EN

Ми тиждень тестували консоль PlayStation 5: детальний огляд від AIN.UA

3933

19 листопада 2020 року Sony випустила нове покоління своїх ігрових консолей — PlayStation 5. Попит на неї виявився настільки великим, що магазини не могли впоратись з доставкою: ні в Україні, ні в світі. Олександр Лінник, PM в AIN.UA, тиждень тестував нову консоль з новими і старими іграми, і підготував детальний огляд плюсів та мінусів PlayStation 5.


В Sony підійшли до нової консолі серйозно, оновивши взагалі все: дизайн, начинку, контролер, ігрові сервіси. Все це, на перший погляд, виглядає як справжній «некстген».

Тут і надалі фото Олександра Лінника

І в той же час є свої нюанси. Покоління нове, але ігор, які розкривають усі можливості консолі, дуже мало. Приставка може працювати з 4К-розширенням та HDR і 120 FPS, але потрібно мати телевізор чи монітор, що підтримуватиме ці технології, аби оцінити їх перевагу. «На папері» швидкість SSD вище, ніж у Xbox, але остання завантажує ігри швидше.

В цілому, це все — радше нюанси, аніж недоліки. Два тижні я тестував приставку у зв’язці з PS5-ready телевізором Sony XH90, і ось що з цього вийшло.

Розпакування і дизайн

Добре пам’ятаю свої емоції від покупки та упаковки PS4 Slim: у великій коробці ховалася маленька консоль. Коробка з PS5 здалася приблизно тих же розмірів, але значно важчою. Та й всередині майже весь простір займає сама приставка, розміщена між двома несиметричними пакувальними фіксаторами, які не дуже зручно діставати з коробки самостійно.

Перша думка, що з’являється після розпакування: «Так, PS5 реально велика і важка». Втім, вау-ефект від самого дизайну приставки спрацьовує моментально. Вона виглядає краще, ніж на фотографіях. Матове покриття білих пластин, скошені вентиляційні отвори, що обрамовують смугу глянцевого пластику, привертають увагу. Дизайн консолі несиметричний, але візуально збалансований.

Попри білий колір (хоч це і не перша консоль в такому кольорі) і незвичний дизайн, PS5 буде класно виглядати в будь-якому інтер’єрі. 

Здається, це найбільш футуристичний предмет, що знаходиться в моїй кімнаті з радянським ремонтом і стінкою, типовими для старого житлового фонду.

Друга думка: «Що робити з цією пластиковою підставкою?». Здогадатися, як правильно встановити її на консоль для вертикальної фіксації, неможливо. Добре, що є інструкція, яка наочно розповідає, як правильно підготувати підставку, радить озброїтися монетою, щоб прикрутити її до консолі, та підказує, де знайти шуруп (шуруп в 2020 році!) для цього.

Можна спробувати його прикрутити нігтями, але краще озброїтися монетою чи викруткою з прямим шліцом

При горизонтальному розміщенні PS5 шуруп не знадобиться. Трохи прокрутивши підставку, її можна не без зусиль, але досить легко, зафіксувати на одній з панелей. 

В цілому до підставки виникає найбільше запитань. Так, маркетологи Sony нам натякають, що вертикально приставка виглядає краще, але від цього страждає концепція «дістав і грай».

На передній глянцевій панелі розташувалися порти USB-A і USB-C (ймовірно, через їхнє постійне використання на блискучому глянці рано чи пізно з’являться подряпини), а позаду — порти Ethernet, HDMI 2.1, два порти USB-A і гніздо живлення.

«Некстген на кінчиках пальців»

Разом з PS5 в комплект входить новий контролер, який тепер називається DualSense. Його дизайн — такий само сміливий, але мінімалістичний, з нальотом футуризму, як і сама консоль. 

У його формі відчувається спадкоємність з DualShock 4, який поставлявся з PS4, але є цілий ряд візуальних і внутрішніх відмінностей. 

На відміну від контролера попереднього покоління, DualSense набагато приємніше тримати в руках тривалий час. В якийсь момент просто перестаєш його помічати. Він — досить легкий і збалансований, а основна вага зосереджена на ручках геймпада. Їхня задня частина покрита текстурою, що складається з крихітних символів клавіш геймпада. Це рішення зменшує ймовірність того, що контролер вислизне з рук.

Передня частина контролера змінилася і отримала нову кнопку. Іконки функціональних клавіш тепер нанесені під прозоре пластикове покриття. Тобто, вони не зітруться і не втратять свій товарний вигляд із часом.

Під кнопкою-логотипом PlayStation розташувалася кнопка відключення мікрофона, який тепер теж вбудований в контролер. Не забувайте його відключати, якщо ви спілкуєтеся з друзями під час гри через Discord чи інший, відмінний від внутрішнього сервісу Sony, засіб зв’язку.

Sony нарешті позбулися великої світлової панелі спереду, яка раніше могла відбивати світло від телевізора або навколишніх предметів. Тепер ця панель акуратно обрамляє сенсорний пад, додаючи футуристичності дизайну геймпада. 

Зрештою, за відчуттями це — добре знайомий контролер, заново вчитися орієнтуватися у його кнопках не доведеться. 

Інша частина змін DualSense захована усередині і має забезпечити нові тактильні враження від ігрового процесу. Саме на враженні від нового геймпада Sony і оглядачі роблять сильний акцент, проте вони перебільшують ефект від нього.

Вібрація

Знайома вібрація тепер відчувається по-іншому. Вона більше схожа на вібрацію в сучасних телефонах від Apple, де замість класичного вібромотора використовується TapTic ENGINE. Sony використовує власну технологію вібрації, але за відчуттями вона близька до такої в iPhone.

Розробники ігор отримали можливість не тільки варіювати силу вібрації, а й позиціонувати її в різних частинах DualSense по всьому геймпаду. Найкраще це відчувається в грі, яка передвстановлена на приставку — Astro’s Playroom. Сильний порив вітру передається не тільки шумом та картинкою, але і вібрацією в контролері, яка переміщується по DualSense з одного боку в інший.

На жаль, поки що більшість можливостей і інновацій у вібрації можна відчути тільки в Astro’s і частково в грі SackBoy: A Big Adventure. У двох перших і найбільших тайтлах PS5, що існують на даний момент: Demon’s Soul і Spider-man: Miles Morales ця функція працює приблизно так само, як і на класичному DualShock, а під час гри абсолютно не помічається.

Адаптивні тригери

Те ж саме можна сказати і про адаптивні тригери-курки в новому DualSense, які вміють чинити опір при натисканні. Поки тільки Astro’s Playroom і частково COD: Cold War дають відчути, як працює цей опір. При стрільбі з лука курки імітують натяг тятиви, а в COD імітують опір при натисканні на спусковий гачок зброї. Це робить процес стрільби відчутним тактильно.

У Demon’s Souls і Marvel Spider Man: Miles Morales цього всього немає, функція просто не задіяна або працює ледь відчутно.

Попри ці два радикальні оновлення геймпаду, все залежить тільки від розробників, які самі будуть вирішувати, чи використовувати всі нові можливості DualSense для передачі ігрового досвіду. Або ж повториться ситуація з DualShock 4, коли на той час нові функції контролера використовувалися «на всю» тільки в великих ігрових тайтлах Sony та деяких інших студій.

А що всередині PS5

У 2020 році PS5 здається потужним пристроєм, особливо у порівнянні з PS4, яка вийшла майже 7 років тому. Високу продуктивність забезпечує восьмиядерний процесор AMD Zen 2 і графічний процесор на основі архітектури RDNA 2, який підтримує трасування променів і дозволяє грати в ігри з розширенням 4К і 120 кадрах в секунду, а також підтримкою 8К при 60 кадрах в секунду. 

Додайте до цього швидкий NVMe твердотільний диск з пропускною спроможністю, яка на папері в два рази вище, ніж у Xbox Series X, а також 16 ГБ пам’яті GDDR6. Виявиться, що це цілком собі потужна машина для своєї ціни в $500, її основні показники:

  • ЦП: восьмиядерний процесор AMD Zen 2, 3,5 ГГц;
  • GPU: 10,28 терафлопс, 36 CU, 2,23 ГГц;
  • Архітектура графічного процесора: Custom RDNA 2;
  • Інтерфейс пам’яті: 16 ГБ GDDR6 / 256-біт;
  • Пропускна здатність пам’яті: 448ГБ/с;
  • Внутрішня пам’ять: 825ГБ SSD;
  • Доступно користувачеві: 667,2ГБ;
  • Швидкість зчитування: 5.5ГБ/с;
  • Слот для розширення пам’яті: NVMe SSD;
  • Підтримка зовнішнього жорсткого диску: HDD або SSD з підключенням по USB (тільки для PS4-ігор);
  • Оптичний привід: Blu-ray 4K UHD.

Якщо коротко, то так, PS5 — вражаюче швидка консоль.

Вона більш ніж в 5 разів перевершує по потужності PS4 (10,28 терафлопс проти 1,84 терафлопс, кожен терафлопс — це 1 трильйон операцій в секунду).

Питання може викликати тільки розмір SSD, в якому 825 ГБ пам’яті, з яких користувачеві доступні і того менше — 667,2 ГБ. Залежно від розміру, в середньому, можна буде тримати встановленими до десяти ігор. 

Втім, розширити обсяг пам’яті можна за допомогою сертифікованого для PlayStation твердотільного накопичувача NVMe. Але зробити це просто не вийде. Для цього доведеться знімати пластикові лицьові панелі, щоб дістатися до відсіку для SSD. До того ж на момент виходу консолі Sony хоч і декларують цю можливість, але по факту зробити це зараз просто неможливо. Потрібно дочекатися одного з наступних програмних оновлень, які додадуть підтримку інтеграції стороннього накопичувача.

Інший спосіб розширити обсяг пам’яті — підключити по USB зовнішній жорсткий диск (HDD, SSD — неважливо). У такому випадку ви не відчуєте тієї ж швидкості завантаження ігор, як у випадку з «нативним» розширенням пам’яті, але при використанні SSD швидкість буде вище, ніж на попередньому поколінні приставок. На додачу до обмежень по швидкості роботи встановити на зовнішній жорсткий диск вийде тільки гри для PS4. Майте це на увазі.

Швидкість завантаження — це перше, на що ви звернете увагу після установки і запуску перших ігор.

Твердотільний NVMe накопичувач всередині PS5 може зчитувати 5,5 ГБ за одну секунду. На практиці це означає, що з моменту «холодного» старту консолі до можливості продовжити гру в Marvel Spider Man: Miles Morales проходить менше 50 секунд. 

Повільний жорсткий диск створював ефект «шийки пляшки». Це обмежувало розробників ігор для консолей попереднього покоління не тільки в якості ігрового досвіду через тривале завантаження рівнів, але і в цілому за якістю і швидкістю завантаження текстур, дальності промальовування і швидкості переміщення по локації.

Інтерфейс і велика робота над помилками

Граючи в Red Dead Redemption 2 на своїй PS4 Slim при досить стабільних 30 FPS і якісній картинці, я задавався питанням: «Чому ж тоді інтерфейс консолі працює з такими зависаннями, а перехід в PS Store викликає біль через повільну швидкість роботи?». 

Крім швидкості роботи інтерфейсу до Sony було багато питань до самого UX-меню. Якщо ви змогли розібратися з більшістю проблем в налаштуваннях, не вдаючись до пошуку рішення на YouTube або Google — ви щасливчик. 

У новій приставці Sony зберегли спадкоємність інтерфейсу і в цілому він схожий на те, що ми бачили в попередньому поколінні, але значно спростили багато процесів, підвищили швидкість його роботи і додали кілька нових функцій.

Тепер, щоб увійти в свій аккаунт, не обов’язково страждати, переміщаючись по екранній клавіатурі за допомогою геймпаду. Увійти в акаунт можна через сканування QR-коду в фірмовому додатку Sony.

Під час гри можна викликати контекстну панель з швидким переходом до різних налаштувань, не вдаючись до згортання гри і виходу в меню. Це швидше і зручніше (ніж у попередній версії?).

Граємо в ігри для PS5

Першою грою, яку ви запустите на PS5, швидше за все буде Astro’s Playroom. Попередньо встановлена гра від Sony в значній мірі призначена для демонстрації можливостей нового контролера. Однак оцінити всю потужність нової консолі можна тільки з повноцінними AAA-іграми, випущеними саме під PS5. Крім цього, варто підключити монітор чи телевізор з підтримкою 4K, HDR і частотою оновлення 120 ГЦ.

Ми тестували консоль разом з PS5-Ready телевізором Sony Bravia XH90. Він має діагональ 55 дюймів, 4К-розширення зі швидкістю оновлення картинки 120 к/с та підтримує HDR10. Саме ця модель, за словами Sony, може повністю розкрити всі нововведення графіки, якими володіє PS5.

Я грав у Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Demon’s Souls і Sackboy: A big Adventure. Ці три гри були випущені з нативною версією для PS5 і підтримують трасування променів, HDR і інші нововведення.

«Людина-Павук» в порівнянні з версією для PS4 виглядає набагато краще. Освітлення, відображення у вікнах і від предметів, текстури з величезною кількістю деталей, відсутність «кутастих» моделей на локаціях — ігровий досвід здається новим.

Якщо графіка і кількість кадрів на секунду в іграх не виглядають чимось вирішальним, вже після години гри вам буде некомфортно дивитися на ігри, які не оптимізовані під PS5, із заблокованою частотою оновлення кадрів в 30 FPS, низькополігональними моделями і неякісними текстурами. 

Навіть платформер Sackboy: A Big Adventure, від якого не чекаєш чогось особливого, виглядає відмінно. Приємний стиль і графіка з трасуванням променів, зрозумілий геймплей і кумедна історія на чолі сюжету — це все разом на PS5 дає відчути той самий давно забутий оновлений ігровий досвід, який можна було відчути хіба на старті попереднього покоління консолей.

Сама бібліотека ігор, оптимізованих під PS5, поки не дуже вражає, на старті покоління є кілька ігор, які були раніше недоступні на PS4. Серед них: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure і Demon’s Souls, всі вони були створені власними студіями Sony; а також деякі великі франшизи, створені сторонніми компаніями, як Call of Duty: Black Ops Cold War, Godfall і Watchdogs: Legion.

Маленьку бібліотеку ігор на старті рятує зворотна сумісність з PS4-іграми. 

Хоч вона працює не без проблем. Якщо раніше у вас була PS4, перенести збереження в PS5 можна через хмару, але для цього потрібна платна підписка PS Plus. Є альтернативний варіант: через USB-накопичувач, але це не спрацює, якщо мова йде про ігри для різних версій консолі. 

В режимі зворотної сумісності PS5 підтримує 99% ігор для PS4 (зі всієї своєї бібліотеки, я не зміг встановити лише Dishonored 2). Для власників старих консолей з багатою бібліотекою це — очевидний плюс. Втім, крім швидшого завантаження і вищої частоти кадрів в деяких іграх (Ghost of Tsushima, God Of War та інших), інших графічних поліпшень поки немає.

Ну і головне, що впадає в очі: після оптимізованих під PS5 ігор класичні PS4 тайтли виглядають незрівнянно гірше.

Чи варто купувати?

Як і будь-яке інше «залізо», ігрова консоль починає застарівати з моменту виходу першої партії. Однак приклад PS4 і той факт, що розробники навчились використовувати усі її можливості навіть через багато років після її виходу, показують, що консолі — доволі гнучкі в цьому плані. 

Sony і Microsoft просять за консоль близько $500 раз на 7 років, в той час як інші технологічні компанії сподіваються, що ви будете викладати $500-1000 за новий телефон кожні 2-4 роки. Ціна приставки в такому випадку здається виправданою. Проте, звичайно, ігри безкоштовно не даватиме ніхто 🙂

Необхідності просто зараз стояти в черзі за новою PlayStation для заміни своєї старої PS4 сенсу немає: список ігор, в яких ви можете відчути всі покращення нової платформи, зараз дуже обмежений. Проте ті ігри, які вже мають підтримку PS5 — можуть по-справжньому вразити. 

Ще одна важлива річ. В Україні вибір між PS5 і Xbox практично не стоїть. Купити нову консоль від Microsoft у рядовому магазині побутової техніки не вийде. Компанія просто відсутня на українському ринку, не дивлячись на те, що їй теж є що запропонувати (почитайте огляд на Xbox Series X).

Sony активно використовує своє становище, але про повну локалізацію (досі немає української мови в меню) і адекватні регіональні ціни на ігри поки говорити не доводиться. 

Плюси PS5:

  • Прогрес в потужності консолі, підтримка 4К / 120 fps, HDR, 8К.
  • Ергономіка нового контролера.
  • Футуристичний і сміливий дизайн.
  • Перероблений інтерфейс.
  • Швидкий SSD-накопичувач, що забезпечує високу швидкість завантаження ігор.

Мінуси PS5:

  • Відсутність української локалізації та адекватних регіональних цін на ігри.
  • Незграбна пластикова підставка.
  • Глянцева панель спереду.
  • Перенесення збережень з PS4 через платну підписку на PS Plus.
  • Деякі куплені ігри для PS4 вимагають платного апгрейду до PS5-версії.

Висновок

PS5 задає нову планку якості для майбутніх ігор, і для неї ще вийде немало гучних ексклюзивів. Завдяки підтримці зворотної сумісності нова консоль спрощує поріг входу у консольний геймінг для нових гравців. А існуючим користувачам зможе запропонувати новий ігровий досвід завдяки графіці, швидкодії та ігровим сервісам.

Головне — не забудьте придбати монітор чи телевізор, що повністю розкриє усі нові можливості консолі. Ну і я радив би звернути увагу на версію консолі без оптичного приводу, вона, зрештою, дешевша та дещо менша.

Автор: Олександр Лінник, PM в AIN.UA

Оставить комментарий

Комментарии | 0

  • Итоги 2020 от AIN.UA
  • Дія City
  • Расследования AIN.UA
  • Спецпроекты
  • Безопасность номера
  • Безпека гаманця
Реклама на AIN.UA

Поиск