Тест-драйв електрокару Taycan 4S Cross Turismo — їдемо Україною і тестуємо батарею

Ще у вересні представник компанії Winner звернулась до мене з пропозицією взяти на тест їх новенький Taycan 4S Cross Turismo на кілька днів. Відмовитись від такого важко, адже Taycan — ледь не топовий електричний спорткар сьогодні, а версія Cross Turismo мені подобається навіть більше. Новинку показали у березні 2021 року, про анонс ми писли тут. Тоді в компанії заявили, що це — універсальний електрокар, що здатний справитись з яким не яким бездоріжжям. Згадавши це, вирішив, що тестувати таке авто у місті, де ще й зранку до ночі затори, буде не зовсім чесно. І спланував поїздку на вихідні у рідний Хмельницький, перенісши тест-драйв на листопад. 

Поїздка у Хмельницький — хороший варіант для тесту саме електричного авто. Очевидно, що при повній зарядці їздити містом можна тиждень (тільки якщо ви не ланчуєте на кожному світлофорі). Я ж хотів зрозуміти, як це авто тримається на довгій дистанції. До Хмельницького — приблизно 350 км. У описі конкретної версії Taycan 4S Cross Turismo (далі просто Taycan, будемо говорити лише про цю конкретну модель) вказано, що на довгу дистанцію зарядки вистачає на 355 км. Якщо ж по місту — за 500 км.  

Я маю досвід керування напевно всіма електрокарами, що офіційно продаються в Україні, тому мені стало цікаво протестувати правдивість інформації від Porsche по заряду батареї, однієї з найголовніших характеристик електрокара. 

Другий момент — дорога. Частина шляху з Києва до Хмельницького, чесно кажучи, не дуже. От і подумав, що зможу протестувати ту саму прохідність Taycan. Допомогти у цьому мала пневмопідвіска, з чим вона, спойлер, відмінно справилась. 

Дуже круте авто

Готуючи матеріал, я розумів, що не буду тут багато писати про саме авто. Давайте відверто: це Porsche — потужний спорткар з багатою комплектацією. Його ціна на той момент складала більше 4 млн грн. Авто видає першу сотню за 4 секунди, максимальна швидкість — 240 км/год (я не перевіряв ні перше, ні друге, але прискорення там просто зносить дах). Це дороге, преміальне авто, яке у 99% випадків буде першим на світлофорі і подарує повний спектр емоції від керування. 

Їхав на такому зеленому красені

Тому детальний опис характеристик можна пропустити. Просто знайте, що Taycan дійсно вражає.

Поїздка! 

Дорога з Києва у Хмельницький не задалась, оскільки я виїхав з напіврозрядженою батареєю і було очевидно, що я не доїду без додаткової зарядки. Найкращий варіант — зупинитись у Житомирі, там є швидкі зарядки від Yasno, AE та EcoFactor. Я стараюсь обирати Yasno, вона зазвичай трохи потужніша і здатна зарядити батарею авто на 93 кВт за менш ніж дві години. 

Тому був зроблений акцент на інше. По-перше, я їхав вночі, в дощ і цікаво було побачити, чи зможуть фари дати комфортний рівень їзди. Я не люблю вночі перебувати за кермом, тому для мене це було важливо. У Taycan та нових моделей Porsche фари виглядають дуже футуристично і при цьому світять так само якісно. Проблем не було. 

На зарядці. Колір — неймовірний.

Другий аспект — погана дорога. Хто їздив у тому напрямку знає, що від Бердичева і до Летичева — дорога місцями так собі, особливо до і після Хмільника. У авто є пневмопідвіска, тому я одразу підняв Taycan на максимум. За весь шлях жодного зару канонічного “Блін” з моїх вуст не вирвалось. Я не заїхав у якусь велику яму, маленькі автомобіль “пролетів”. 

На справжнє бездоріжжя у поле чи ліс я не виїжджав, складно собі уявити, навіщо купувати таке авто і їхати на умовну Кінбурнську косу. Якусь частину дороги потрібно було проїхати по чомусь типу гравія, авто справилось без проблем, я навіть не включав якісь спеціальні режими. 

341 км дороги

А от дорога назад стала справжнім випробуванням для заряду автомобіля. 

При повній зарядці автомобіль показував, що здатен проїхати 382 км. Waze показав, що з точки А у точку B я маю подолати 342 км. 


Дисклеймер: часто питають, чому виробник пише, що авто може проїхати умовні 450 км, а авто показує, наприклад, 382 км. Справа у тому, що автомобіль аналізує дальність ходу на основі попередніх поїздок. Оскільки до цього я їздив з Києва у Хмельницький і катався по області, розхід був не такий самий, як коли б я їздив лише містом. Нагадаю, під час дальніх поїздок авто мало гальмує, а отже, немає рекуперації для додаткової зарядки. Це важливо і допомагає сильно знизити витрати енергії.


Зважаючи на свій досвід з іншими авто, 40 км — так собі запас, інколи авто тихенько ці додаткові кілометри може витратити. Їхати я планував у комфорті, тому мови про вимикання клімат-контролю чи екрану з Apple CarPlay не йшлось. Єдине, у нових багатих комплектаціях Taycan є додатковий екран для пасажирів — його я виключив. 

Моя ціль полягала у тому, щоб перевірити, чи зможе авто доїхати на одному заряді. Не зі швидкістю 200 км/год чи швидкими стартами, а просто доїхати. Порушувати правила ПДД не планував і нікому не рекомендую. І тут у Taycan є функція, яка мене, як мені здалось, врятувала. 

У автомобіля є спеціальний режим, який так і називається — Long Range. Автомобіль автоматично налаштовує оптимальну висоту, виставляє якісь параметри, а головне — обмежує пікову швидкість — не більше 120 км/год. Тобто їхати більше 120 км/год у цьому режимі не можна. Це розумно, саме на великих швидкостях електрокари починають витрачати більше енергії (з ДВЗ так само працює). Щоб уникнути такого сценарію, Taycan обмежив можливість “навалити 200”. 

Жодних переживань не було: 120 км/год вписувались у ПДД, у автомобіля відмінний адаптивний круїз-контроль. Я ввімкнув Long Range і поїхав. 

Зізнатись, такого кайфу від спокійної дороги давно не отримав. З Хмельницького до Києва я доїхав за 4 години, як і завжди. Напевно більше 70% дороги авто їхало на “круїзі”, я докладав мінімум зусиль. Оскільки режим Long Range обмежив моє юнацьке бажання тиснути на педаль кожних 10 хвилин, за час дороги не стомився ні я, ні пасажири. 

Під під’їздом мого будинку у Києві авто показало 40 км. Рівно стільки, як і планувалось з самого початку. Вау. Дорогою я поглядав на заряд, але вже через 100 км шляху, коли різниця у 40 км залишалась незмінною, розслабився.  

Хтось може сказати, сенс купувати Porsche і їздити 120 км/год. Я теж так подумав і після повернення у Київ виїхав на Бориспільську трасу. По-перше, там більш лояльний швидкісний режим, по-друге, в салоні Porsche на Бориспільській є надпотужна зарядна станція, яка може зарядити авто на 80% за 20 хвилин. Режим максимальна швидкість (я сам придумав цю назву) і вперед: авто їде швидко, акселерація вражає і захоплює. У місті так їздити не можна, але всеодно приємно знати, що ваш автомобіль так може. 

Taycan 4S Cross Turismo приємно вразив. Звичайно, це Porsche і важко уявити, щоб таке авто не дарувало круті емоції. Але той факт, що батарея у електрокарі не підвела, дає автомобілю додаткові плюси у моєму власному рейтингу. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук