Патент на систему для віконного бізнесу та секрети успіху від Vitrager.com

1619

26 листопада засновник веб-сервісу для віконних компаній Vitrager.com отримав патент на систему за якою створено портал. CEO Vitrager.com Романєєв Олександр розповів про інноваційність проекту та поділився рекомендаціями по успішному запуску стартапу в консервативній віконній галузі.

Олександре, вітаю, ваш проект має багато різної функціональності. Ви запатентували код сайту чи якийсь унікальний алгоритм розрахунку вартості вікон?

Патентування унікального сайту як програмного коду немає практичної цінності. Ми запатентували особливу систему створення замовлень на вікна. У традиційному віконному софті один користувач (дилер, менеджер) створює замовлення, інший (виробник) відправляє готове замовлення в роботу — без можливості внесення змін. Користувач, який створює замовлення, повинен володіти всіма нюансами створення замовлення з конкретної профільної системи — він несе повну відповідальність за вибір профілів, фурнітури тощо.

В патентованій системі один користувач вводить розміри та типи відкривання, інші можуть ввести технологічні уточнення або ціну. Всі користувачі можуть незалежно вносити свої корективи в замовлення до його кінцевого затвердження. Універсальність створеного на базі патентованої системи конфігуратора дозволяє використовувати його для будь-яких профільних систем і матеріалів. Застосування модуля перекладів для введення/відображення інформації додатково знімає мовні бар’єри у співпраці над замовленням. 

Яка практична цінність винаходу, крім очевидного полегшення експорту-імпорту вікон?

Наш віконний конфігуратор дозволяє дилерам зручно працювати з багатьма постачальниками одночасно. Це рішення як для онлайн-продажів вікон, так і для пошуку найкращого виробника під конкретне замовлення — проведення спеціалізованих віконних тендерів. 

Наша тендерна платформа — це найкраща ціна і водночас швидке розміщення замовлень дилерів та забудовників, для виробників — це збільшення продажів без додаткових зусиль.

Патент означає необхідність згоди власника для використання аналогічної системи. У віконній галузі це інновація світового рівня, підтверджена висновком Європейського патентного відомства.

Ви є співвласником відомого віконного бренду. І пропонуєте рішення для продажу вікон конкурентів?

Заробляй сам та дай заробити іншим — це підхід більшості успішних компаній. Комусь байдужа цінність бренду, важлива суто ціна. Хтось має інші вподобання або особливі вимоги. 

Vitrager.com — це втілення моєї мрії про відкритий ринок, де легко та зручно можна обрати постачальника вікон, співпрацювати всім фахівцям — виробникам, дилерам-посередникам тощо. Ми йдемо до створення порталу, схожого з Booking.com для віконної галузі. 

Виробнича компанія, співвласником якої я є, має усталену репутацію та ринкову позицію, тож ми спокійно ставимось до конкурентної боротьби як в офлайні, так і онлайн. 

Ви анонсували запуск Vitrager.com та плани виходу на європейські ринки в травні. Як сприйняли проект за кордоном? 

Для українських компаній найбільш важливі ціни та встановлення нових зв’язків. Допомога в опрацюванні експортних запитів і логістичні рішення по доставці за кордон також користуються попитом серед українських компаній. 

Європейський віконний бізнес існує в іншому контексті — там більше державної підтримки під час карантину, інші споживчі звички та усталені терміни виконання замовлень. Тож загалом європейці більш розслаблені і зосереджені на інноваційній складовій — це зручність використання платформи (більшість європейських бізнес-користувачів заходять на Vitrager зі смартфонів), створення унікальних онлайн-пропозицій (Quotes) для своїх клієнтів і легке створення та запуск спеціалізованих промо-сторінок.

Ми наближаємось до 100 перших бізнес-користувачів, які дають багато зворотнього зв’язку та побажань по покращенню сервісу. 

Як це — заснувати та керувати стартапом, будучи при цьому успішним підприємцем в консервативному бізнесі?

Це складно і круто водночас. Складно, тому що треба дуже критично підходити до власного досвіду і моделей управління звичайним бізнесом. Інновації відкривають нові можливості, але це шалена кількість інформації, яку треба сприймати та швидко опрацьовувати.

Водночас, цей досвід зводить з новими цікавими людьми. Дизайнери та розробники з команди надихають своєю завзятістю та новими ідеями. Я щиро вдячний Лукашу Коваліку з венчурного фонду Simpact.VC та іншим менторам з Polish-Ukrainian Startup Bridge за їх підтримку і поради. Чути, — «Вау, це круто! Я розумію челендж та хочу допомогти» від таких людей — це розкішна винагорода за 3 роки напруженої роботи над проектом.

Підтримка українських колег безкоштовним користуванням сервісом в складний період карантинних обмежень та їх вдячність — це теж мотивує.

Які поради ви можете дати для запуску стартапу в консервативних галузях?

  • Перше — мрійте про те, як ви можете змінити світ та допомогти.
  • Друге — будьте реалістами та наполегливими. Не відмовляйтесь від мрії через скептицизм інших. Будьте готові зробити pivoting на 180 градусів у своїй бізнес-моделі.
  • Третє — будьте відкриті до змін та готові до несподіванок. Наприклад, карантин можна сприймати як проблему для налагодження нових зв’язків, але водночас він може дати вам нові несподівані можливості. 

Задавайте свої питання по роботі порталу в телеграм-групі —t.me/vitrager_ua.

Автор: Вікторія Цупко

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск