Трансформація корпоративної культури під час пандемії COVID-19: робота в QATestLab

1290

Для українського IT-ринку, як і для бізнесів у всьому світі, 2020 рік був турбулентним. Пандемія коронавірусу створила нову реальність, до якої необхідно було швидко адаптуватися, стрімко змінюючи сталі процеси. 

У команді QATestLab зміни відбулися не лише у бізнес-процесах, а й у сфері управління персоналом. Зокрема, трансформацій зазнала наша корпоративна культура. Започатковуючи нові традиції, ми не випускали з фокусу уваги вже існуючу систему цінностей компанії, орієнтуючись на її принципи та ключові змісти. Це істотно допомогло нам у подоланні труднощів, збереженні команди й досягненні більшості запланованих стратегічних цілей і фінансових показників. Крім того, звернення до нашої системи цінностей у кризовий момент стало своєрідною перевіркою на міцність тих ідеалів, в які ми віримо і які транслюємо всій команді QATestLab. І ця перевірка була пройдена успішно.

З якими складнощами ми зіткнулися, і як наша корпоративна культура допомогла з ними впоратися?

Люди — основна цінність нашої компанії. Це аксіома, якою ми керуємося вже понад 15 років з моменту створення компанії. Тому всі зміни в організації роботи QATestLab, які ми впроваджували, були орієнтовані насамперед на турботу про співробітників і націлені на створення максимально комфортних умов праці, наскільки це можливо у ковідній реальності.

Перша проблема, що виникла у зв’язку з введенням карантину, це — забезпечення безпеки команди. Як тільки в Україні був оголошений локдаун 12 березня 2020 року, всі співробітники QATestLab були переведені на віддалену роботу. Це було непросто як у моральному, так і в операційному плані. Але всього за 3 дні нам вдалося повністю налагодити повноцінну віддалену роботу роботу в QATestLab для більш ніж 250 учасників команди. Ми забезпечили всіх співробітників не тільки необхідною технікою, а й за потреби — офісними меблями для комфортної роботи з дому. У цей період наші системні адміністратори здійснювали цілодобову технічну підтримку.

Офіси нашої компанії знаходяться у 10 містах України, тому ми звикли до роботи у розподілених командах і до того, що найчастіше бачимо своїх колег тільки у Skype. Цей досвід допоміг нам швидко налаштувати всі робочі процеси, а співробітникам адаптуватися до роботи у віддаленому режимі.

Крім того, у період карантину наші офіси залишалися відкритими для тих, хто через різні причини не мав можливості продуктивно працювати вдома: нестабільний доступ до інтернету, проблеми з електрикою та інші зовнішні чинники. Офіс-менеджери дбали про дотримання усіх карантинних правил і норм відповідно до вимог МОЗ. У всіх робочих приміщеннях проводилася ретельна санітарно-гігієнічна обробка, включно з дезінфекцію поверхонь меблів та підлоги. А співробітники забезпечувалися захисними масками та санітайзерами.

Примітно, що після весняного карантину більшість членів команди QATestLab дійшли висновку, що робота в офісі є більш продуктивною. Однак, навіть після завершення локдауну і нормалізації роботи транспорту у містах України, ми залишаємося гнучкими у питаннях організації робочого процесу. Тому співробітники, які проживають разом з родичами, що перебувають у зоні ризику, при бажанні можуть продовжувати працювати віддалено.

Звичайно, пом’якшення карантинних обмежень спокушає розслабитися і менш суворо ставитися до запобіжних заходів, але ми не скасовуємо правил турботи про здоров’я співробітників, встановлених раніше:

  1. Два рази на день в офісах проводиться безконтактний температурний скринінг команди. Співробітники з температурою 37.2 і вище, або симптомами респіраторних захворювань йдуть працювати додому або оформляють лікарняний.
  2. Усі приміщення в офісах кожного дня дезінфікуються, проходять спеціальну обробку і регулярно провітрюються.
  3. Антисептики для рук завжди у наявності при вході в офіс та до зони кухні.
  4. Також ті співробітники, у чиєму близькому оточенні є хворі на ковід, працюють у віддаленому режимі.

Крім цього, ми ввели компенсацію вартості проходження ПЛР-тесту для наших співробітників, щоб кожен мав можливість оперативно здати аналіз при наявності симптомів хвороби.

Попри карантинні обмеження, ми зберегли традицію святкування новорічного корпоративу. Для забезпечення максимальної безпеки здоров’я команди, корпоратив було проведено в онлайн-форматі, що дало змогу усім співробітникам приєднатися до свята, де б вони не знаходилися.

Друга проблема, яка виникла внаслідок тривалої ізоляції колективу, — брак комунікації та інформації від менеджменту.

На початку весняного локдауну чимало співробітників повідомляли про недостатню обізнаність щодо рішень керівництва і змін у форматі роботи компанії. Перш за все це підштовхнуло нас до збільшення кількості наших інформаційних розсилок, які до цього виходили приблизно 1 раз на місяць, а тепер 1 раз в 1-2 тижні. У них ми відкрито розповідаємо про великі події і нововведення у компанії, ділимося важливими апдейтами корпоративних процедур, підбиваємо підсумки місяця та анонсуємо розважальні активності. Крім цього, ми запустили регулярні онлайн-мітинги для топ і середнього менеджменту, керівників офісів, HRM і менеджерів проектів для того, щоб ділитися апдейтами, новими викликами і досягненнями та оперативно транслювати цю інформацію співробітникам.

Також вирішено було використовувати Slack не тільки для робочих листувань виробничих відділів. Ми створили на платформі корпоративні канали та чати, в яких колеги змогли продовжити неформальне спілкування. Тепер ми використовуємо цей канал комунікацій для публікацій важливих анонсів, новин, привітань іменинників, проведення тематичних конкурсів, вікторин та розміщення фото зі свят та активностей.

Двомісячний remote work, а слідом і скасування відряджень між офісами вплинули на всіх нас, і дуже скоро у колективі стала відчутною нестача неформального спілкування. Тому ми збільшили кількість корпоративних онлайн-активностей: челленджей, тематичних вікторин, конкурсів, приурочених до професійних та державних свят.

Але найбільш відчутно нам допоміг у вирішенні цієї проблеми внутрішній проект Unicorn. У межах цього проекту співробітники дякують за допомогу, пораду або просто бесіду, відправляючи один одному «дякую» у вигляді віртуальної валюти, яку можна обміняти на приємні товари у «ДякуюМаркеті». Якраз у період карантину і після нього наш невеликий магазинчик брендованих товарів перетворився на платформу для підтримки зв’язків у колективі. Відправляючи такі «дякую» з надихаючими побажаннями, а також замовляючи та даруючи подарунки, співробітники підтримували одне одного і продовжують робити це й зараз.

Третім викликом, з яким ми зіткнулися в умовах нестабільної епідеміологічної обстановки, стала нестача зворотного зв’язку і двосторонньої комунікації для співробітників. Відчуття нестабільності, ізольованості та різкої відмови від звичного укладу життя неминуче тягнуть за собою потребу у зміцненні робочих відносин.

Тому ми максимально сфокусували увагу на налаштуванні HR-процесів, які допомагають визначити, що турбує кожного члена команди, а також налагодити процес ефективної двосторонньої комунікації керівник-співробітник: проведення корпоративних опитувань та one-to-one зустрічей.

Відтак, навесні було відновлено традицію проведення корпоративних опитувань: спочатку невеликих, двотижневих, а ближче до кінця осені — масштабного щорічного, покликаного визначити рівень задоволеності співробітників досвідом роботи у QATestLab.

Першим інсайтом, який був отриманий у рамках коротких весняних анкет, стало питання work&life balance. Ми, як і мільйони людей у всьому світі, не звикли проводити так багато часу зачинені вдома, де зону відпочинку від зони роботи відокремлюють лише кілька кроків. Очікувано, що серед нашої команди стали траплятися овертайми та падіння продуктивності через розмивання кордонів робочого часу. Рішенням цих проблем стали: стандартизація робочого графіку і надання можливості повернутися до роботи в офіси тим співробітникам, хто відчував таку потребу.

Ми розуміємо, що завжди є що покращувати в організації роботи. Тому у рамках щорічного корпоративного опитування ми дали можливість кожному співробітнику анонімно висловитися щодо того, чого йому не вистачає для більш комфортної і продуктивної роботи в QATestLab. Отримані результати ми оформили в презентацію, надавши всім співробітникам до неї доступ. Ці результати стали основою для планування проектів щодо поліпшення умов роботи у компанії на 2021 рік. Деякі з цих проектів ми вже встигли реалізувати.

Ще одним пріоритетним напрямком роботи щодо поліпшення умов роботи у QATestLab в умовах коронакризи стало налаштування такого важливого HR-інструменту як проведення one-to-one зустрічей між менеджерами та членами їхніх команд. Щорічне опитування виявило, що значна частина наших співробітників відчувають нестачу зворотного зв’язку від своїх безпосередніх керівників.

Усвідомлюючи важливість регулярного проведення one-to-one зустрічей у компанії, наша HR-команда, яка значно збільшилася за цей рік, запровадила системні one-to-one зустрічі з обов’язковим аналізом зворотного зв’язку, отриманого від співробітників. Завдяки тісній взаємодії HRM з лінійним і топ-менеджментом компанії такі зустрічі стали регулярно проводиться. Тепер кожен член команди знає, що може обговорити всі питання, які його хвилюють, та отримати фідбек про свою роботу у рамках one-to-one зустрічі.

Підбиваючи підсумки непростого, але по-своєму драйвового 2020 року, можна сказати, що нашій команді вдалося гідно пройти усі випробування і навіть отримати з них користь — удосконалення тих робочих процесів, які покращують як клімат у команді, так і умови роботи у QATestLab. Наші внутрішні комунікації стали регулярними і системними, а процес надання зворотного зв’язку співробітникам налаштований і продовжує вдосконалюватися.

Приємно, що, попри всі складності і виклики минулого року, нам вдалося досягти більшості поставлених цілей і запланованих показників: збільшити штат на 18%, а також додати до географії наших локацій два нових офіси: в Ужгороді та Чернігові. Для ковідного періоду це гідний результат, який став можливим тільки завдяки професіоналізму команди і своєчасним трансформаціям процесів на основі нашої системи цінностей. І незважаючи на те, що всіх нас відчутно поштормило, ми будемо згадувати минулий рік з вдячністю за можливості для зростання, які він нам подарував, і за ті ситуації, які згуртували нас ще більше.

Автор: команда QATestLab

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск