До чого готуватися SEO-фахівцям та власникам вебсайтів: нововведення від Google

1338
3

Наприкінці травня відбулася щорічна конференція Google I/O, де спікери пошукового сервісу підводили підсумки року та анонсували найближчі інновації. У спеціальному матеріалі для AIN.UA Марко Федоренко, Senior SEO-фахівець компанії Promodo, розповідає про ключові нововведення.

Що нового в Google Search?

Чимала кількість сесій була присвячена Page Experience, Core Web Vitals та User Experience. Отож, одна з основних цілей команди Google Search на найближчий час — зробити сучасний веб швидшим та доступнішим. 

Основною метою пошукової системи залишається надання користувачам доступної та корисної інформації. Google і надалі приділятиме все більше уваги експертності та надійності того, що віддає користувачам на сторінках результатів пошуку.

MUM — Multitask Unified Model

Для досягнення цієї мети інженери компанії розробили нову технологію аналізу контенту — MUM. Multitask Unified Model — це в 1000 разів потужніша модель, аніж нещодавно представлений BERT. Її переваги:

  • здобуває глибокі знання про світ;
  • розуміє мову та може її генерувати;
  • тренується одночасно на 75+ мовах;
  • розуміє кілька модальностей (наприклад: текст, зображення, відео);
  • може перекладати відповіді з інших мов, щоб надати більш повні та релевантні результати.

Наразі невідомо, коли Google зможе технічно почати використовувати MUM на практиці, оскільки навіть BERT фактично не працює через обмежені розрахункові можливості сучасних серверів.

About this Result — інформація про результат в SERP

About this Result вже цьогоріч вийде в реліз для всіх англомовних запитів, а згодом алгоритм буде розширено й на інші мови. Наразі інформація включає дані про те, чи є безпечним з’єднання з сайтом та якою є точна адреса джерела.

В майбутньому з’явиться додаткова інформація:

  • як сайт себе описує;
  • що пишуть про ресурс інші майданчики;
  • схожі статті.

http/2 crawling

З листопада 2020 Google перейшов на http/2 crawling, що дозволило зробити краулінг сайтів ефективнішим. Тепер більше половини усіх URL скануються через http/2. Основна перевага в тому, що за допомогою http/2 Google може відкрити одне TCP-з’єднання і ефективно запитувати кілька файлів паралельно, тому системі не потрібно витрачати стільки часу на обхід сервера, як це було раніше.

Page experience ranking

Пошук Google завжди розглядав користувацький досвід як важливий фактор в  ранжуванні. Зокрема такі фактори, як Mobile Friendliness і HTTPS  впливають на результати пошуку вже з 2014 року. В свою чергу, анонсований Page Experience Update має чотири стовпи користувацького досвіду:

  1. Завантаження — як швидко або повільно завантажуються та відображаються сторінки в браузері користувача.
  2. Роздратування користувача — поведінка вебсторінки, яка може перешкодити користувачеві здійснити дію на сторінці чи завадити переглянути бажаний контент.
  3. Безпека та конфіденційність — наскільки безпечною та зручною для конфіденційності є вебсторінка.
  4. Доступність — чи є сайт доступним для всіх користувачів, включаючи людей з особливими потребами.

Відтепер бренди мають дивитися на розробку своїх сайтів через призму цих чотирьох пунктів.

Що враховує Google під час аналізу сторінок та оцінці Page Experience?

Завантаження 

Largest Contentful Paint (LCP) — ця метрика повідомляє час рендерингу найбільшого зображення або текстового блоку, видимого у вікні перегляду, відносно того часу, коли сторінка вперше почала завантажуватися. 

Перша затримка введення (FID) — вимірює час з моменту першої взаємодії користувача зі сторінкою до моменту, коли браузер фактично може почати процес обробки у відповідь на цю взаємодію. 

Роздратування користувача

Кумулятивний зсув макету (CLS) — вимірює загальну суму всіх індивідуальних оцінок для кожного несподіваного зсуву макета, який відбувається на сторінці. Зрушення макета відбувається щоразу, коли видимий елемент змінює своє положення від одного відмальованого кадру до іншого. 

Відсутність нав’язливих інтерстицій — це існуюча політика ранжування пошуку і пов’язаний з нею сигнал, який виявляє присутність і використання нав’язливих спливаючих оголошень, ворожих користувачеві. Вони часто блокують всю сторінку або більшу її частину. Це призводить до поганого користувацького досвіду як під час перегляду на десктопі, так і на мобільних пристроях. 

Безпека та конфіденційність

HTTPS — використання протоколу Hypertext Transport Protocol Secure забезпечує безпеку і конфіденційність під час обміну інформацією між сайтом і пристроєм користувача.

Відсутність прапорців безпечного перегляду — шкідливі програми, небажані завантаження програмного забезпечення або соціальна інженерія.

Доступність

Мобільність — наскільки ефективні сторінки на екранах смартфонів.

Хочете отримати індивідуальні рекомендації з SEO-просування — напишіть нам, команда Promodo працює з лідерами українського eCommerce та накопичила експертизу у багатьох напрямках.

Автор: Марко Федоренко, Senior SEO-фахівець компанії Promodo

Оставить комментарий

Комментарии | 3

  • Знакомый владелец интернет-магазина хочет поменять внутренние ссылки спустя несколько лет работы — стоит это делать и что это может дать?

    • Внутренняя перелинковка это инструмент и использовать его нужно с пониманием целей.
      Стоит это делать? — к сожалению не владея полной информацией по проекту невозможно ответить на вопрос, а стоит ли это делать?
      По моему мнению, любые изменения на сайте должны делаться с конкретной целью. Меняем алгоритм перелинковки — для:
      — оптимизации краулинга — стоит делать,
      — для улучшения silo структуры — стоит делать
      — есть гипотеза, что если перелинковать близкие по тематикам страницы с нужными анкорами, то сможем улучшить позиции — стоит тестировать.
      Если же речь идет об изменениях без конкретных целей, то я бы не советовал проводить бездумные эксперименты на работающем бизнесе.

Поиск