З 1 жовтня українські ресторатори повинні друкувати в чеку номер акцизної марки алкоголю. Нове правило запроваджує наказ Мінфіну. AIN.Business пояснює, що до чого.
Що змінилося
У кожної пляшки алкоголю є акцизна марка – офіційно «марка акцизного податку». Вона підтверджує, що за алкоголь сплатили акцизний збір, тобто напій ввезли й продають легально. Марка має штрихкод і номер (тепер його називають акцизний код).
Раніше можна було просто «пробити» пляшку. Віднині треба ще й просканувати штрихкод її акцизної марки (або ввести номер вручну). Робити це зобов’язана кожна компанія HoReCa – як ФОП, так і юридична особа.
Як правильно продавати алкоголь з 1 жовтня
- Акцизний код треба додавати в чек один раз, коли пляшку продають повністю або тільки-но розкоркували. Актуально для коктейлів і напоїв на розлив.
«Наприклад, для коктейлю «Негроні» ви взяли джин і вермут з уже відкритих пляшок, а лікер Campari відкрили спеціально. Тоді введіть або проскануйте тільки акцизний код Campari», – пояснюють у компанії з автоматизації закладів Poster.
- Код не потрібно друкувати для напоїв, які продаються без акцизної марки. Це сидр та пиво, наприклад.
- Алкоголь з марками старого зразка (без штрих-коду) також сканувати не треба. Такі напої слід зберігати в оригінальній заводській тарі, при цьому стежити за їхнім терміном придатності.
Навіщо ускладнювати
Майже половина ринку алкоголю в Україні перебуває в тіні, запевняє гендиректор компанії Nemiroff Юрій Сорочинський. За його даними, малий і середній бізнес має 80 000 ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем. При цьому 70 000 точок продають його нелегально.
Нові правила мають допомогти фіскальним органам контролювати ринок та виводити його з тіні.
А втім, Мінфін поки не передбачає штрафів за видачу чека без акцизного коду.
Нещодавно уряд презентував бізнесу пілот електронної акцизної марки.