Чому банкам необхідні бізнес-аналітики. Розповідають спеціалісти «Альфа-Банку»

919

Десять років тому для вирішення найпростіших банківських операцій потрібно було йти у відділення банку. Сьогодні багато банківських послуг можна отримати за допомогою мобільного додатка. Банки постійно модернізуються і стають все більше схожими на IT-компанії. У таких умовах важливе значення має бізнес- та системний аналіз. Бізнес-аналітики з’явилися в банках відносно нещодавно, однак майже відразу довели свою необхідність. Вони є своєрідними «перекладачами» з мови бізнесу на мову розробників і тестувальників. У блозі від «Альфа-Банку» розповідаємо, як побудована робота аналітиків і які переваги дає робота в банку.

Як працює управління бізнес- та системного аналізу

Вікторія Слободянюк працює в «Альфа-Банку» з 2010 року. Вона починала з системного аналітика. «Я прийшла в банк в дуже цікавий проект. У цей період ми якраз впроваджували нову корсистему. Згодом я швидко стала лідом свого напрямку», — згадує Вікторія.

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

З березня 2020 року вона в «Альфа-Банку» очолює управління бізнес- та системного аналізу. Головне завдання Вікторії — організувати роботу аналітиків для отримання найкращого результату. Один з останніх проектів, до якого долучилась команда аналітиків Вікторії, — унікальна картка Sense Caméléon з нескінченним пільговим періодом. 

«За участю наших аналітиків «Альфа-Банк» лише за три місяці розробив і запустив картку Sense Caméléon. Під час роботи над цим проектом аналітики вивчали дані й шукали точки дотику з бізнесом. Усі дуже багато працювали, але було досить цікаво», — розповідає Вікторія.

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

Над кожним проектом «Альфа-Банку» працює команда, куди зазвичай входять проджект-менеджер, аналітик(и), розробники та тестувальники. Аналітик починає працювати над проектом ще на етапі ідеї. Він детально вивчає пропозицію і разом з іншими членами команди пропонує різні варіанти реалізації проекту.

«Все залежить від конкретного проекту. У нас є команди, які працюють над розробкою продукту, є сервісні команди. Є вже сформовані команди, а є команди, що формуються за потребою», — пояснює Вікторія. 

Кожен аналітик у «Альфа-Банку» працює одночасно над декількома проектами. Проекти поділяються на дві групи. До першої групи належать ініціативи, метою яких є вирішення різноманітних бізнес-задач. Друга група передбачає оптимізацію процесів. 

В обох випадках завданням аналітиків є знайти точки дотику з клієнтом. Для цього вони мають виявити й проаналізувати потреби замовника, розробити та погодити технічне завдання і підготувати документацію. «Якісний результат роботи, який би задовольнив замовника, забезпечує тісна співпраця на кожному етапі створення продукту»,  — пояснює Вікторія.

Як відбувається онбординг нових працівників

«Альфа-Банк» є одним з найбільших роботодавців в Україні, тому за роки в банку напрацювали власну систему включення нових працівників у роботу.

«Коли нова людина приходить в банк, її зустрічають та розповідають про правила роботи. Зазвичай ми приставляємо до нового співробітника куратора, який допомагає новачку адаптуватися, розповідає, хто за що відповідає, до кого і з якими питаннями можна звертатися. Куратором може бути безпосередній керівник новачка, так і просто колега, який бажає допомогти», — пояснює Вікторія.

Якщо нового працівника беруть до уже сформованої команди, тоді онбордингом займається вся команда. Так було у випадку з бізнес-аналітиком Ігорем Кульчицьким, який з «Альфа-Банком» уже 7 місяців.

«У свої перші проекти в «Альфі» я прийшов, коли вони були уже в розпалі. Довелося швидко заглиблюватися, але мені пощастило з проджект- менеджером та інтеграційним аналітиком — вони допомогли мені влитися в роботу. Безумовно, у кожного є свої завдання і проекти, але я завжди отримував від колег вичерпні відповіді на свої питання», — розповідає Ігор. 

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

Ігор за освітою фінансист — він закінчив університет за спеціальністю «Бухгалтерський облік в банках». Крім того, він має десятирічний досвід роботи в IT. Ігор пройшов шлях від підтримки до розробки. Останні чотири роки він займається системним- та бізнес-аналізом.

«В «Альфа-Банку» мене зацікавила можливість працювати на посаді саме бізнес- аналітика. Мені імпонує, що я можу поєднувати фінанси з програмуванням», — пояснює Ігор.

Безмежні можливості для зростання в «Альфі»

Бізнес-аналітик Ольга Юричко чотири роки тому починала свій шлях в «Альфа-Банку» з контакт-центру.  За чотири роки їй вдалося вирости до бізнес-аналітика.

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

«Я працюю в підрозділі CRM і займаюся синхронізацією систем. Також допомагаю робити проекти для контакт-центру та відділу продажів. Моя робота полягає в тому, щоб виявляти потреби замовника і знайти оптимальні шляхи для розв’язання його проблеми», — пояснює Ольга.

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

Але зупинятися на досягнутому дівчина не планує. Вона нещодавно закінчила курси SQL і поступово знайомиться з системним аналізом.

Бізнес-аналітик Андрій Найдюк приєднався до команди «Альфи» 9 місяців тому. До цього 15 років працював у фінансових установах. Шлях до бізнес-аналізу був тривалим. До цього він займав керівні посади, але прагнув брати участь у створенні продуктів, процесів або послуг, якими безпосередньо користується клієнт або які необхідні для його якісного обслуговування.

Зараз Андрій займається заходами підвищення операційної ефективності та інтеграції з державними сервісами, та водночас залучений ще у декілька інших проектів. 

Схожих кейсів у «Альфа-Банку» чимало. Тут допомагають своїм співробітникам розвиватися у тому напрямку, який їм цікавий. Хтось приходить junior, а йде senior. Бувають випадки, що співробітники повністю змінюють профіль: починають як аналітики, а потім переходять у проджект-менеджери або в розробники. 

«Банківська діяльність дуже різноманітна. Задачі можуть бути зовсім різними. Ми можемо працювати на як на внутрішнього замовника, так і на зовнішнього клієнта. Тому ми підтримуємо розвиток наших співробітників в межах банку», — пояснює Вікторія Слободянюк. 

Які переваги роботи в «Альфа-Банку»

Зацікавленість у роботі, відкритість до нового, вміння знаходити точки дотику із замовниками та колегами — це головні софт-скіли, які цінуються в компанії.

«Мені дуже імпонує, що в «Альфа-Банку» немає бюрократії, але водночас є дух єдності і здорової внутрішньої конкуренції. Кожен день ми працюємо над тим, щоби стати кращими та запропонувати нашим клієнтам послуги вищого рівня», — розповідає Андрій Найдюк.

Фото Олександра Козаченка для AIN.UA

У банку йдуть на зустріч своїм співробітникам. Зокрема, в «Альфа-Банку» можлива віддалена робота, без фізичної присутності в офісі. Зараз у відділі бізнес- та системного аналізу є працівники не лише з Києва і його околиць (Ірпінь, Буча, Вишневе тощо), а й зі Львова,  Дніпра,  Запоріжжя та інших міст. 

«У нас немає мети контролювати, щоби співробітники з 9 до 18 сиділи на робочому місці. Ми за те, щоби працівники якісно виконували свою роботу в зручних для них умовах», — підкреслює Вікторія. 

Гнучкість і можливість працювати віддалено — це не єдині бонуси, як пропонує «Альфа». Серед переваг банку — офіційна зарплата з виплатою усіх податків. Крім того, в «Альфі» є страхування та програма AlfaLovesU, серед бонусів якої є спортзал.

«Якби мене зараз запитали, чому «Альфа», то я б не задумуючись відповіла, тому що тут цікаво. Ми вигадуємо та реалізуємо нові продукти, використовуємо різні технології. Для когось це може здатися складним, а для когось — це цікавий виклик. До того ж, банк — велика організація і тут кожен може займатися тим, що йому найбільш до вподоби», — розповідає Вікторія Слободянюк.

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск