Мінцифри разом із податковою службою презентувало пілотний проєкт «Електронна акцизна марка». Його обговорили з представниками Європейської бізнес-асоціації (EBA). AIN.Business публікує основне з дискусії.
Марка акцизного податку (акцизна або алкогольна марка) – спеціальний знак, яким позначають підакцизні товари: алкогольні напої й тютюнові вироби. Марка підтверджує, що за товари сплатили акцизний збір, тобто їх ввезли та продають легально.
Що пропонують
- Скасувати марку акцизного податку в тому вигляді, у якому вона існує зараз.
- Спростити та перевести звітність щодо акцизних марок в електронний вигляд.
Загалом EBA підтримує ініціативу, але звертає увагу на такі моменти:
- Бізнес проти обліку кожної окремої пляшки алкоголю на всіх етапах руху товару. Через великі обсяги поставок компанії потребуватимуть додаткових працівників, обладнання та коштів.
- Слід встановити перехідний період не менше 2 років, відколи відповідний закон набере чинності. Плюс врахувати, що в обігу залишаться товари з маркою старого зразка, які мають тривалий чи необмежений строк придатності.
- Треба детально обговорити формат нової марки та спосіб її нанесення на пляшку – це питання витрат на сучасне обладнання.
Чому це важливо
Проєкт має покращити контроль за обігом алкоголю й тютюнових виробів, спростити виробникам та імпортерам процес отримання марок, а також збільшити наповнення держбюджету через детінізацію ринку підакцизних товарів, пояснюють у EBA.