2004 - 2012: Діджитал — новий напрям у рекламі. Поділ на окремі експертизи
З середини 2000-х в Україні нарешті з'являється бездротовий інтернет. Його представила компанія «Київстар», та поки це був лише мобільний GPRS.
В той час WAP-трафік коштував $2 за один мегабайт. Один з найдорожчих тарифних планів коштував близько $100 на місяць і включав близько 30 МБ.
Обсяги рекламного ринку за 2004-2007 роки зросли майже вдвічі. Клієнти потребували нових рішень та більшої ефективності, бо проекти з розвитком індустрії та медіаканалів значно масштабувались. З'явився новий тренд на перехід від агенцій з повним спектром послуг до вузькоспеціалізованих агенцій.
Тож Euro RSCG (майбутній Havas Creative Group Ukraine) сформувала 3 окремих компанії: Euro RSCG New Europe, Euro RSCG 4D та Euro RSCG Kiev. Співпрацюючи з міжнародними та локальними брендами, агенції надавали такі послуги, як брендинг, креатив, медіапланування та розміщення, Event/BTL та PR.
брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування розміщення event btl pr брендинг креатив медіапланування
Кейс «Бонжур» Euro RSCG Kiev, 2006
У 2006 році екрани українських телевізорів заполонила сексуальна реклама «Бонжур». Це одна з робіт Euro RSCG Kiev. Старший копірайтер Олександр Коптєв, який займався створенням цього ролика, коментував тоді:
«Чотири місяці пітчу, півтора місяця підготовки, 4 інтенсивних знімальні дні та ... 2 місяці шліфування отриманого матеріалу. Зйомки проходили в Бейруті, столиці Лівану, напередодні католицького Різдва. Складні декорації збудували всього за два дні! В Україні зробити таке було б просто неможливо».
У 2008 році компанія Euro RSCG Kiev анонсувала масштабний проект «Боги любові» для Amour, бюджет якого склав понад $1 000 000. Катерина Бурляй, яка тоді працювала Client Service Director у компанії, поділилася спогадами щодо підготовки кампанії:
«Два з половиною місяці препродакшну пролетіли як два тижні. За цей час була виконана величезна робота. Ми затвердили шутінг-борди, розроблили ескізи декорацій, пошили костюми, знайшли головних героїв і, найголовніше, розробили готовий макет острова-храму амурів. Це архітектурне диво заввишки в чотири метри проектували й будували в Італії. В Україну його везли два справжнісіньких трейлери в супроводі майстра з Риму, який керував процесом складання будівлі. На це витратили майже два дні. Але зусилля були того варті».
А потім почалася нова криза
«Тригером кризи 2008 року стало банкрутство Lehman Brothers. Цю кризу очікували, здається, усі, окрім тодішнього прем'єр-міністра України. Ми були до неї морально готові, але що поробиш, індустрію стрімко потягнуло вниз. Можна, напевне, радіти, що криза стала наслідком вже глобальних процесів, а не негараздів у північних сусідів. Було складніше, ніж у 1998 році, але вже роки за 2–3 ринки відновилися і почалося хоч і не стрімке, але впевнене зростання».
Юрій Когутяк,
President Havas Creative Group Ukraine
Технологічний прогрес вже було не зупинити, і у 2007-2012 роках в Україні
стався справжній інтернет-бум. За даними Factum Group, у 2007 році інтернетом користувалися близько 20% українців, а вже у 2012 їхня кількість зросла до 50%.
Звіт компанії IDC у 2008 році також свідчив про стрімке зростання кількості комп'ютерів на українському ринку. Постачання персональних комп'ютерних систем (включаючи десктопи, ноутбуки й сервери x86) зросло більш ніж на 55%.
9 січня 2007 року Стів Джобс на конференції Macworld Expo анонсував перший IРhone.
Історія з Android розпочалася дещо раніше. У 2005 році корпорація Google придбала компанію Android, Inc. за 130 мільйонів доларів. У 2007 компанія офіційно анонсувала відкриту платформу Android.
Звична для нас 3G-мережа була анонсована у 2007 році, тоді ще державним, оператором «Укртелеком» в діапазоні 2,1 ГГц. Ліцензії у цьому ж діапазоні «Київстар», Vodafone і lifecell отримають пізніше — у 2015 році.
Відомий на весь світ сервіс контекстної пошукової реклами Adwords від компанії Google з'явився ще у 2000 році. У 2009 році в Україні стала доступною функція регіонального таргетингу. А вже у 2011 компанія Google в Україні запустила таргетинг по деяким містам.
Система «Яндекс.Директ» з'явилася у 2001 році. У 2007 році компанія анонсувала «Яндекс.Метрику» — інструмент для оцінки ефективності рекламних кампаній.
Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі Соціальні мережі
З 2002 по 2010 рік у світі з'явились більшість популярних соціальних мереж, поступово вони з'явилися й в Україні. З 2002 по 2010 рік у світі з'явились більшість популярних соціальних мереж, поступово вони з'явилися й в Україні. З 2002 по 2010 рік у світі з'явились більшість популярних соціальних мереж, поступово вони з'явилися й в Україні. З 2002 по 2010 рік у світі з'явились більшість популярних соціальних мереж, поступово вони з'явилися й в Україні. З 2002 по 2010 рік у світі з'явились більшість популярних соціальних мереж, поступово вони з'явилися
Монетизувати соціальні мережі почнуть вже в середині 2000-их. Коли у 2006 році середня кількість переглядів YouTube досягла відмітки приблизно у 9 000 000, на платформі з'являється перша реклама. У 2007 була започаткована партнерська програма, а згодом, за кілька років, анонсовано прямі трансляції.
Доступ до інтернету з'являвся дедалі у більшого числа користувачів, водночас і соціальні мережі росли неймовірними темпами. Це призвело до появи у середині 2000-них років нової галузі спеціалізації — SMM.
Поки у галузі виникали нові спеціальності, деякі професії та речі безслідно зникали:
За даними інформаційної компанії Alexa.com, у 2011 році
в топ-10 найбільш популярних сайтів в Україні входили: