Робота СЕО — це не знімати вершки. Історії менторів IT Dnipro BizSchool

206

Керівниками не народжуються. Щоб навчитися професійно управляти IT-компанією, необхідні роки досвіду та готовність брати на себе відповідальність, постійно долати чимало перешкод, вчитися на власних помилках, вирішувати нерозв’язні задачі, іноді на межі здорового глузду. 

Щоб допомогти керівникам-початківцям та молодим IT-підприємцям пройти цей шлях максимально легко та безболісно, у Дніпрі створили курс IT Dnipro BizSchool. На курсі професійні СЕО та фаундери компаній вчать, як ефективно управляти IT-бізнесом. 

Спеціально для AIN вони вирішили розповісти власні історії та пояснили, чому вважають важливим ділитись знаннями та досвідом з іншими.

Ірина Шмідт — CEO Comparus.ua, менторка модуля «Operations Management» у IT Dnipro BizSchool

Я отримала пропозицію обійняти посаду директора IT-компанії у 26 років. На той час це була пропозиція моїх мрій! 

Згодом виявилось, що то була не зовсім IT-компанія — лише задум великого проєкту: офіс на околиці, чотири невеликі кімнати із неприємним запахом радянської фарби та старими меблями. Персонал — двоє розробників, які намагалися зрозуміти, що робити із специфікацією на 600+ сторінок англійською, і бізнес-аналітик, що розмовляв англійською із турецьким і німецьким акцентами одночасно.

Наступні три місяці я присвятила:

  • відновленню документів щодо видатків компанії;
  • інвентаризації основних фондів;
  • аудиту податків і платежів;
  • відновленню документообігу; 
  • взаємодії з орендодавцями та облаштуванню офіса;
  • переведенню на аутсорс бухгалтерських та юридичних процесів;
  • складанню нової форми договору із учасниками;
  • побудові ефективних процесів найму та багато чому іншому.

Стратегічні цілі, операційна стратегія, матриці взаємодії, протоколи зустрічей, KPI та метрики, ризики — я навіть слів таких тоді не чула і не розуміла, про що це. 

Із зростанням команди зрозуміла, що потрібен більш системний підхід до керування — як до виробництва, так і до підтримуючих завдань. Це — два різні типи процесів, які потребують різних знань і нескінченної відбудови у межах однієї компанії з фокусом на постійне вдосконалення. Інакше кожен процес дуже швидко стає нераціональним, дорожчим, складнішим у підтримці або перестає бути необхідним і лише витрачає ресурси, а отже — гроші!

У 2012 році у Німеччині сталася банківська криза, яка змусила скоротити команду з тридцяти до восьми учасників. Чи просто це — звільнити 22 людини, кожну з яких обирали, розвивали, успішно співпрацювали з довірою та повагою, розробляючи величезний крутий проєкт? Ні — це дуже страшно, неочікувано та гірко!

Зараз я продовжую навчатись, дізнаючись про нові тенденції та підходи до побудови й оптимізації операційних процесів. Вірю, що будь-яка регулярна праця із чітким фокусом, детально сформульованими цілями, збалансованою системою опорних показників, прозорими точками контролю та зрозумілою структурою відповідальності дає можливість вкладати енергію в те, що необхідно саме зараз саме цій компанії, і досягати цілей гарантовано та прогнозовано.

Тепер розумію, що віддала б півцарства, аби пройти на початку своєї кар’єри курс IT Dnipro BizSchool. Це б допомогло уникнути багатьох помилок і зростати набагато швидше.

Едуард Лобас — СЕО WebiNerds, ментор модуля «Operations Management» у IT Dnipro BizSchool

Протягом усієї кар’єри я весь час або працював самостійно, або дуже щільно до СЕО компанії. Тому в мене ніколи не було ілюзій про холодні коктейлі на палкому узбережжі океану в очікуванні повідомлень від банку. Я завжди бачив, що керувати компанією — не робота, це стиль життя. Певно, тому я ніколи не поспішав звалити на себе цей максимум відповідальності. Хоча я розумів, що на мене чекає саме це. 

Одного дня мої роки менеджера з обмеженою відповідальністю закінчилися. Буквально в одну хвилину на візитівці засяяли три літери, про які багато людей лише мріють. Я став CEO. І в цю ж хвилину отримав необхідність невідкладно занурюватися у вирішення проблем компанії. 

Ми повинні були завершити проєкт, який через невдалі попередні домовленості мав від’ємний баланс. Водночас мали на іншому проєкті кілька десятків тисяч доларів дебіторського боргу. Для маленької компанії — істотна сума, здатна поставити її існування під питання. Майже три місяці тяжких перемовин з клієнтами, пошуки нових проєктів, а також комунікації з командою — і моя перша перемога в новій ролі: компанія врятована. Тоді я зрозумів, наскільки важливо керувати процесами та цифрами.

Після цього я перестав задавати собі питання «Чому я?» взагалі. В мене завжди була відповідь: «Бо саме я це можу». Я вважав, що тепер готовий до всього, а найстрашніший іспит вже позаду. Але…

Кілька років потому нам довелося звільнити цілий проєкт. Коронакриза в один місяць зруйнувала величезну роботу. Більше двадцяти людей. Команду фантастичних спеціалістів, з якими ти разом зростав. Ми втратили багато грошей, але найстрашніше — ми втратили кваліфікованих людей. І я зрозумів, що команда — це найважливіше.

Робота СЕО — це не «знімати вершки». Це дуже часто роботи ту роботу, яку не хотів би робити хтось інший. Але це відчуття власного зростання не можна купити. 

Ми з колегами створили IT Dnipro BizSchool саме для того, щоб молоді управлінці та IT-підприємці могли швидше розібратися, як діяти у тих чи інших ситуаціях, та позбутися багатьох болей.

Сергій Гладун, CEO Agilie, ментор модуля «Sales & Marketing» у IT Dnipro BizSchool 

Про що мріють у студентські роки? Ось закінчу навчання та стану «бізнесменом».

Потім настає час, коли ти вже маєш певний багаж знань, готовий до челенджів та маєш однодумців, які за тобою у вогонь та воду. Поки є проєкт, робота кипить, але він закінчується рано чи пізно, а разом з ним і фінансування. І ти з «крутого» програміста перетворюєшся на чарівника, який має знайти новий проєкт для всієї команди.

Для мене це був нелегкий період проб та помилок, безсонних ночей та нескінченних перемовин, листів та купи інших активностей.

Які висновки я зробив? Правильно побудовані процеси маркетингу та продажів є тим фундаментом, який дозволяє компанії успішно функціонувати та планувати свою діяльність.

Я люблю виклики, люблю вчитися, люблю систематизувати та застосовувати все це на практиці. Вважаю, що одне з основних завдань СЕО — продавати свою компанію, чим успішно і займаюся понад десять років. За цей час мені вдалося побудувати кілька відділів продажів, налаштувати процеси лідогенерації, закриття угод, ведення та розширення акаунтів.

На IT Dnipro BizSchool щиро хочу передати свої знання, адже успішність всього нашого IT залежить від кожного з нас. Тільки досвід, тільки реальні приклади, буде весело!

Максим Носарев, Founder & СЕО юридичної компанії Tretten Lawyers, лектор модуля «Finance & Legal» у IT Dnipro BizSchool 

Я щодня бачу, як розумні, креативні фаундери українських IT-компаній втрачають доходи через прикрі юридичні помилки. Змішування в контракті різних моделей співпраці, невдале структурування бізнесу, розмиті формулювання, які виливаються в десятки годин роботи, неоплачених замовником і т. д. Мені боляче усвідомлювати, що всього цього можна було б уникнути, просто уважно та з розумінням прочитавши певні документи.

Так вже склалося в нашій країні, що юристів вважають нудними повелителями папірців та надокучливих документів. На IT Dnipro BizSchool я планую назавжди зруйнувати цей міф, як мінімум, в очах своєї улюбленої IT-спільноти. Знаю, що юридичні інструменти можуть зробити бізнес більш гнучким, впорядкованим і прибутковим. 

Тому на курсі я навчу, як розуміти юридичні інструменти, застосовувати їх на практиці та заробляти з їхньою допомогою більше та безпечніше. Аби ваші справи були в порядку.


IT Dnipro Biz School — це навчальний курс, що допоможе розібратись у специфіці IT-бізнесу та отримати якісні знання, необхідні для С-level керівника. Він складається з п’яти модулів (Strategy, Sales & Marketing, HR & Recruiting, Operations Management, Finance & Legal). Програма розрахована на чотири місяці продуктивної роботи та охоплює 15 занять з провідними фахівцями IT-галузі.

 Курс буде корисним:

  • молодим командам, які розвиваються та трансформуються у компанію;
  • власникам та СЕО невеликих і середніх компаній (до ~ 50 осіб);
  • СОО, СТО, Team Lead, PM, BA, Product Manager, HRD та іншим middle-менеджерам, які прагнуть зростати в ІТ.

Старт третього потоку — у жовтні 2021 року.

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск