Американець звинуватив співробітницю в крадіжці $200 000 з його українського бізнесу. Вона все заперечує

22268
Читати на RU

Кілька років тому підприємець Джон Сун Кім продав свою компанію Five9 в США, переїхав з Сан-Франциско до Києва і зібрав тут команду розробників, щоб запустити стартап з автоматизації продажів і маркетингу JetBridge. У 2021 році бухгалтери Джона виявили, що один з топ-менеджерів JetBridge Юлія Фролова протягом року знімала гроші компанії на власні рахунки, а загальна сума досягла $200 900. Джон в коментарі AIN.UA розповів, що сталося. Юлія, зі свого боку, називає ці звинувачення наклепом.

Передісторія

Джулія приєдналася до команди JetBridge в якості операційного менеджера з моменту запуску в 2019 році. Одним із її завдань була виплата зарплати українській команді, тому вона мала доступ до рахунків компанії. За словами Джона, спочатку вона добре впоралася зі своїми обов’язками. Але в 2021 році команда зі США почала стежити за українськими операціями і були виявлені проблеми.

Коли було оголошено, що контроль передається команді в США, Джулія сказала, що заразилася коронавірусом і зникла. Ми попросили її надати документи з лікарні, оскільки наша компанія оплачує медичні витрати, але вона відмовилася. Тоді команда в США виявила її шахрайську фінансову діяльність», — говорить Джон.

Деталі історії

За словами Джона, фінансові фахівці JetBridge в США перевірили транзакції на рахунках компанії і виявили, що Джулія використовувала рахунки в «ПриватБанку» і рахунок в Payoneer, щоб перерахувати кошти компанії собі в декількох транзакціях. Це стало можливим, зокрема, тому що з моменту коронавірусних обмежень Джону та іншим американцям стало складніше приїжджати в Україну і стежити за тим, що відбувається з грошима компанії.

«За нашою поточною оцінкою, компанія втратила близько $200 900 через операції, здійснені Юлією Фроловою. Остаточну суму ми ще не знаємо, оскільки вона створила складну мережу переказів на та зі своїх рахунків в «ПриватБанку» і Payoneer», — розповів підприємець AIN.UA.

За словами підприємця, частина цієї суми працівник зняв з банкоматів: є дані про 50 таких операцій в різних банкоматах на загальну суму $46 000. Як приклад, підприємець наводить дані про зняття 60 000 грн з рахунку компанії за 2 дні:

Скріншот наданий засновником компанії

За словами підприємця, з точки зору компанії, знімати гроші готівкою в банкоматах було безглуздо, так як JetBridge не платить співробітникам готівкою. Працівниця виконувала такі операції протягом 19 місяців. Коли вони стали відомі, вона заблокувала його в Facebook і перестала спілкуватися. Днями засновник компанії все ж зв’язався з нею на Zoom, зустріч була безрезультатна.

«Я з Сан-Франциско, де прийнято поважати і просувати жінок в ІТ, тому що вони недостатньо представлені в цій галузі. Тому ми дуже старалися тренувати Юлію, познайомити її з відомими людьми з Долини, дати їй велику відповідальність. Нас не так хвилюють гроші, але ми були неприємно вражені її рішенням обдурювати нас протягом довгого часу. Зараз у мене немає мети зруйнувати її життя, я просто хочу попередити IT-спільноту», — говорить підприємець.

За словами підприємця, частина цієї суми (35 тисяч доларів) Юлія також перерахувала чоловікові на ім’я Віктор Кучко, який проживає в Житомирі. Оновлено: за даними AIN.UA, рідне місто Юлії – це також Житомир.

Скріншот наданий засновником компанії

За даними компанії, з листопада 2019 року вона також направила близько $119 944 зі свого корпоративного рахунку Stripe на свій рахунок Payoneer.

Підприємець у коментарі також підкреслив, що не хотів би, щоб ця історія погано вплинула на імідж України і що це не вплине на його рішення вести тут бізнес. За даними компанії, Юлія — росіянка, яка зараз живе в Україні. Сама Юлія це заперечує і каже, що вона українка.

Джон каже, що збирається подати заяву про дії Юлії як до американських, так і до українських правоохоронних органів (про інтернет-шахрайство та розкрадання чужого майна).

Коментар іншої сторони

Сама Юлія називає цю заяву наклепом. У коментарі AIN.UA Вона зазначила такі моменти.

  • Джулія працювала в JetBridge з моменту створення компанії. Спочатку вона була найнята там в якості менеджера з продажу, але потім їй надали інші зобов’язання, в тому числі вона відповідала за оплату праці співробітників і придбання обладнання на місці.
  • У Юлії немає підписаного контракту з JetBridge, і, за її словами, Джон зажадав, щоб вона підписала такий контракт заднім числом (в записі дзвінка Zoom, який є у редакції, він про це не говорить, а просить показати контракт). Вона мала доступ до рахунку компанії, але, за словами Юлії, це був особистий рахунок Джона в українському банку і без його відома вона не могла проводити з ним операції. За її словами, JetBridge не мав зареєстрованої юридичної особи в Україні.
  • За словами Юлії, звинувачення в крадіжці грошей виникло тому, що коли пройшла перевірка і з’ясувалося, що гроші компанії йдуть на незрозумілі українські рахунки, потрібно було знайти пояснення. За її словами, ситуація погіршилася тим, що в березні компанія втратила кілька великих клієнтів.
  • За словами Юлії, співробітникам платили гроші на особові рахунки або готівкою. “Про зняття грошей з банкоматів 15-16 квітня 2021 року Юлія каже, що це були виплати працівникам готівкою. Компанія частково виплатила зарплату готівкою. А 15 квітня — це термін оплати праці», — сказала вона. За словами Юлії, оскільки вона не могла зняти гроші з українського банківського рахунку для виплати зарплати, гроші були перераховані на її особистий рахунок або зняті з банкомату. Сам підприємець підкреслив, що компанія ніколи не виплачувала співробітникам зарплату готівкою і працює в правовому полі.
  • Також гроші довелося зняти на закупівлю обладнання, так як компанія не змогла цього зробити банківським переказом. Юлія надала кілька фотографій паперових чеків на ноутбуки, куплені в київському магазині Technoplace в 2020 році (у редакції є чеки на суму менше $10 000). Але немає підтвердження того, що це обладнання було придбано спеціально для JetBridge. Сам підприємець також заперечує, що Юля отримала такі накази.
  • Юлія також прокоментувала твердження про те, що у неї є російський паспорт, показала фото українського документа (редакції AIN.UA слід зазначити, що в Україні неможливо мати два паспорти, але у багатьох є два і більше, в тому числі російський паспорт. Чи є у Юлії паспорт РФ — ми не знаємо).
Фото люб’язно опубліковано Юлією Фроловою
  • Джулія заблокувала Джона на Facebook, тому що після його публікації вона почала отримувати повідомлення зі звинуваченнями і погрозами.
  • Вона зателефонувала Джону, щоб обговорити ситуацію, але сторони не прийшли до угоди.

Редакція ознайомилася з відео Zoom-дзвінка, на якому сторони обговорили ситуацію.

Оновлено: з дозволу Джона, AIN.UA публікує відео їхньої розмови, його можна послухати за цим посиланням.

Під час дзвінка Джон заявив, що Джулія зняла і перерахувала на свої рахунки десятки тисяч доларів. А також: що він не знав, що компанія платить комусь зі співробітників готівкою. Юлія відповіла на ці звинувачення, заявивши, що може надати дані по кожній транзакції, і що це було необхідно, аби придбати обладнання. Юлія зазначила, що особисто не знає Віктора Кучка, і що його картка використовувалася для того, щоб не платити комісію, і що ці гроші згодом переводили в готівку, щоб купити обладнання і заплатити людям. Вона також відмовилася надати доступ до свого рахунку Payoneer, куди нібито виводились гроші.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук