Дмитро Борисов і мережа його закладів GastroFamily – це потужний бренд на ресторанному ринку України. У 2018 компанія відкрила новий формат ресторанів – fast casual. Так називають заклади, де задешево можна скуштувати який-небудь делікатес, як-от устрицю за євро або бурбон на в’яленій вишні – за два. 

Через франчайзинг GastroFamily виросла до понад 60 ресторанів у 18 містах України. А ще вийшла за кордон, знайшовши франчайзі в Баку та Мінську. Наразі компанія пропонує партнерам 8 франшиз на різний смак і концепцію. 

AIN.Business щопонеділка розповідатиме про кожну з франшиз GastroFamily. Для цього журналістка Анастасія Дорошенко поспілкувалася з франчайзинговим директором мережі Максимом Цибрієм. Сьогодні – франшиза «Білий налив».

Що таке «Білий налив» – концепція

«Білий налив» належить до категорії one euro bar. Це монопрайсовий заклад: будь-який напій або продукт тут коштує 1-2 євро (29-69 грн). У меню головні сидр і наливка, а до них – устриці, хотдоги й пироги. Замовлення мають видавати за 3 хв.

Наливкарня охоплює максимально широку аудиторію: від студентів до дорослих – практично це всі люди, які кудись виходять. «Головне завдання «Білого наливу» – витягти їх з дому, забрати з лавок у парку, дати їм красивий інтер’єр і зрозумілий продукт за доступною ціною», – говорить Максим. 

Фото тут і далі: «Білий налив» / FB

При цьому аудиторія сидерії відрізняється від пабів. «Сидр за вартістю як пиво, але пиво – це вже більш витончений напій», – додає чоловік.  

Обираємо локацію

Зараз в Україні працює більше 30 «Наливів». Ось де вже куштують напої від Борисова:

  • Київ;
  • Дніпро; 
  • Харків; 
  • Одеса; 
  • Івано-Франківськ; 
  • Тернопіль;
  • Хмельницький; 
  • Львів;
  • Чернігів;
  • Чернівці;
  • Суми;
  • Маріуполь;
  • Павлоград.

Плюс є точка в Мінську.

Для відкриття підходять усі міста з населенням від 100 000. «Найменше місто з «Білим наливом» – Павлоград. Там всього 50 000. Бракує маси відвідувачів», – говорить Цибрій. 

Також франшиза готова йти в Казахстан, Білорусь, Молдову тощо – країни СНД, у яких формат зрозуміють. Потрібне приміщення площею 50-150 кв. м. у трафікових прохідних місцях, де вдасться створити чергу та ажіотаж. 

Ціна питання

Паушальний внесок становить $25 000 в Україні та $50 000 за кордоном. Роялті – 5% від обігу щомісяця. У цю суму вже заклали витрати на маркетинг. 

У компанії підрахували, що інвестиції в точку складають $800-1200 на кв. м. Заклад має працювати з такими показниками:

  • кількість гостей щодня – 1000 відвідувачів;
  • середній чек – 125 грн;
  • торговельний обіг – 1,5-2 млн грн на місяць;
  • рентабельність – щонайменше 25%.

Прогнозують, що точка окупиться за 1-2 роки.

«Для тих, хто відкриває кілька форматів GastroFamily є невелика знижка на паушальний внесок. З такими партнерами ми вже спрацювалися, тому, як правило, відкриваємося удвічі швидше», – додає Максим.

Вимоги до партнера

«Франчайзі в душі й у роботі має бути передусім підприємцем. Це не іграшка, не кишеньковий бізнес, який працюватиме сам. Йому треба приділяти час і увагу, проявляти ініціативу та кмітливість», – наголошує Цибрій.  

При цьому бізнес не вимагає стовідсоткового занурення та досвіду ресторатора. У всіх франчайзі є інша робота, і тільки двоє з них працювали до того в HoReCa». 

«Зона відповідальності партнера і його головний обов’язок – вести бізнес у межах установлених і прописаних нами правил. На всіх об’єктах однакові стандарти. У цьому сила бренда. Якщо змінити щось, концепт розвалиться. І постраждає від цього не тільки наша репутація, а й сам франчайзі. Ми не даємо йому втрачати його ж гроші», – говорить Максим.

Процес запуску точки

Людина зв’язується з компанією: телефонує або заповнює заявку на сайті. Менеджер надає їй інформацію щодо формату, локації, бюджетів тощо. Залежно від «вхідних даних» партнеру можуть порадити, який формат підійде йому найкраще. Далі – переговори, договір комерційної концесії та оплата паушального внеску.

  1. Пошук локації.

Франчайзі може пропонувати свої варіанти, але в основному приміщення шукає та затверджує Максим. 

«На початках партнери не розуміють, у якому напрямку дивитися. Я їду в місто, де ми відкриваємося. Часто я вже знаю тамтешні вигідні локації, плюс маю контакти рієлторів по всій Україні. Далі самостійно веду перемовини щодо договору оренди, вношу правки, вичитую та доводжу його до підписання. Тут багато підводних каменів, треба бути обережним. Франчайзі зазвичай не дуже розбираються в цьому процесі, а в нас є досвід». 

  1. Ремонт.

Далі технічний відділ компанії Борисова виїжджає на заміри і протягом трьох тижнів розробляє планування, технічний проєкт і дизайн-план. Коли ці документи готові, компанія дає завдання підрядникам – рекомендують своїх перевірених людей або проводять тендер. 

Від підписання орендного договору до відкриття закладу проходить у середньому 3 місяці. 

  1. Набір команди.

Спочатку шукають керівника та бухгалтера. Це топові позиції, якими займаються HR-спеціалісти з компанії Борисова. Відділ подає кандидатів, а франчайзі обирає собі команду по духу. «Тобто ми відбираємо персонал за профпридатністю, а партнер – за особистими поглядами», – пояснює Максим. Керівник стажується на точці, яка вже працює, і далі набирає рядовий персонал самостійно.

Компанія вимагає, щоб партнер працював з рекомендованими нею постачальниками. «Ми знаємо своїх підрядників і в разі чого можемо на них впливати. Плюс перевірена якість, узгоджена ціна», – говорить Цибрій.

  1. Запуск і робота. 

Заклад відкривається. З цього моменту за роботою франчайзі слідкує операційний директор напряму «Білого наливу». Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо. Партнер і компанія Борисова – постійно на зв’язку.