Affiliate-менеджери: хто це такі, які у них задачі і як отримати професію

539

Партнерський або Affiliateмаркетинг – неіснуюча ще два десятки років тому сфера, що стала необхідною для реалізації маркетингових стратегій сьогодні. Поруч з цим напрямком з’явилась нова повноцінна професія — Affiliate-менеджер. У цьому матеріалі компанія C3PA розповість, що таке партнерський маркетинг, хто такий Affiliate-менеджер/ка та як ним стати. А ще розповімо, де і як швидко отримати необхідні навички, щоб стати частиною великої індустрії. 

Дохід афілейт-менеджера/ки залежить від двох факторів: де територіально працює афілейт-менеджер та наявність попереднього досвіду роботи, пов’язаного з продажами. 

Так, в Україні без досвіду роботи афілейт-менеджери починають свій шлях з $500 на місяць плюс відсотки від продажів. Протягом наступних 6-9 місяців їх дохід зростає до $2000. Зайти у сферу з досвідом “продажів” можливо від $1000-2000. Звісно, все залежить від попередніх результатів.

В Україні афілейт-менеджери отримують та кар’єрно зростають набагато швидше, ніж за кордоном. Так, для Європи та Штатів цілком нормальним є ріст зарплати на 5-10% щороку. Це пов’язано з тим, що в Україні сфера тільки стартує та ринок сформований не повністю.

Партнерський маркетинг 

Почнемо з основи. Affiliate-маркетинг (affiliate з англійської — партнер) — це метод просування продукту або сервісу в інтернеті. Більшість компаній (рекламодавців) прагнуть збільшити обсяг потенційних покупців на своїх сайтах і, відповідно, прибуток. Тому вони звертаються до компаній — партнерських сіток — з пропозицією (offer): якщо партнерська мережа допоможе збільшити показник продажів, то за кожен проданий продукт або послугу рекламодавець заплатить їй комісію. Звісно, пропозиції бувають різні, зараз головне зрозуміти ключову ідею.

З іншого боку, до партнерських сіток звертаються вебмайстри або партнери (фахівці зі створення та розвитку сайтів) — вони залучають нових клієнтів за допомогою різних маркетингових інструментів та стратегій. Партнерська мережа поєднує ці дві сторони, бере на себе всі можливі ризики та допомагає масштабуватися як рекламодавцям, так і вебмайстрам.

У 2021 році 80% брендів співпрацюють з партнерськими мережами. За даними Statista, об’єм ринку афілейт-маркетингу нараховує мільярди доларів, і лише в США до 2022 року рекламодавці планують інвестувати у цю сферу більше $8 млрд.

Розглянемо на прикладі. Є сервіс бронювання готелів. Ви — вебмайстер, отримуєте партнерське посилання, через яке сервіс відслідковує скільки прийшло користувачів за допомогою вашої реклами, скільки завантажили додаток, або скільки користувачів забронювали номери напряму через сайт. 

У такому випадку усі сторони будуть у виграші: номери заброньовані, учасники партнерської програми отримали свою комісію.

Особливість партнерських програм у тому, що вони вигідні усім сторонам. Однак, для того, щоб вони успішно працювали та масштабувалися, потрібно розібратись в інтернет-маркетингу та вміти працювати з аналітикою.

Задача Affiliate-менеджера/ки — поєднати рекламодавця і вебмайстра, та максимально реалізувати партнерську програму з максимальним прибутком. Інколи не одну, а сотні програм.

Affiliate-маркетинг мільярди доларів доходів

Affiliate-програми — не щось секретне чи заборонене. Ним користуються ледь не всі найбільші компанії світу. Спеціальні програми є у Amazon, Alibaba, Booking та Airbnb, у готелів, авіакомпаній та сайтів з продажів білетів чи бронювань. Усім їм потрібен цільовий трафік і вони готові за нього платити. Таке партнерство популярне у сайтів, що пишуть про гаджети. Наприклад, The Verge багато пише про гаджети і ставить посилання на Amazon чи Walmart. Придбавши смартфон за посиланням The Verge, сайт отримує винагороду у вигляді комісії за купівлю, Amazon — покупця, а бренд — продасть смартфон. 

Індустрія партнерських програм величезна у грошовому об’ємі. Лише у Штатах 11 400 партнерських програм без урахування «сірої» частини ринку, яку складно підрахувати. Об’єм виплат за результатами 2020 року досягнув $6,8 млрд, а за деякими прогнозами до 2022 перевищить $8,2 млрд. Ринок росте по експоненті останніх 10 років, не дивлячись на кризи, пандемії чи фінансові складнощі. Це і не дивно: партнерські програми популярні в інтернеті, а за останній рік онлайн-торгівля зросла більше, ніж за попередніх три. 

Найголовніше у цьому те, що Affiliate-менеджер/ка — професія майбутнього, яка буде розвиватися у наступні декілька років. Починаючи з 2015-го кількість пошукових запитів по темі виросла у два рази. Щороку витрати у сфері ростуть як мінімум на 10%. За останні 5 років весь ринок виріс на 50% і продовжує рости. 

Останній, але не менш важливий, аргумент, що доводить інтерес до партнерського маркетингу — компанія Amazon. Це одна з найбільших компаній США, з капіталізацією $1,6 трлн. У партнерській програмі Amazon Associates – понад 900 000 членів. Учасники, у яких найбільше партнерів:

  • Amazon Associates: 900,000+.
  • ShareASale: 700,000+.
  • Awin: 205,000+.
  • ClickBank: 100,000+.

Хто такий Affiliate-менеджер/ка

В основі усієї сфери партнерський програм стоїть Affiliate-менеджер\ка.

Affiliate-менеджер/ка — це по суті менеджер, який працює напряму з партнерами (вебмайстрами, байерами, медіа-компаніями), аналізує якість трафіку та допомагає масштабувати результат. Що саме чекає на Affiliate-менеджера/ку у компанії, ми попросили розповісти співробітників C3PA — компанії, що багато років працює на цьому ринку та розуміється не в теорії, а на практиці, що і до чого.

Серед основних задач: 

  • Inbound та Outbound продажі, тобто існуючим та новим партнерам;
  • співпраця з існуючими партнерами: робота з договорами, комунікація з іншими відділами (IT, креатив, стратегія), підготовка звітності; 
  • аналіз роботи з трафіком + оптимізація (підвищення ефективності роботи за допомогою фрод-аналізу, підбір кращих пропозицій, аналіз аудиторії, технічний аналіз трафіку (девайси, країни). 

Треба розуміти, що для Affiliate-менеджера\ки важливе досягнення високого результату, адже від цього залежить заробіток: якість важлива для клієнта, кількість клієнтів важлива для афілейт-менеджера/ки. Тому ідея, тестування та аналітика даних — надзвичайно важливі у цій схемі. 

По суті Affiliate-менеджер/ка – це роль, яка складається з декількох напрямків:

  • Sales-менеджер: прямі продажі та робота з вхідними заявками а також «продаж» існуючим партнерам нових оферів.
  • Account-менеджер: комунікація з партнерами.
  • Маркетолог: робота з каналами трафіку
  • Аналітик: аналіз вхідного трафіку від партнерів, його оптимізація та впровадження змін, які будуть покращувати результати. 
Одна з конференцій, на якій були цьогоріч affiliate-менеджери компанії С3РА – 
iFX EXPO в Дубаї

Зважаючи на це, Affiliate-менеджер/ка має:

  • Вести переговори та домовлятись з усіма стейкхолдерами, аби отримати найкращий результат. Потрібно розуміти, що у партнерській програмі декілька зацікавлених сторін і ваша ціль – щоб кожен залишився у виграші. 
  • Критично мислити, знаходити, обробляти та аналізувати інформацію. 
  • Фокусуватися: у сильних менеджерів – сотні партнерів. Потрібно вміти працювати з усіма, ставити пріоритети, фокусуватись на тому, що найважливіше в моменті.
  • Працювати з великою кількістю даних. Менеджер\ка складає звіти, організовує виплати, працює з трафіком – за усім цим потрібно вміти слідувати та обробляти.
  • Швидко адаптуватись та оперативно знаходити рішення, особливо у кризових ситуаціях. 

Де шукати роботу?

Компанія C3PA запустить безкоштовну школу і запросить на роботу найкращих студентів.

Крім того, C3PA постійно знаходиться у пошуку нових талантів. Якщо впевнені у собі – welcome. Для новачків існує двотижнева програма навчання на старті у вигляді теорії. Одразу після — робота на практиці в команді з досвідченими колегами, які допомагають, навчають та діляться досвідом. Новачків тут беруть для зрощення професіоналів: як правило, кожних півроку йде перегляд навичок та вмінь спеціаліста і досить швидко можна вирости з junior-позиції до senior. 

Варто зазначити, що професія Affiliate-менеджера\ки — проактивна: результат залежить від бажання і здібностей співробітника. Турбота про працівників — головна цінність компанії. 

Для забезпечення комфортних умов C3PA створює талантам усі умови для розвитку. Офіс в центрі Києва та філіал в Іспанії, гнучкий графік роботи, можливість працювати віддалено й медичне страхування. Сучасну техніку та круте обладнання, необхідне для роботи. Компанія робить усе, аби розвивати команду: безкоштовні курси англійської мови, компенсація семінарів та воркшопів. Звичайно ж, великий плюс – мати закордонний паспорт. Попереду – десятки профільних конференцій по всьому світу: починаючи від Європи і до США та Близького Сходу. 

Де вчитись?

Нинішня освіта не завжди встигає за викликами сучасного світу і бакалаврату або магістратури з Affiliate-маркетингу поки що не існує. Тому це або приватні курси, або ж, один з найкращих способів — навчатись у людей, які самі цим займаються. 

Ми хочемо розповісти про школу компанії C3PA, яка якраз і навчає професії Affiliate-менеджер. Школа повністю безкоштовна. В рамках курсу ви дізнаєтесь про основи Affiliate-маркетингу, отримаєте базові знання та зрозумієте, що і як працює. Крім того, прокачаєте свої навички спілкування та комунікації, що дозволить будувати довгострокові відносини з партнерами. 

Деталі навчання:

  • Коли старт: початок серпня.
  • Як довго: місяць.
  • Формат: навчання проходить онлайн. 
  • Що буде: лекції, практичні завдання, тести, розбір кейсів, Q&A-сесії. 

Окрім того, можна почитати тематичні блоги про Affiliate-маркетинг чи книги. Серед найпопулярніших — ютуб-канали, форуми та сайти-лістінги:

Знайомство з професією можна почати з простої книги — «Введення в партнерський маркетинг».

Дізнатись більше про школу можна за цим посиланням.

Дізнатись про відкриті вакансії у C3PA — тут

Оставить комментарий

Комментарии | 0

  • Расследования AIN.UA
  • Истории AIN.UA
  • Тесты
  • Продавать в интернете — инструкции
  • Отдохнуть от соцсетей
  • Спецпроекты
  • Безопасность номера
  • HR-бренд компаний
Реклама на AIN.UA

Поиск