Пандемія COVID-19 перевернула світ тімбілдінгу з ніг на голову. Протягом року компаніям довелося багато працювати, щоб підтримувати живий зв’язок всередині команд, незважаючи на неодноразові локдауни і повсюдну віддалену роботу. В умовах нової хвилі адаптивних карантинів багато компаній знову вирішили піти на дистанційку.

Організація онлайн-тімбілдінгу — справа непроста. Використовуються різноманітні ідеї: від банальних обідів в Zoom і п’ятничного коктейля в домашніх умовах за рахунок компанії до віртуальних фітнес-марафонів, книжкових клубів, одночасного покрокового приготування їжі всією командою. Спочатку було важко прийняти такий незвичайний тімбілдінг, але реальність пандемії вносить корективи в те, як ми сприймаємо комунікацію.

Незважаючи на незначну долю ніяковості, онлайн-тімбілдінг має очевидні переваги: іноді членам команди набагато простіше мобілізуватися і провести 1-2 години біля монітору з колегами, ніж виділити весь вечір на офлайн-зустріч. Крім того, якщо компанія велика, онлайн-тімбілдінг дає можливість добре провести час зі співробітниками з інших офісів і міст частіше одного разу на рік на масштабному щорічному корпоративному заході.

Будемо сподіватися, що щаслива година в Zoom піде в минуле, як тільки бари знову будуть повністю безпечними, оскільки всі вже втомилися пити щотижня за комп’ютером. Однак деякі різновиди онлайн-тімбілдінгу мають всі шанси на розвиток після пандемії, якщо вони досить цікаві і здатні привнести щось нове у взаємодію між співробітниками. Віртуальний тімбілдінг в майбутньому може легко стати способом бачитись легше і частіше, хоча ніколи не зможе повністю замінити традиційний.

Ми вважаємо, що одним з останніх і перспективних видів онлайн-тімбілдінгу, на який повинні дивитися компанії, є онлайн-ігри. Багатьом сподобається ідея рубанутись в Dota або League of Legends з колегами, однак сегмент онлайн-ігор для тімбілдінгу розвивається в напрямку, який буде цікавий не тільки ґеймерам. Завдяки пандемії з’явилася можливість перенести квест-кімнати в онлайн і додати до них більше інтерактивних елементів. Ідея зіграти квест з колегами після роботи, не виходячи з нашої кімнати, здається нам чудовою як під час, так і після пандемії.

Подібні проєкти знаходяться в повному розвитку в Україні. Project Avatar – це віртуальний тімбілдінг від команди Legendary Quest, яка до карантину 6 років займалася створенням справжніх квест-кімнат як в Україні, так і в усьому світі. Проєкт Аватар розроблений як інтерактивна онлайн гра з елементами відеогри, кімнати втечі та театральної вистави. Слід також зазначити, що Project Avatar — це не адаптація старого продукту і ремейк звичайної квест-кімнати по-новому. Команда проэкту спочатку розробила гру для нового і унікального формату з усіма його особливостями і деталями. На даний момент ігри проводяться трьома мовами — українською, англійською та російською, сам гравець може бути в будь-якій точці світу, по суті, для гри потрібен тільки стабільний інтернет і будь-який гаджет.

Gamemechanicalical, команда гравців через додаток Zoom контролює дії актора в реальному місці за допомогою голосових команд. Мета гри полягає в тому, щоб набрати найбільшу кількість очок, збираючи предмети, приховані в ігровому місці і вирішуючи інтелектуальні головоломки за дуже короткий час. Гра має кілька режимів в залежності від кількості гравців, і в одному з них дві команди можуть боротися один проти одного.

Гра проходить в прямому ефірі, тому море емоцій під час живої взаємодії з колегами однозначно гарантовано. Крім того, згуртування заради спільної мети — це найкраща емоція, яку можна очікувати тільки від групових заходів з колегами. Тому, якщо п’ятничні зустрічі в Zoom настогидли майже за 2 роки пандемії, має сенс звернути увагу на Project Avatar.

Команда проєкту зарекомендувала себе у світовій спільноті і за останні роки зібрала цілу купу престижних нагород у своїй галузі. А в цьому році вона увійшла в топ-25 кращих онлайн-квестів по всьому світу і зараз бореться за перше місце в цій категорії. Тімбілдінгом Project Avatar вже користувалися такі гіганти, як Google, Amazon, Microsoft, Ubisoft, Uber і LinkedIn. Останнім часом вони також мали комплексні рішення для бізнесу, маркетингу та кастомізації ігор для великих корпорацій та їх продуктів.