Як створити MVP продукту — поради від Дениса Пархоменка, Head of Product у Parimatch Tech

1173

Створення будь-якого продукту починається із прототипу. Денис Пархоменко, Head of Product у Parimatch Tech та суддя хакатону HACKA-CON, ділиться базовими етапами розробки MVP — від визначення проблеми та формулювання завдання до запуску та отримання зворотного зв’язку. А також пояснює, на що слід звернути увагу, якщо створення прототипу відбувається в рамках хакатону.

Етап № 1. Дослідження

Безпосередньо перед створенням MVP потрібно провести «підготовчу» роботу. Перший крок — знайти реальний біль користувача (pain point) для великої кількості людей, який, бажано, ще й повторюється. Наприклад: клієнтам потрібно переміщуватися з точки А до точки Б щодня.

Наступний крок — визначити цільову аудиторію. Чим точнішою і конкретнішою вона буде, тим краще — спробуйте максимально звузити її, зупинившись на основній персоні (user persona). Якщо розвивати кейс вище, то щодня переміщуватися потрібно, наприклад, офісним працівникам — вони перебувають на робочому місці з 9 до 18, мають певний середній дохід, вік тощо.

Далі важливо зафіксувати головну цінність продукту, яка надалі стане позиціонуванням. Такою цінністю для офісних працівників, яким щодня потрібно їздити в офіс, може стати можливість швидко замовити автомобіль через програму з безготівковою оплатою. Вітаю — ми базово описали принцип продукту Uber, Lyft та інших служб таксі.

Не нехтуйте аналізом конкурентів — переконайтеся, що ваша ідея відрізняється від наявних пропозицій на ринку. Але якщо у 2021 році ви не знайдете конкурентів, не поспішайте радіти — можливо, такого болю користувача просто не існує. Відповідно, продукт не потрібен.

Потім спробуйте порахувати юніт-економіку — зразкову прибутковість, яку вам принесе продаж однієї одиниці товару або надання послуги одному користувачеві. Якщо сума вас драйвить навіть за умови 1% конверсії, варто пробувати.

На етапі дослідження серед помічників у вас є кілька фреймворків та сервісів, які допоможуть дістати потрібні дані та правильно прийняти рішення. Наприклад, Value Proposition Canvas допоможе структурувати інформацію, а Elevator Pitch framework — сформулювати головну ідею у двох реченнях.

Для дослідження можуть стати в пригоді сервіси SimilarWeb, Ahrefs, App Annie, відкриті звіти, а також простий пошук у Google. Є велика ймовірність, що хтось у світі вже працював у вашій ніші й навіть зі схожою ідеєю — тому постарайтеся знайти експертів та врахуйте їхній досвід.

Етап №2. Прототипування

Коли ви визначили цінність продукту, аудиторію, проаналізували конкурентів, важливо правильно сконвертувати ідею в рішення. Запишіть основні гіпотези, які ви хочете перевірити в прототипі, а також сформулюйте метрики — бажано не більше трьох.

Наприклад, у випадку зі службою таксі гіпотеза звучить так: користувачі воліють замовляти й оплачувати послугу без дзвінка до оператора. А метрикою буде конверсія в поїздку від завантаження застосунку.

Будь-який продукт складається зі сценаріїв, як із ним поводитиметься користувач і які можливості матиме (user story, user jobs). Знову ж таки, можливість у випадку з таксі — це безготівковий розрахунок.

Далі йде деталізація проєкту та визначення user flow. Це конкретні екрани, які проходитиме користувач під час застосування продукту. У застосунків таксі, зазвичай, спочатку йде реєстрація за номером телефону, потім додавання мапи й визначення геолокації, а потім екран із безпосереднім викликом автомобіля. Намалюйте прототипи та фіналізуйте дизайн.

У процесі роботи у вас з’являтимуться тисячі додаткових ідей: «А давайте тут іще так зробимо», «А може, додамо ще таку фічу». Будьте послідовні. Повертайтеся до записаних гіпотез, які ви перевіряєте, і запитуйте в себе: «Чи зможу я отримати відповіді на найважливіші питання та вирішити користувацький біль без цієї фічі?» Якщо відповідь ствердна, то сміливо викидайте ідею зі скоупа MVP.

Етап №3. Запуск

Запуск і промо — етап не менш важливий, ніж дослідження та прототипування. Найгірше, що тут можна зробити, — створити прототип і вирішити, що він сам знайде аудиторію. Ринок знає безліч прикладів, коли продукти без належного просування просто вмирали. Водночас по-справжньому віральних проєктів, які поширювалися «сарафанним радіо», було критично мало.

На цій стадії важливо ще на самому початку шляху зрозуміти, як і на яких користувачах ви тестуватимете MVP. Крім того, визначте, у який момент user journey почне збирати зворотний зв’язок, а також подбайте про трекінг — після запуску вам потрібно буде знати буквально про кожен клік користувача. Це надзвичайно важливо для розуміння, чи використовується ваш продукт так, як задумано.

Якщо говорити про розроблення прототипу на хакатоні, то порядок дій тут мало відрізняється від кейсів у повсякденній роботі. Єдина унікальність — час. На HACKA-CON у учасників буде менше трьох діб для того, щоби створити MVP, і це створює певні обмеження.

У таких умовах я зробив би акцент на першому етапі, дослідженні. Адже це справжній виклик — визначити, що саме ми робимо. Так набагато складніше, ніж просто взяти й розпочати роботу. Якщо на цій стадії все зробити правильно, то навіть прототип, що працює досить примітивно, уже буде хорошим результатом і заявкою на перемогу.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук