McDonald’s більше не розвиватиме мережу McCafe в Україні. З 2019 закладів стало втричі менше. Зараз працюють останні 5 кафе, які закриватимуть поступово. 

Основна причина – кава з’явилася в меню основних ресторанів, пояснюють у McDonald’s . Однак це не заважає компанії розвивати McCafe за кордоном. Компанія планує інвестувати $380 млн у відкриття 2500 нових кав’ярень – і це тільки в Китаї. Чому заклади виходять з українського ринку, розпитала ресторанних експертів LIGA.net. AIN.Business переповідає основні причини:

  1. McCafe не може швидко обслужити клієнта.

З 2018 McDonald’s автоматизує процеси, збільшуючи кількість терміналів самообслуговування, щоб зосередитися на головному – швидко обслуговувати великі потоки клієнтів. Концепт McCafe – це не фастфуд. Тут історія про неспішний ритм, роботу баристи та напої в керамічному посуді. 

Перша McCafe з’явилася в Києві на Лук’янівці ще в 2011. Там планували продавати напої та тістечка за вищими цінами, аніж в основних ресторанах. Потім стратегія змінилася. Преміальну каву ввели в меню всіх закладів – і з 16 кав’ярень лишилося 5.

Це логічно: якщо клієнт може швидко отримати каву й десерт у звичайному ресторані мережі, то в McCafe справді немає особливого сенсу. 

  1. На ресторанному ринку – дефіцит персоналу.

Не так уже й просто знайти хорошого баристу, особливо з початком пандемії.

Останні McCafe не закриють одним махом. Їх приберуть у процесі реконструкції або реновації ресторанів, у яких кав’ярні розташовані. 


Тим часом Salateira збирається відкрити в Києві 70 магазинів нового формату – «біля дому».