Наприкінці травня 2021 року заклад «Курені» перезапустився. Він знаходиться за адресою Паркова дорога, 4, поруч із київським Зеленим театром. Раніше це був ресторан автентичної української кухні, який розпочав свою роботу ще в 60-х роках ХХ сторіччя. Тепер за менеджмент та культурне наповнення простору взялася команда артцентру Closer, яка планує перетворити «Курені» на мультиформатне місце денних вечірок.

курені-1

AIN.Business зустрівся із командою оновленого закладу та розповідає, що саме закладалося в концепцію, чому інвестори наважилися на перезапуск, якою буде кухня в оновленому ресторані та чому «Курені» свідомо беруться робити неприбуткові івенти (серію концертів з молодими інді-музикантами «Пой сюди») для розвитку музичної культури.

Що таке нові «Курені»

«Наша задача зараз — показати, що це найприємніше місце для тусовок у Києві. За рівнем сервісу, величиною локації та особливостями зонування — нічого схожого зараз немає», — каже Сергій Яценко, співзасновник «Куренів», артцентру Сloser та фестивалів Strichka й Brave! Factory.

«Курені» належать братам Олександру та В’ячеславу Константіновським, яким також належав нічний клуб CHI, який працював неподалік. Минулого року клуб закрили, а інвестори доручили команді Closer оновити ресторан.

«Ми впевнені, що команда Closer перетворить Kureni у нове «місце сили». Це буде зовсім інша атмосфера, різноманітний формат музики, смачна їжа та ще раніший час початку роботи. Сподіваємося, що багато шанувальників CHI полюблять новий формат цього закладу», — написали 2020 року на офіційній сторінці CHI.

«Ідея народилася ще до карантину. 2020-го року ми її трошки потестували. А зараз розгорнули на повну. І виявилося, що дуже вчасно, бо тепер заклад на свіжому повітрі став ще актуальнішим», — пояснює Яценко.

Тепер «Курені» — мультиформатний майданчик. Він розділений на кілька зон. Перше, що бачить відвідувач — ресторан. Його перезапустили в середині липня. Тепер він спеціалізується на новій українській кухні. 

Лівіше — великий простір, на якому найчастіше розташовується сцена «Пой сюди», на якій виступають молоді українські музиканти. 

Трохи вглиб — перший великий танцпол, а також два бари. Там зазвичай грає хедлайнер вечірок. 

Ще глибше — додаткова сцена на кручах Дніпра. Її використовують як чіл-зону. Або ж як місце для спеціальних івентів. Зокрема саме тут виступала співачка Люсі. 

Загальна територія закладу — 4 000 квадратних метрів. Дирекція каже, що водночас в «Куренях» може тусуватися близько 2 000 людей. 

«Люди, які приходять в ресторан, мають краєчком вуха зачепити або українську музику, або європейських артистів. Допитливі люди зацікавляться, розкажуть друзям і залишаться тут», – пояснює маркетинговий директор закладу Олександр Мосяко (Олександр працював маркетинговим директором на момент написання матеріалу. Зараз він більше не працює з «Куренями» — прим.ред.)

курені-2
Сергій Яценко, співзасновник

Мультифункціональний заклад

«В ідеалі ми маємо заробляти порівно: 30% на кухні, 30% на барі в і 30% на івентах», – каже Яценко.

Зараз у Куренях події відбуваються майже кожного дня. Вони мають кілька направленостей, які неможливо прирівняти до однієї концепції. 

З понеділка по четвер відбуваються концерти на сцені «Пой сюди». У понеділок, вівторок та середу – переважно, безкоштовні. В межах програми уже зіграли такі гурти як Komissiya, Karoon, Mazepa, Ofliyan, KK4Tet тощо. По четвергах – концерти по квитках. Серед артистів Pur:Pur, Тонка, Крихітка.

П’ятницями та суботами вечірки серії «Курені молоді» – танцювальні денні тусовки, дні хедлайнерів тижня. На них запрошують українських та зарубіжних діджеїв. Зокрема Ben Klok, Ricardo Villalobos, Deenara, Smailov, ARTBAT, Jasper James, John Talabot – вже виступили на оновленій локації. Заплановані виступи: Seth Troxler, Viken Arman, Ben Bohmer та інших.

«До нас можна прийти з 12 години дня, пообідати, й залишитися на території аж до ночі. Інді, джаз, хаус, техно. Ми – загальноміське, загальнотусовочне місце. Фішка в тому, щоби і звичайний хіпстер, і меломан 40+ відчували себе на одній вечірці комфортно», – пояснює промоутер Олексій Смушков, який також працює в команді закладу (зараз на позиції маркетингового директора — прим.ред.).

«У ніші вечірніх, а не нічних, вечірок у нас немає конкурентів. Ми конкуруємо із переглядом серіалів, походом у бар чи ресторан, але не з іншими клубами», – пояснює Яценко.

Зараз для промо заклад використовує переважно діджитал-маркетинг. Іноді залучає радіо та наружну рекламу під найбільші івенти.

«Зараз наш головний майданчик – інстаграм. Там можна побачити й афішу, й повідомлення про early bird квитки, і наших працівників, які так само танцюють на танцполі разом із відвідувачами», – пояснює маркетинговий директор Олександр Мосяко.

Організатори розповідають, що зарубіжних артистів дуже зацікавила сама локація «Куренів». Часто тих музикантів, які не готові були їхати в клуби, погоджуються приїхати заради незвичного досвіду. Допомагають звісно й зв’язки з Closer. Букінгом займається Каріне Шаколіна

«За останні шість років артисти набагато краще зрозуміли, що таке Україна і навіщо сюди їздити. Не дарма кажуть, що Київ – новий Берлін. Музиканти дійсно хочуть сюди приїхати пограти. Тим паче, що у нас набагато м’якші карантинні норми. Тож Україна зараз тягне їх наче магнітом», – розповідає Каріне. 

курені-4
Олексій Смушков, маркетинговий директор
курені-5
Каріне Шаколіна, букінг агент

Ресторан

Ресторан побудований навколо ідеї нової української кухні, яка базується виключно на місцевих інгредієнтах. Раніше він входив до мережі Carte Blanche та спеціалізувався на традиційній українській гастрономії. Тепер це окремий заклад.

Кількість барів, які працюють одночасно, залежить від кількості людей під час заходу. Усього їх п’ять, включаючи бар на третьому поверсі ресторану. 

«Я ходила в ресторан Курені 20 років як гість. Їхня кухня мені добре знайома, в мене є улюблені страви. Можливо щось мені й хотілося б лишити. Але тепер у нас нове велике класне меню, яке повністю базується на локальних продуктах», – каже Катерина Терехова, керуюча закладом. У неї великий досвід управління. До цього вона керувала закладом Heaven, Serebro та була головою мережі RE’LUX від Планети Кіно. 

За кухню відповідають Владислав Агрес та Ярослав Артюх. Агрес раніше працював у готелях Hyatt та Intercontinental. Антюх має досвід як шефповар «Канапи».

Для бару розробили спеціальну лабораторію. Зараз там роблять лимонади, які розливаються у власні пляшки, а також власні коктейлі. Також у планах запустити винну карту, побудовану навколо українських виробництв. 

Окрім основного залу також працює фудкорт, яким також займається команда «Куренів». На ньому так само продаються страви української кухні, але у форматі стрітфуду. Він більше розрахований на людей, які прийшли саме на вечірки.

«У сучасному українському ресторані сучасної української кухні має грати сучасна українська музика. Тому сьогодні, наприклад, я вмикала ДахаБраху», – каже Терехова. 

курені-6
Катерина Терехова, керуюча закладом

Усього в команді «Куренів» близько 100 людей в штаті. На зиму планують засклити приміщення ресторану, якщо виправдаються очікування по аудиторії. Це дозволить «Куреням» працювати цілий рік. 

Зараз «Курені» будують мультифункціональний мультижанровий заклад, який поєднує в собі ресторан нової української кухні, кілька барів, щоденні вечірки та планує залишитися на зиму. 

Водночас підтримка нової української музики – неприбуткова. Це робиться для іміджу та культурної місії, яку організатори беруть на себе.

«Можна піти відкрити якийсь інший бізнес і продавати, наприклад, товари з Китаю. Але ти обираєш для себе якусь місію. І або її тримаєшся, або просто перетворюєш своє життя на гонитву за грошима», – зізнається Сергій Яценко.


Нагадаємо, раніше у нас вийшов крутий спецпроект про те, як ФОП можуть спростити собі життя. Якщо вам це не так цікаво, то ще ми розповідаємо, як отримати 300 грн. Це уже точно приємно).