AIN.UA » БизнесЯк вибудовувати персональний бренд і чому на цьому не варто фокусуватись
EN

Як вибудовувати персональний бренд і чому на цьому не варто фокусуватись

1727

Всім привіт! Я – Маркіян Мацех, Senior Product Manager у Vimeo.

Останнім часом мене часто запитували, як побудувати власний бренд, і я чесно відповідав, що не знаю, бо ніколи цього не робив. Після декількох таких розмов я усвідомив, що таки робив, просто ненароком. Я зрозумів важливий урок, яким варто поділитись — бренд будується сам, коли робиш щось вартісне.

Я не вважаю, що маю помітний бренд, яким варто пишатися. Однак мій досвід – від роботи в українській компанії і співзаснування стартапу до релокації до потужної корпорації у США – засвідчує, що певні елементи публічності, які приходять з досвідом, бажанням робити свою справу добре і віддавати щось на користь професійної спільноти, допомагають досягати поставлених цілей і будувати кар’єру.

Кар’єрний шлях

Я починав як програміст. Після третього курсу потрапив на літню школу програмування Eleks. Після закінчення школи, мене взяли туди на роботу. Кілька років я пропрацював програмістом, після того перейшов у Business Development з напрямку мобільних технологій, де об’єднував кілька ролей – Sales, Marketing, Product Management.

У 2016 році я пішов з Eleks і став співзасновником стартапу Senstone, якому присвятив два роки. Після цього ціленаправленно почав шукати роботу за кордоном, де я зараз і працюю – у Vimeo (США).

Про розвиток персонального бренду

Я ніколи не ставив собі за ціль будувати персональний бренд. Це йшло бонусом до інших цілей. Тобто те, що я роблю – я роблю для результату, а не для власного паблісіті.

Бажання побудувати свій бренд – це сумнівна ціль, правильна – робити щось круте, і бренд прийде з тим.

Чи вийде зробити бренд заради бренду? Ні.

Як краще за все формувати власний бренд? Робити свою справу якнайкраще, брати на себе відповідальність, виходити за рамки своїх обов’язків, проявляти ініціативу. Нижче приведу перелік тих інструментів, які спрацювали для мене.

Генерація якісного контенту для ЗМІ

Перші публікації я отримав, коли займався Business Development в Eleks. Я тоді почав активно виступати на конференціях в США і Європі. А в рамках контент-маркетинг стратегії компанії ми робили багато R&D експериментів і публікували пости про них на корпоративному блозі. Пост про один із успішних кейсів підхопили світові ЗМІ. Компанії це дало генерацію великої кількості нових лідів, PR та впізнаваність. Все це я робив для досягнення конкретних бізнес-цілей компанії, в якій працював, а корисні контакти і знайомства, які отримав — це приємний бонус.

Так, наприклад, коли ми з Назаром Федорчуком запускали стартап Senstone, я сконтактував тих самих журналістів, що писали про експеримент Eleks, і вони також опублікували новину про те, що ми запустились на Kickstarter. Завдяки цьому в нас краще пішла кампанія.

Коли я подавався на американську візу, ці статті також дуже допомогли, оскільки засвідчили, що мене вважають експертом з Wearable Tech.

Розвиток професійного ком’юніті та себе у ньому

В період Eleks мені пощастило бути в центрі заснування «ІТ Арени», і оскільки я розділяв ідею групи, я проявив ініціативу для більшої участі. Нам хотілося створити місток між українською і світовою спільнотою і привезти в Україну топових міжнародних спікерів, аби вони поділилися досвідом з локальними експертами і познайомились з нашою ІТ-сценою. В перший рік я організував потік з мобільної розробки. Наступні кілька років я взяв на себе відповідальність за продуктовий трек. Це, безумовно, додало візібіліті мені самому, а також дало можливість напрацювати професійні контакти, які залишились на роки. Деякі з них допомогли розвинути Senstone, а інші допомогли знайти роботу.

Виходячи з цього, нетворкінг – це найкраща порада, яку я можу дати. Потрібно підтримувати зв’язки з людьми, тому що це дуже корисно в довготривалій перспективі. Ви ніколи не знаєте коли нетворк стане потрібний, але коли потреба настає, це скорочує виконання задач з місяців до годин.

Ще один важливий аспект – це ініціатива на роботі. Думаю, це те, що спрацювало для мене. Завжди в різних бізнес-цілях є потреба робити речі, які так само мають класний кар’єрний вплив, наприклад, крутий проект, який потім може піти в медіа. Є багато того, що важливо, але на що ні в кого немає часу. У мене десь так і було. На Eleks я почав проявляти ініціативу і мені дозволяли це робити. Тобто треба брати на себе відповідальність. Бізнес-цілі з кар’єрними цілями часто можуть перетинатися, тому це те, що я би міг порекомендувати.

Поширення свого досвіду через персональний блог

Почав вести свій блог на Medium, коли виходив з Senstone, оскільки розумів, що у мене накопичилось дуже багато історій, які я хотів запам’ятати сам і розповісти іншим, щоб поділитися досвідом. До того ж, при подачі документів на візу це теж є бонусом. Зараз, коли роботи я вже не шукаю і візу отримав, продовжую його вести, оскільки мені подобається ростити продуктове ком’юніті в Україні.

Участь у галузевих нагородах

Коли шукав роботу в Штатах, вирішив податися на Ukrainian IT Awards, оскільки розумів, що це дало б мені бонус і для пошуку роботи, і для отримання візи. Це добрий лейбл, який підсумовує твій досвід і зрозумілою для всіх мовою засвідчує, що ти – кваліфікований фахівець. Але тут важливо мати досвід, професійні здобутки, які можна представити журі.

Маю кілька порад тим, хто сумнівається, чи варто брати участь і чи вистачить сил позмагатися за перемогу:

  1. Точно подавайтеся, оскільки в цьому немає нічого страшного, тут не ведеться така боротьба, як на боксерському рингу.
  2. Основна частина цієї нагороди – те, ким ви є, тут вже нічого не зміниш, суть тільки в тому, щоб гарно оформити ваш досвід. Навіть якщо цього року не переможете, ви визначите для себе ті аспекти, над якими варто попрацювати, щоб наступного року представити себе краще.
  3. Раджу фокусуватися не на процесі, а на результаті. Тобто розкажіть, як ваша робота вплинула на проект. Так само ще має бути і внесок у розвиток ком’юніті. Як на мене, це була важлива частина цієї нагороди – щоб її отримати, людина повинна віддавати щось.
  4. Під час спілкування з журі також слід фокусуватися на своїх конкретних досягненнях — що ви зробили, де ваш продукт зараз, скільки клієнтів ви привели, яке ревенью згенерували. Треба просто бути собою і ділитися своїм досвідом.

Можу підсумувати, що публічність і бренд – один з інструментів пошуку роботи, інвестицій, найму людей. Є й інші способи досягти цих цілей, які добре працюють. Кожен обирає оптимальний для себе шлях. Однак, якщо обираєте побудову селф-бренду, будьте готові не лише отримувати, але й віддавати у відповідь.

Заметили ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить нам.

Смотреть комментарии

Комментарии | 0

Последние новости
18 ноя
Смотреть все
  • Бизнес на госданных
  • Съемки на YouTube
  • ФОП для IT
  • Nimses
  • Бизнес в e-commerce
  • Продавать в интернете
  • Спецпроекты
  • Безопасность номера

Поиск

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: