Нещодавно «Планета Кіно» спільно з компанією «Франч» запустила продаж франшизи. Мережа кінотеатрів працює в 6 містах України, продає 5 млн квитків на рік і займає п’яту частину ринку. Щоб масштабуватися далі, вона вирішила залучати інвестиції зовні.

Про особливості проєкту співзасновник мережі Дмитро Деркач розповів UBR. AIN.Business занотував франшизні деталі. 

Вимоги до партнера

Франшиза здебільшого розрахована на власників ТРЦ. Насправді, кінотеатри для молів фінансово не вигідні (платять низьку оренду, потребують специфічних великих приміщень з високими стелями), але вони генерують трафік людей.

«Планета Кіно» пропонує тільки управлінську франшизу. Вона працює так: 

  1. Франчайзі вкладає кошти та отримує дохід.
  2. Команда Деркача повністю займається кінотеатром та отримує відсоток від доходу. 

Класичну франшизу засновники поки не розглядають – переймаються за бренд. Дмитро зізнається, що не розраховує одразу отримати потік заявок від франчайзі, тому що ідея нова і доволі складна.

Які міста в пріоритеті

«Планета Кіно» стартуватиме з міст з населенням від 100 000. Франчайзі зможе відкрити там невеликий кінотеатр на 5 залів з технологією Cinetech+, як у Сумах та Одесі. У теорії можна зробити й на 3 зали, але це не вигідно.

У великих містах відкриватимуть кінотеатри на 7-13 залів із додатковими опціями на кшталт технологій 4DX та IMAX, кіномаркетів та кіноресторанів Re’LUX, як-от у київських River Mall та Blockbuster Mall. Усе залежить від приміщення, яке запропонує партнер. 

«Планета Кіно» в River Mall. Фото: «Планета Кіно»

«Насамперед, ми оглянемо приміщення, після цього зможемо чітко сказати, можна там відкрити кінотеатр чи ні. Якщо можна, то далі вже будемо рахувати фінансову модель: планувати кількість залів і місць залежно від того, які конкуренти в цьому місті є, скільки жителів, чи потрібно впроваджувати додаткові технології», – розповідає Деркач.

Скільки коштує відкрити кінотеатр

Багато. На 5 залів включно з Cinetech+ потрібно $2-2,5 млн. Великий кінотеатр з IMAX і 4DX обійдеться у $8 млн.

Команда пропонує три варіанти: великий, середній і малий кінотеатри, у кожного з яких своя модель. Перший паушальний внесок складе 2% від інвестицій. Як роялті, «Планета Кіно» регулярно отримуватиме свій відсоток або від доходу, або від EBITDA (простими словами, виторг мінус операційні витрати або прибуток до вирахування податків, відсотків та амортизації). Решту забирає франчайзі.

Дмитро Деркач. Фото: FB

«Нам зручніше EBITDA, тому що так ми відповідаємо і за прибуток, і за витрати. У нас буде завдання – зробити проєкт прибутковим. Фіксовану суму поки не розглядаємо через брак аналогічного досвіду – далі побачимо», – говорить Дмитро. 

Команда розраховує, що кінотеатр окупиться за 6-6,5 років. Якщо період окупності у фінансовій моделі затягується на 7+ років, за проєкт братися не будуть. 

А що з локдаунами

Днями Україна повністю перейшла до «жовтої» зони та продовжила адаптивний карантин до кінця року. Дмитро Деркач переконаний, що найближчим часом кінотеатрам нічого не загрожує. 

Disney+, наприклад, повертається до старої моделі – випускати кіно спершу офлайн, а через 45 днів на стрімінгах. Під час локдауну вони робили це одночасно.

«Тенденція така, що кінотеатри швидко відновлюються, якщо є фільми і немає обмежень. Я боявся цієї історії з онлайном, але всі мої побоювання після локдауну розвіялися», – говорить Деркач.