OVO – київський сервіс доставки свіжих овочів, фруктів і зелені, яким користується до 9000 українців. Щодня компанія обробляє близько 190 замовлень із середнім чеком 700 грн.
Редакція AIN.Business розповідає, як стати постачальником OVO і хто може це зробити.
Що таке OVO?
OVO запустився в Києві як сервіс доставки свіжих овочів, фруктів і зелені минулого року. Передусім, компанія робить ставку на зручну та дешеву доставку. Товари привезуть клієнту в будь-який день у будь-яку точку столиці за 39 грн. При цьому на замовлення від 500 грн доставка безкоштовна.
Друга фішка – якість. На початках OVO співпрацював з одним постачальником. Згодом така модель тріснула через великий відсоток браку. Зараз у компанії є так званий dark store – склад на 100 кв. м, де працівники перевіряють якість продукції та фасують замовлення. Наступного тижня відкриють ще один склад. Замість єдиного великого постачальника тепер 15 локальних: OVO орієнтується на унікальність, крафтовість продукту. У компанії очікують, що до кінця липня постачальників буде удвічі більше.
Обсяги продажів зовсім різні й залежать від продукту. Наприклад, щодня в сезон полуниці замовляють до 50 кг, помідорів – до 40 кг, а кавунів – до 100 кг.
Хто може стати постачальником OVO?
Овочебази, фермерські господарства та компанії з переробки продукції. Наприклад, ті, що пропонують очищену картоплю у вакуумі, напівготові салати, овочеві та фруктові нарізки тощо.
Які продукти потрібні?
- фрукти;
- овочі;
- зелень;
- ягоди;
- горіхи;
- мед;
- бакалія, зокрема варення й джеми;
- кінцеві й готові продукти: олія, сік, смузі, хумус, крафтові солодощі тощо.
Можливо, згодом в асортименті з’являться сири.
Які вимоги до партнерів?
Обов’язкових вимог до розміру виробництва та геолокації немає. Головний критерій – якість. В усієї продукції повинні бути документи про відповідність стандартам виробництва.
Постачальникам можуть відмовити, тому продукція поганої якості, не відповідає ціні або в чомусь поступається конкурентам.
Як стати постачальником OVO?
Звернутися за вказаними на сайті контактами або написати на пошту [email protected]. З постачальниками укладають договір – зазвичай, на один рік. У документі вказують найменування продукції, головні вимоги до якості чи складу, термін оплати та інші права й обов’язки.
У чому переваги співпраці з OVO?
«Постачальник отримує надійний канал збуту та просування своєї продукції. Ми поважаємо норму прибутку, якої прагнуть наші партнери, і не намагаємося зазіхати на її частку, якщо це не суперечить ринку», – пояснюють у компанії.
Крім того, в OVO відстрочка платежу триває до двох тижнів на відміну від торговельних мереж, де постачальникам за продукти платять через місяць-півтора.
Ціну встановлює сам постачальник. «Звісно, потім ми можемо її скоригувати під впливом інших факторів: ринкової кон’юнктури, логістики, умов оплати тощо», – зазначають в OVO.
Як відбувається процес співпраці?
Компанія розраховує норму запасу продукції та узгоджує графік постачання з партнером. За логістику відповідає постачальник. Загалом схема така:
- Постачальник привозить продукти.
- OVO перевіряє їхню якість.
- Відбувається оплата.
- Продукти з’являються на сайті.
- Їх замовляють клієнти.
- OVO збирає, пакує та доставляє замовлення покупцям.
Якщо на продукцію з’являються скарги, її повертають: «За якість відповідає постачальник. Зазвичай, він дорожить своїм ім’ям, як і ми, тому замінює товар».
Раніше AIN.Business розповідав, як підключити ресторан до служби доставки Rocket.