Консалтингова компанія PwC Ukraine опублікувала результати опитування українських споживачів, яке провела в грудні минулого року. Дані допомогли виокремити тренди українського ритейлу на 2021 рік, повідомляє видання Retailers.
Українці шукають вигідні пропозиції
56% споживачів віддають перевагу продавцям, які пропонують товари зі знижкою. Щоб відслідковувати акції, українці стежать за брендами в соцмережах. Найбільше цікавлять:
- продукти харчування;
- електроніка;
- одяг та взуття;
- ліки й косметика;
- товари для дому та ремонту.
Українці готові платити більше за кращу якість
92% споживачів готові заплатити більше за товар, який має важливі для них характеристики.
Це передусім якість. Наприклад, 81% українців заплатить дорожче за продукти харчування вищої якості. Решта чинників, як-от «більш здорові опції», «екологічне виробництво», «екологічна упаковка», «локальне виробництво» та «преміальність», майже втричі менш важливі за якість.
Українці більше цінують екологічність продукту, аніж локальність
У категорії «Продукти» 56% українців віддають перевагу товарам українського виробництва. При цьому в «Електроніці та Побутовій техніці» 49% обирає імпорт.
Загалом 32% українців купує товари, у яких прозора й достовірна інформація про походження, а 11% – обирають компанії, що підтримують захист довкілля. У PwC Ukraine відзначають, що споживачі не довіряють комунікації бренду про його ініціативи для збереження довкілля. В основному клієнти самостійно аналізують екологічність товарів.
Українці не надто переймаються через коронавірус
Споживачі усвідомлюють, наскільки важливі карантинні заходи, але ставляться до них відносно спокійно.
Українці звикають до доставки
Найчастіше доставку від поштових операторів споживачі замовляють у категоріях «Одяг та взуття» і «Ліки та косметика». Для «Продуктів харчування» і «Побутової техніки» українці вибирають кур’єрську службу магазину або виробника.
При цьому ростуть вимоги до служби доставки. Вона повинна:
- мати асортимент товарів для замовлення;
- коректно збирати та пакувати товари;
- дотримуватися часу доставки;
- ставити конкурентні ціни для всіх – як для кінцевих споживачів, так і для бізнесу в розмірі комісії.
Українці найбільше купують офлайн
42% українців щодня здійснюють покупки офлайн, 20% – онлайн у смартфоні, 15% – за допомогою комп’ютера, 8% – через планшет. При цьому 39% купують їжу тільки у звичайних магазинах, а 31% споживачів почав частіше купувати одяг і взуття онлайн.
Крім того, PwC дав кілька порад, які допоможуть ритейлу поліпшити клієнтський досвід:
- сегментуйте клієнтську базу;
- впроваджуйте інновації в системі оплати;
- не копіюйте – краще створюйте нове;
- шукайте вигідні партнерства;
- будуйте ефективну операційну модель.