Чим займається бізнес-аналітик в «Альфа-Банк Україна». Погляд зсередини

1171

Привіт! Мене звуть Максим Батхін, я працюю в «Альфі» бізнес-аналітиком майже два роки, хоча формально моя посада — головний аналітик відділу впровадження інноваційних проектів управління електронної комерції. Це моя друга робота у банку. Спочатку я працював у контакт-центрі у продажах, потім вирішив зробити перерву і вже згодом повернувся. Мої проекти пов’язані з e-commerce та інноваціями. Це, наприклад, Google Pay, Apple Pay, токенізація, будь-які платежі в e-commerce.

Фото Дмитра Ларіна для AIN.UA

У моїй роботі корисно читати фінансово спрямовані журнали та іноземні ресурси. Наприклад, що зробили наші конкуренти, чого немає у нас? Але за кордоном це питання не завжди має сенс, бо штука яка працює у Франції далеко не факт, що «вистрелить» у нас. Є один вдалий приклад: у Франції запустили карту, яка сканує відбиток пальця і дозволяє зробити транзакцію без пін-коду. Звучить круто та інноваційно, але в Україні це не спрацює. Бо в нас вже є Google Pay та Apple Pay і навіщо знову вигадувати велосипед, коли є смартфон.

Як реалізуються ідеї

Щоби перетворити ідею у проект, для початку ми оцінюємо, наскільки ця ідея цікава та вигідна. Якщо це нішева історія, яка буде корисною лише невеликій кількості клієнтів — нам не дуже це цікаво робити з фінансової точки зору. Якщо ми розуміємо, що ця фіча нам потрібна і актуальна — ми працюємо над концептом. Наприклад, якщо це пов’язано із Sense SuperApp, нашим мобільним додатком, тоді ми приходимо, наприклад, до дизайнерів і даємо завдання по візуалу. І коли вже є готовий концепт, тобто ми приблизно розуміємо, як це має виглядати, ми йдемо до керівників і стейкхолдерів окремих проектів за погодженням.

Співпраця з вендорами

У нас є декілька вендорів, які співпрацюють з нами на постійній основі та відповідають за деякі напрями. Тому якщо нам потрібно зробити допрацювання по їхньому напрямку, тоді ми вже співпрацюємо з ними: виставляємо технічне завдання, вони його аналізують/вивчають і кажуть, скільки це буде коштувати й скільки займатиме часу.

Якщо це зовсім нова ідея із вендором, якого ніколи не було в банку, то спочатку ми з ними проводимо співбесіду, дізнаємося, що вони можуть зробити, скільки це буде коштувати, чи цікаво їм це. Був проект, в межах якого ми спілкувалися з вендорами усього світу. Особливо цікаво було з австралійцями, бо коли у нас закінчувався робочий день, у них він тільки розпочинався і навпаки. Цікавий експірієнс.

Фото Дмитра Ларіна для AIN.UA

Банки в Україні та за кордоном

До 1991 року у нас взагалі не було комерційної банківської системи, яка вже сотні років існує у європейських країнах та має багату історію. До того ж, так склалося, що значна частина економіки країни все ще знаходиться у тіні. Українська банківська система дуже молода і тому вона, як губка, вбирає всі інновації. Вона вже працює за міжнародними стандартами та новітніми технологіями, і зараз має багато інструментів з сек’юритизації та фіскалізації, завдяки яким ми розуміємо — компанія чи людина працює по-білому чи ні. Так само й на споживацькому ринку, де інновації у нас запроваджуються дуже швидко. Ми вже розуміємо, що пластикова картка відходить у минуле, а для вирішення більшості фінансових та інших питань клієнту достатньо мати смартфон.

Цікаві проекти

Один із найцікавіших проектів — Apple Pay у Sense*. Він був довгим та складним. До того ж, ми його придумали самі. Але була одна проблема — ми не власники Apple Pay. Тому наша команда не могла створювати якісь напрацювання чи використовувати сервіс оскільки це не вказано в інструкції. Тому якщо ми придумали якісь фічі з Apple Pay, але цього ніяким чином не прописано у договорі чи на офіційному ресурсі, пишемо представникам компанії, презентуємо свою ідею. Вони можуть сказати — все круто, робіть! Але у нашому випадку відповідь була не такою, як ми очікували — ні, давайте про це поговоримо.

Ми спілкувались із представниками Apple, консультувалися із платіжними системами. Цей процес тривав майже пів року. Після цього почалась розробка та системний аналіз цієї історії.

*За допомогою нового сервісу “Поповнення картки через Apple Pay” можна в декілька кліків перераховувати кошти з будь-якої картки українського банку в Apple Wallet на свою картку Альфа-Банку.

Що далі

Для бізнес-аналітика у перспективі відкрито багато напрямів: залишитись у банку і розвиватися у його межах, піти у стартап чи робити щось своє, працювати з міжнародними платіжними системами (Visa, MasterCard) або державними регуляторами (НБУ). Як варіант, працювати в іншій країні, бо ж українська банківська система достатньо розвинена і за кордоном буде що запропонувати.

Фото Дмитра Ларіна для AIN.UA

Робота бізнес-аналітика дуже цікава, адже у нас є дві стадії: шукаємо що робити і активно робимо те що ми знайшли. Це існування між пошуком і роботою. До того ж e-commerce — це сфера, яка змінюється і адаптується весь час. Це постійні оновлення платіжних систем, свої ідеї та ідеї від конкурентів. Ми не стоїмо на місці.

У моїй роботі потрібно розуміти, чи буде цікавим проект загалу та як заробити на ньому гроші. Також необхідно мати менеджерські здібності, бо коли ми вже почали розробку, ти контролюєш всіх. Це схоже на метафору: коли тобі перевіряють пульс, це не означає, що чекають, коли ти вже помреш, про тебе просто турбуються, чи все з тобою окей. Ми турбуємося, щоб все було добре і все працювало.

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск