Мінцифри разом із податковою службою презентувало пілотний проєкт «Електронна акцизна марка». Його обговорили з представниками Європейської бізнес-асоціації (EBA). AIN.Business публікує основне з дискусії.


Марка акцизного податку (акцизна або алкогольна марка) – спеціальний знак, яким позначають підакцизні товари: алкогольні напої й тютюнові вироби. Марка підтверджує, що за товари сплатили акцизний збір, тобто їх ввезли та продають легально.

Зразки марок акцизного податку

Що пропонують

  1. Скасувати марку акцизного податку в тому вигляді, у якому вона існує зараз. 
  2. Спростити та перевести звітність щодо акцизних марок в електронний вигляд.

Загалом EBA підтримує ініціативу, але звертає увагу на такі моменти:

  • Бізнес проти обліку кожної окремої пляшки алкоголю на всіх етапах руху товару. Через великі обсяги поставок компанії потребуватимуть додаткових працівників, обладнання та коштів. 
  • Слід встановити перехідний період не менше 2 років, відколи відповідний закон набере чинності. Плюс врахувати, що в обігу залишаться товари з маркою старого зразка, які мають тривалий чи необмежений строк придатності.
  • Треба детально обговорити формат нової марки та спосіб її нанесення на пляшку – це питання витрат на сучасне обладнання.

Чому це важливо

Проєкт має покращити контроль за обігом алкоголю й тютюнових виробів, спростити виробникам та імпортерам процес отримання марок, а також збільшити наповнення держбюджету через детінізацію ринку підакцизних товарів, пояснюють у EBA.