень з Китаю, що суттєво зменшило навантаження на аеропорт Києва.
  • Участь в пілотному проекті пошти Китаю China Post, коли з Китаю до Польщі пошта направляється залізничним транспортом, а далі Poszta Polska направляє її до України на місце міжнародного поштового обміну в Чопі.
Для експортних відправлень:
  • Залучення приватних хендлингових сертифікованих компаній, що могло за умови вчасного їх залучення знизити навантаження на співробітників аеропорту «Бориспіль». Однак через тривалі перемовини з квітня до початку грудня, лише із 11 грудня компанія «Аєрохедлінг» розвантажила  перший рейс вхідних вантажів з Лондона і завантажила вихідні відправлення на рейс в Алмати.
  • Використання аеропортів в ЕС для транспортування пошти, зокрема аеропортів Польщі. Зараз для відправлення пошти до USPS (пошти США) задіяно аеропорт Жешува, а коли у аеропорту Варшави владнається ситуація, то й він буде використовуватися як альтернативний аеропорт для відправки пошти з України.
  • Використання українських аеропортів в інших містах. «Укрпошта» веде переговори з аеропортами Львова та Одеси, і розпочинає тендери на закупку авіаперевезень з урахування даних аеропортів, на фінальній стадії укладання угоди із підключення аеропорту «Жуляни».
  • Використання експрес доставки через спільний з DHL Express Ukraine сервіс, що дозволяє в 5 містах України (Київ, Харків, Львів, Одеса та Дніпро)  здати відправлення в головних поштамтах в мережу DHL та отримати доставку за 3-5 днів в будь-яку країну. 

«Укрпошта» докладає максимум зусиль для усунення наслідків цього форс-мажору з обробкою пошти. Однак очевидним є факт, що без сучасного вантажного терміналу в центральному аеропорті країни ситуацію змінити дуже складно. І залучення приватних сертифікованих хендлінгових компаній до обробки пошти за уже погодженою технологією найбільш ефективний та швидкий шлях вирішення ситуації.

Автор: Юлія Павленко, директор департаменту міжнародних операцій «Укрпошта». 

Оставить комментарий

Комментарии | 7

  • Очень много «албанских опечаток» в тексте.

  • Такой бред написан. Что Укрпочта делает….точнее что Укрпочта сделала до Нового года. В итоге делала, делала и воз всё там же……. Ответа на вопрос «як не допустити повторення» нету.

    • Повторение коллапса избежать не удастся, если подход к организации труда не изменить. Все говорят, что ресурсов не хватает, но не уточняют, что люди пачками увольняются и их никто не останавливает. Склад загибается давно, руководство на замечания не реагировало, получили коллапс. Кто виноват? Дыхнэ, Рябикин, Омелян (ему давно об надвигающемся ужасе сообщили, реакции ноль). Все они занимаются разработкой проекта нового склада, но без инвестора грош ему цена. А тем временем существующий склад довели до ручки.

  • Нагадайте, будь ласка, яка з/п в директора Укрпошти, і як саме він передбачав такі форс-мажорні обставини. Між іншим, якість роботи УП впала дуже сильно за останніх півроку

  • Чому вперлись в цей Бориспіль? Ну не хочуть там люди працювать. Забить на нього. Їм ми з потоком лоукостерів розібратись. Є ж інші аеропорти в інших областних центрах. Є запущені, але є ж такі що потребують невеликого ремонту.

    • Для того, чтобы принимать почту, нужны условия — складские помещения, рейсы из как можно большего количества стран и т.д. Одну почту без пассажиров никто возить не будет. Так что не всё так просто.

  • «Укрпошта — доставка минулого». Ми не вміли працювати, не вміємо, нехай так і буде…» 2 місяці бандероль з Англії шукали у відділенні. 3 рази по 40хв-1 годині в черзі. Дальше без черги приходив як на роботу, всі тепер знайомі у відділенні. Відправлення знайшли, потерте, подерте та відкрите. Добре що все на місці.

Поиск