Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Автоботи логістики
Як Транспортна компанія SAT побудувала бізнес на вантажних перевезеннях
Транспортна компанія SAT існує на українському ринку великовантажних перевезень уже 19 років. Компанія спеціалізується на логістиці для бізнесу. Таке чітке позиціонування і фокус на B2B-секторі нині забезпечило їй місце серед лідерів на ринку.
SAT здійснює перевезення як невеликих посилок, так і вантажів до 3 тонн. Співпрацює зі знаковими компаніями (Алютех, Brocard, Вияр, Bohnenkamp, Zammler), пропонує складське зберігання, опрацювання вантажів, кур'єрську доставку. Саме великі гравці, як компанія SAT, і сформували ринок великовантажних перевезень, якого в Україні колись просто не існувало.
Журналісти AIN.UA поговороли з засновницею та працівниками SAT про історію розвитку логістики в Україні та у чому запорука їхнього успіху.
Як все починалося
2002 рік
SAT відкриває перше відділення на Лівому березі Києва. Конкурентів компанія не зустрічає.
Країна оговтується від складного періоду, а бізнес шукає нові можливості. Світлана Мільгевська разом з однодумцями вбачають перспективу стрімкого розвитку на ринку перевезень багатотонних вантажів. Тодішній головний офіс SAT займає 8 квадратних метрів, а штат налічує двох працівників. На той час основні логістичні оператори України не пропонували перевезення нестандартних бізнес-вантажів, а приватні підрядники не були надійним варіантом. Тому новостворена компанія швидко займає порожню нішу. Перевагою стає те, що вона самостійно забирає вантаж зі складів, тоді як інші постачальники послуг вимагали попередню доставку до своїх відділень. Світлана Мільгевська запевняє, що нею тоді керувало сильне бажання відкрити власний бізнес та допомагати українським підприємцям.

«До 2001-2002 року послуг, як-от доставка вантажу день у день чи на ранок, не існувало. Люди надсилали посилки машинами, автобусами тощо. Не було сортувальних центрів. З виходом на ринок компанії «Нічний експрес», яка буквально за місяць почала масштабуватися і набирати персонал, в українській логістиці починається систематизація відправки вантажів з Києва в основні міста», — каже Світлана Мільгевська.

В ці ж роки на ринку з'являються компанії: «Нова Пошта», «Євроекспрес», Delivery. Мільгевська розповідає, що на той час керівники логістичних бізнесів вирішували чимало питань на загальних зустрічах. Тоді підприємці бачилися з конкурентами особисто, домовлялися, визначали спільні правила гри. Наприклад, коли зростала ціна на пальне, керівники компанії призначали зустріч, обговорювали питання одне з одним і шукали вихід.
2003-2005 роки
Стається перша аварія під час перевезення, внаслідок якої пакетики з чаєм опиняються розкидані вздовж 1 км дороги. Щоб компенсувати клієнтові збитки, Світлана Мільгевська продає свій гараж.
SAT вперше купує майданчики загальною площею понад 1500 кв. м. Відділення компанії з'являються у мегаполісах: Дніпрі, Запоріжжі, Харкові, Львові, Донецьку.
2006 рік
«На якомусь етапі ми зрозуміли, що у кожного гравця-логіста своє власне бачення розвитку ринку і компанії. Почалася сегментація ринку. Частина компаній ухвалила рішення йти у сегмент Business-to-Consumer (B2C, Бізнес для споживача) («Нова Пошта», «Інтайм», Meest), інші ж обрали стратегію роботи з бізнесом (SAT, Delivery). Таким чином, кожен учасник пішов до свого клієнта», — Світлана Мільгевська.

Того ж року у SAT працювати оператором комп'ютерного набору приходить Людмила Корінна. Компанію їй порекомендувала знайома.

«Подруга дуже радила мені прийти саме сюди, адже це була молода і перспективна компанія, яка стрімко відкривала відділення та розвивала персонал», — каже вона. SAT дала мені зростання і розвиток. Я завжди прагнула вчитися і дізнатися щось нового. А управлінська ланка компанії цьому сприяла навіть в кризові моменти».

Наразі у компанії SAT Людмила посідає посаду головного бухгалтера. «Я вдячна оточенню, яке завжди в мене вірило й вірить донині», — зізнається вона.
2007 рік
Світова фінансова криза змушує ринок сегментуватись, тому компанія SAT дедалі сильніше фокусується у сфері перевезень Business-to-Business (B2B, Бізнес для бізнесу). Компанія пропонує індивідуальний підхід до клієнтів.
Компанія запускає власний кол-центр, який на той момент нараховує лише два оператори.
Відділення SAT з'являються у 10 обласних центрах України.
Цього ж року SAT стає спонсором «Харків-Баскет», баскетбольного клубу гравців з інвалідністю.
Світлана Мільгевська,
власниця Транспортної компанії SAT
Перша криза
2008 рік
Компанія, як і інші, потерпає від світової фінансової кризи, але знаходить рішення, які дозволяють їй рухатися далі.
На одному із центрів розподілення вантажів стається таке сильне скупчення товарів, що роботу компанії довелося зупинити на два дні, поки не будуть оброблені всі замовлення.

«Є такий вислів: не дай боже народитися в епоху змін. Про мене можна сказати, що я люблю зміни, ініціюю їх і очолюю. Зміни відкривають той особистий потенціал, про який навіть не здогадуєшся, і життя стає цікавішим», — каже Світлана Мільгевська.
2012 рік
За результатами Національного бізнес-рейтингу, компанія SAT посідає третє місце у галузі «Діяльність автомобільного вантажного транспорту».
2008-2013 роки
Післякризова відбудова вимагала сучасних підходів у бізнесі. В компанії SAT відбувається масова автоматизація та модернізація. Склади забезпечуються портативними сканерами та Wi-Fi, впроваджуються хмарні технології, облік вантажів і цифровізація послуг.
Компанія відкриває 7 нових власних відділень.
Друга криза
2014 рік
Стаються драматичні події в Україні. Всеохопна криза, скорочується ринок. Потік вантажних перевезень падає. На початку російської агресії компанія SAT допомагає облаштуватися і знайти житло тим своїм працівникам, які покинули тимчасово окуповані території.
«У SAT я працюю з 2007 року, мене взяли приймальником товарів. Про компанію я раніше чув багато від товариша, який там працював. Він мені і запропонував працевлаштуватись сюди. Від нового місця праці я очікував отримати високі знання в сфері логістики та постійного розвитку, — розповідає Олег Проць. — Компанія цінує своїх працівників, дала мені можливість кар'єрного та особистісного росту».

Олег доповнює, що досвід роботи у компанії розвинув в ньому лідерські та організаторські якості, виваженість в прийнятті рішення та бачення ситуації наперед, вміння змінюватися та швидко адаптуватися під реалії, ефективно комунікувати та проводити переговори.

«Навіть у важкі для країни часи, управлінська ланка компанії завжди прагнула бути чесною перед працівниками», — каже працівник.

З 2019 року Олег Проць — керівник регіонального підрозділу SAT у м. Львів.
2015 рік
Обсяги відновлюються: щороку логістичний оператор перевозить на 20% більше.
Компанія SAT на першому місці в сегменті перевезень вантажів від 30 кг.
2016 рік
2018 рік
У червні SAT стає головним партнером сезону богатирських змагань Федерації стронгменів України і золотим партнером бізнес-конференції FMCG & Retail SCM Logistics Forum 2018, а трохи згодом — Logistics Platform 2018, на якому SAT презентує франчайзингову програму.

Наприкінці року компанія вже має близько 100 представництв у 86 містах. Доставку від дверей до дверей SAT здатна зробити впродовж 1-2 діб у понад 500 населених пунктах. У відділеннях SAT приймають і конверти, і 20-тонні вантажі. Кількість співробітників сягає тисячі, компанія співпрацює з великими підприємствами та промисловими заводами.

«Якщо говорити про речі, які я б змінила в минулому, це: по-перше, навчання МВА на старті бізнесу, а не пізніше, а по-друге, найм висококваліфікованих, «дорогих» фахівців з самого початку розвитку SAT», — Світлана Мільгевська.
Керівництво компанією переходить до досвідченого управлінця Андрія Боровка, в кінці року SAT лідирує в галузі адресної доставки вантажів.
Компанія SAT бере участь у міжнародній агропромисловій виставці Agroport West Lviv 2018 та Agroport East Kharkiv 2018.
2019 рік
Компанія пропонує доставку до Європи та ОАЕ. Курс на B2B лишається незмінним, SAT виводить e-commerce-продукт для споживача, що передбачає доставку в Китай і США.

SAT запускає функцію Особистого кабінета для клієнтів і фокусується на диджиталізації усіх процесів.
Пандемічні роки
2020 рік
40% від загальної кількості клієнтів компанії перейшли на електронний документообіг, до кінця наступного року цей показник має сягнути 75-80%. У тому ж році SAT запустила чат-боти у Viber та Telegram.
Світ спіткала ще одна несподіванка, а у вжитку з'являється нове слово — локдаун. Під час пандемії коронавірусу SAT з упевненістю закріплює за собою нішу перевезень для бізнесу. За власною ініціативою компанія проходить сертифікацію ISO 9001:2015. За підсумками року зростання доходів становить 32%. Для клієнтів це означає співпрацю з підприємством, якість роботи якого перевірена на міжнародному рівні.
2021 рік
Мережа зросла на ще 27 партнерських відділень. Таким чином, зараз вона складається зі 106 партнерських і 60 власних відділень. У компанії працює понад 1300 робітників. У 140 містах – від Чопу до Сєвєродонецька – відкриті 166 відділень.
«Якщо знову буде локдаун, ми точно знаємо, що робити. У нас вже відточені всі механізми — починаючи від розвезення співробітників, завершуючи тим, як і в якому вигляді передавати вантаж клієнтові», — Світлана Мільгевська.
Олександра Іолкіна прийшла до SAT у самому розпалі СOVID-19. Раніше 11 років працювала у банківських продажах, про логістику нічого не знала.

«Я прийшла у компанію у період кардинальних змін у ній. Регіональні відділення передали нам в управління, і для мене це стало викликом, — каже вона. — Але я точно розуміла, що далі буду вчитись і розвиватись. Я поставила собі за мету за рік зробити карколомну кар'єру. Також у SAT мені подобається корпоративна чесність. Всі обіцянки, які мені давали при «вході», — виконані. Все, що я могла зробити зі свого боку, — виконала. І я з гордістю розповідаю, де працюю».

Нині Олександра — регіональна менеджерка SAT».
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки SAT
Що це означає?
ТЕКСТ
Сергій Казарян
ВЕРСТКА
Світлана Волчкович
МЕНЕДЖЕР
Яна Проценко
ПРОДЮСЕР
Олександра Герт
ФОТО
SAT
Ірина Лисенко
ПРЕДСТАВНИК SAT
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній», PR, «Спецпроект», «Промо» і «Блоги» публікуються на правах реклами.
© 1999-2021 AIN.UA