«А я не намікаю, я як є кажу»: як народився Facebook-комікс про Гуся

9474
14

Багато хто з українських користувачів Facebook у своїй стрічці бачив короткі та смішні історії про «Гуся» — популярний комікс, настільки ж невід’ємний від українського сегменту мережі, як жарти про президентські вибори. «Гусь» починався як серія прикольних картинок, зараз він став упізнаваним брендом, який можна побачити всюди - від магнітів до футболок та книжок, нещодавно він став «обличчям» київського метро. Редактор AIN.UA поговорила із авторкою комікса, дизайнером Надією Кушнір, про те, як з’явився «Гусь» і як він з хобі переріс на повноцінний проект. 

Розкажіть про себе, чим займаєтесь?

Я працювала дизайнером 7 років, уже 4 роки працюю ілюстратором. Переважно я малюю дитячі книжки, оформила вже більше шістдесяти. Раніше я ілюструвала чужі книги, останнім часом почала більше малювати свої власні. Працюю на кількох роботах, виховую сина. Нічого особливого.

Гусь-7

Як з’явився комікс? Чим (ким) надихались?

«Гусь» просто з’явився. Як чергова нічим не особлива ілюстрація. Але він мені дуже імпонував і я використовувала його для ілюстрації власних постів на Facebook.

Гусь-5

Коли вирішили зробити сторінку на Facebook, чому обрали саме цю платформу (не Instagram, наприклад)?

Я просто писала свої думки на Facebook, Instagram взагалі тоді не дуже був у мене в користуванні, та і зараз я не дуже веду особисту сторінку. Мій друг сказав, що «Гуся» треба в маси і зробив публічну сторінку в Facebook. Я дуже довго впиралась, але це вже тяжко було зупинити. А раз не можеш зупинити — треба було взяти над цим контроль. Не люблю, коли щось просто відбувається, неконтрольовано і хаотично.

У вас зараз на сторінці 150 000 фоловерів, це органіка чи якось просували «Гуся»?

Це органічне зростання. Основний ріст відбувався в перший рік. В перші дні додалося більше 5000-10 000. Зараз стабільно середній приріст 1000 підписників в тиждень. Інколи доходить до 1500-2000. Все дуже напряму залежить від моєї активності на сторінці.

Гусь-4

На сторінці Instagram зараз майже 60 000 підписників. Сторінка там недавно і приріст теж тільки органічний. Нікого не ловлю, нікого не змушую, нікого не тримаю. Люблю, коли всі свої.

Як придумуєте ідеї? Чи є у вас улюблені комікси/серіали/інші штуки з маскультури з подібним гумором, якими би ви надихались?

Я не займаюся цілеспрямованим пошуком ідей, просто беру ситуації з життя, які відбуваються зі мною. У цьому звичайно є і свої плюси і мінуси. Важливо не боятися виглядати слабкою, дурною чи сумною. Всі ми часом такими є. У цьому і цінність. І нас всіх, і «Гуся».

В українському Facebook є чимало симпатичних персонажів, що говорять суржиком — Татуся Бо, Фаїна Каплан і т.д. Чому обрали суржик, чи не боялися, що це відштовхне частину україномовної аудиторії?

Я думаю,що суржик — це фольклор. Варто зважати на більшу частину населення, і робити, як вважаєш правильним. Справа не в популярності, а в щирості.

Гусь-3

В який момент вам запропонували співпрацю бренди? На яких умовах? Розкажіть, як працювали із київським метро.

Першим брендом була «Добра листівка». Ми випустили серію листівок з «Гусьом» тиражем 500 наборів по 18 штук. Пам’ятаю, що я тоді навіть щось заробила і мені здавалося, що це дуже багато, бо до того я працювала на шести роботах і мала в місяць від сили $200 і вічні проблеми з «випрошуванням» зарплати, яку я відпрацювала. Я не пам’ятаю, скільки я тоді отримала, там була не дуже велика сума, але радувала адекватність Іллі Стронговського і Лілі Омеляненко, тому співпраця була приємна і радісна. Що дуже відрізняло цю співпрацю від всіх моїх інших робіт на той момент.

Потім я вже сама почала шукати підрядників, щоб випускати товари. Перші кілька спроб були не дуже вдалі. Вже згодом я знайшла підрядників, якими задоволена і ми досі разом працюємо.

Гусь-2

З «Київського метрополітену» написали самі. Потім справу вели агенти з Art Nation, а я малювала самі постери. Говорячи про цю співпрацю — мені більше подобається, коли є менше обмежень, а тут не можна було використовувати суржику і нецензурної лексики. Це було більш складно, ніж цікаво. Але мені подобалося, що я можу якось вплинути на людей і частково їх порадувати і виховати. 

Від редакції: В жовтні минулого року проект «#Гусь в метро» від Art Nation отримав один з трьох головних призів авторитетного українського рекламного конкурсу ADC*UA Awards. 

У вас є магазин із брендованою продукцією, це прибутковий проект чи радше фановий? Чи дає «Гусь» заробляти, чи це все ще хобі?

Він вміру прибутковий. Я не можу сказати, що це дуже багато, бо в нас дуже висока планка якості самих товарів, тому дуже великі собівартості.

Гусь-1

Так що багато так не заробиш, хіба на якісь свята. Час від часу є колаборації, які приносять трошки більші гроші, ніж звичайно, але це скоріше рідкість, ніж правило. І думаю, що якби хтось дізнався справжні цифри, подумав би, що я неправильно все роблю і можна було б з цього вигрібати мільйони. Але я не страждаю особливою жадністю. Мої амбіції проявляються у інших речах. 

А цифри можете назвати?

Стандартна ставка — переважно 7-12% роялті від прибутку. Інколи просто з товару 10%.

Є плагіати, наслідувачі «Гуся», щось з цього приводу робите?

Так, є, і це все дуже неприємно. Ведуться судові справи, взагалі цим займається агентство. Я тому їх і найняла, щоб не влазити в це все, бо нервів не вистачить. У нас зареєстровані торгові марки і всі малюнки захищені авторським правом, тому це все питання часу, коли все стане на свої місця. Поки що складнощів додає те, що плагіат відбувається в Росії, та наскільки мені відомо, вже прийняті певні дії, за які мене напевно потім колись розіпнуть на хресті, але зазвичай це роблять ті, хто не зрозуміє, навіть, якщо їм пояснити. Тому я просто чекаю, коли професіонали закінчать те, що почали. 

Оставить комментарий

Комментарии | 14

  • Автор — молодец, что смогла монетизировать, но как мне, мем тупой и не особо смешной..

    • Не хотелось бы обижать автора. Но картинки реально какая-то ерунда нашкарябаная левой ногой, тексты тоже не айс. Причина популярности не понятна. В прочем как и причина популярности очень многих других бессмысленных но популярных вещей

  • Дуже демотивують мати, коли іноді бачу ці картинки, тому вирішив ігнорити всю продукцію з Гусем, хоча до цього хотів щось купити собі-друзям.

  • Никогда не мог понять, что прикольного с этим гусем. Ну да, картинки хорошо нарисованы как для комикса, но тексты не смешные, еще и суржик…

    • это язык народа! А не выхолощенное «средство передачи вербальной информации»

      • Это язык быдла, которое не в состоянии осилить ни русский, ни украинский.
        Но, так как быдла много — гусь им отлично заходит.

        • А подскажите, американский английский — это английский или нет? И вообще, чуть более глобально, если сможете — язык для человека, или человек для языка?

          • Вопрос был про суржик, а не про английский. Суржик — признак малообразованного человека. Понять мою мысль сможете? Или нет?

          • Подсказываю ) Американский английский это такой же суржик английского (британского). Шотландский, канадский — так же. Я к тому, что это язык такой, диалект (хотя здесь можно обсуждать формальные моменты). А вот применять к этому эмоциональные или моральные кванторы — вот это признак недалекости ума. Что вы и демонстрируете, к моему сожалению.

          • Вы путаете теплое с мягким. Я свое мнение никому не навязываю, а вашу оценку моей личности — скажу так, ну вот я вас считаю идиотом и дегенератом, после перехода на мою личность. Вы это продемонстрировали, к моему удовольствию. Если вам заходит суржик и маты гуся, ну ваш уровень понятен.

        • Якраз в цьому і фішка Гуся — говорити суржиком і з матюками. І це є жартівливе висловлювання життевих ситуацій. Гусь імпонує тим, хто із жартом сприймаємає будь-які ситуації, негативні чи позитивні.

          А ви мабуть «скучная серьйозная лічность» 😉

  • Наташа молодец 🙂
    У них офигенские чашки и блокнотики, покупаем на подарки.

Поиск