- Компанія: Squarespace
- Рік заснування: 2004
- Оцінка бізнесу — $3 млрд
- Що робить: шаблони для сайтів
2004 року Ентоні Кастело був студентом університету в штаті Меріленд. Тоді він вирішив створити компанію, яка б займалася розробкою та хостингом веб-сайтів. Так народився проєкт, яким керувала одна людина. Зараз аудиторія сервісу складає 2 млн користувачів.
Для старту і розвитку компанії Ентоні позичив у батька $30 000 і вже в перший рік зміг заробити на ринку $50 тис. Для цього він знаходив вільні імейли користувачів, які хотіли зробити сайт, та пропонував їм протестувати його конструктор. Таким чином все більше людей залучалися в процес і купували в Ентоні його послуги.
Вже за 2 роки після старту компанії, дохід Squarespace склав $1 млн. Найцікавішим є те, що Ентоні заробив ці кошти працюючи одноосібно. Він сам написав код, сам робив інтерфейси, і навіть сам відповідав за службу підтримки.
Через кілька років компанія зацікавила інвесторів. У 2010 році стартап отримав $39 млн — на той час на сервісі було всього лише 12 дизайнів, сервіс хостингу, платформа для блогерів і, власне, конструктор сайтів. А у 2014 році Squarespace отримала ще $40 млн. На той час у компанії працювало вже 240 осіб.
Разом зі Squarespace на ринку починали з’являтися й нові гравці. Ринок веб-дизайну в Америці становить $40 млрд і зростає на 5-7 % кожного року. Однак у той час, коли американські компанії витрачають на веб-дизайн близько $12 000, Squarespace пропонує свої послуги за $35. Ба більше, сьогодні компанія — це не просто сервіси з розробки сайту, а велика платформа експертів, які можуть допомогти розробити цей сайт.
Squarespace регулярно впроваджувала новинки: розсилку, підписку, платіжні інструменти тощо. Завдяки цьому, клієнтами платформи стали знані митці й великі бренди, такі як HBO, Volvo, GQ. Саме вони продемонстрували простим користувачам, що користуватися платформою цілком безпечно і ще більше підігріли зацікавленість у компанії.
Вже 2017 року Squarespace отримала $300 млн прибутку і залучила інвестицій на суму $200 млн. У 2021 році компанія поступово просувається до IPO, плануючи отримати $10 млрд.
Що привело компанію до успіху і що можна взяти собі на замітку:
- Ентоні розумівся на всіх тонкощах свого бізнесу, сам програмував, сам писав інтерфейси і сам спілкувався з клієнтами. Коли Ентоні став справжнім експертом у своїй справі, то міг легко й зрозуміло передати свою зону відповідальності новим людям. Сьогодні в Squarespace працює 1000 людей і кожен знаходиться на своєму місці. Ентоні стверджує, що помилки при найнятті людей на роботу – найбільша проблема бізнесу. Підбирати людей потрібно дуже якісно.
- Завжди щось буде не так. Не потрібно картати себе за те, що щось іде не так, як планувалося. Сам Ентоні розумів, що одразу все не здійснити: потрібен час, терпіння, і все вийде.
- Правильно обрана ніша. Компанія зробила ставку на красивий дизайн, візуальне оформлення і користувача, який любить очима. У 2018 році, коли Squarespace вже залучила інвестиції, почала заробляти й вирішила виходити на масову аудиторію, постало питання: як гучно заявити про себе? Рішенням стало зняти рекламу з популярною зіркою. Бренд Squarespace вирішив найняти Кіану Рівза, і це припало на період, коли у нього запустився бренд Archmotorcycle. Компанія вирішила зробити сайт бренду Кіану. Далі сервів почав експериментувати з каналами комунікації і став одним з перших спонсорів американських подкастів. Це було неочікуваним місцем для реклами, але оскільки Squarespace був одним із перших, то зміг зацікавити нову аудиторію.
- Ставити цілі в грошах. Компанія Squarespace з першого дня заробляла кошти. Перший мільйон Ентоні заробив виконуючи все сам, налаштовуючи всі бізнес-процеси, і залучаючи інвестиції, з яких у майбутньому отримав ще більше прибутку. За роки поки Ентоні будував Squarespace, він навчився збирати й акумулювати кошти. Згодом він зрозумів, що може почати інвестувати, й вклав гроші в Slack, Typeform, 99designs та низку інших компаній, з яких потім успішно вийшов і заробив кошти як інвестор.