Relocats існує вже два роки, а загалом в Аліни Сальнікової 8 років досвіду в рекрутингу. Її компанія спеціалізується на роботі зі стартапами або невеликими підприємствами, до 600 співробітників. Вони займаються не просто CV-сендінгом, а проводять 40-хвилинне інтерв'ю з кожним кандидатом, перевіряючи їхні soft skills та відповідність технічним вимогам.
До карантину команда з трьох осіб організовувала 3 офери на релокацію за місяць. «Ми працювали не лише на український ринок, а й на світовий. Влаштовували релокації клієнтам з Алжиру в Німеччину, чи з Єгипту у Швецію. Постійні клієнти з Європи визнавали, що якість наших послуг вища за ринкову, а ціна — нижча», — розповідає Аліна Сальнікова.
Як обмеження позначилися на Relocats
У певний момент постійні клієнти припинили працювати над розширенням компанії, а спрямували зусилля на збереження того, що мають. Клієнти ставили на паузу пошук нових співробітників. Оскільки оплату за свої послуги компанія Relocats отримує у перший день, коли відібраний співробітник виходить на роботу, бізнес довелося поставити на паузу. «Ми отримуємо замовлення, коли компанії хочуть розширюватися. Під час кризи цього не відбувається. Через брак коштів і кадрову кризу клієнти поставили пошук нових співробітників на холд. Через те, що ми не знали, скільки ще триватиме криза, і нам довелось вчинити так само».
Повернутися до звичного режиму роботи вони зможуть, коли повністю відкриються кордони. «Більшість наших клієнтів не можуть наймати працівників віддалено, наприклад відділ IAEA при ООН у Відні, у який ми постійно релокуємо спеціалістів, має дуже високі вимоги безпеки. Саме тому три людини з України на разі чекають на відкриття кордонів, щоби почати працювати. Хоч отримали офери ще три місяці тому», — пояснює Аліна.
«Зараз дуже вдалий час, щоб у спокійному режимі переглянути юридичний бік роботи: умови контракту, маркетинг, свій підхід до сейлз-послуг», — підприємниця пояснює, що карантин дав їй змогу трансформувати стратегію ведення бізнесу і знайти нові напрямки для розширення. Аліна має досвід роботи у міжнародному рекрутингу, тому під час вимушеної паузи знайшла бізнес-партнера, який розуміється на українському ринку, щоби разом створити аудит, консалтинг та рекрутинг в Україні.
Якою має бути техніка, щоби допомагати бізнесу
«Всі 9 років роботи, я працюю у режимі багатозадачності. У мене на ноутбуці постійно відкрито багато вкладок і дуже важливо, щоби комп'ютер не підвисав», — каже Аліна. Для цього найважливішими показниками дівчина вважає потужний процесор, достатній об'єм оперативної пам'яті та SSD. Робота досить мобільна — постійні дзвінки і співбесіди вимагають бути на зв'язку з різних міст, тому Relocats цінують у техніці мобільність і безпеку інформації. «У мене на ноутбуці є близько 10 000 резюме, а така інформація повинна зберігатися у захищеному місці», — додає засновниця компанії.
Використовуючи техніку для роботи, важливо звертати увагу на захищеність даних та безпеку інформації, яка критично важлива для бізнесу. Ноутбуки Lenovo оснащені IR‑камерами, що відстежують, коли власник відходить від свого пристрою, і миттєво вимикають екран. Криптографічний чип TPM 2.0 кодує кожен файл, не сповільнюючи роботу. Тому навіть у разі фізичної втрати накопичувача дані будуть захищені від несанкціонованого доступу.