Як збільшити трафік х2 — кейс «Аптека24» та Promodo

1617
Читати на RU

Аліна Корф, SEO Specialist Promodo, розписала для AIN.UA кейс, як проекту «Аптека24» вдалось завдяки контенту та правильній оптимізації сайту подвоїти органічний трафік на сайт.


Навесні ми вже опублікували матеріал, де команди проєкту «Аптека24» та агенції Promodo розповідали, як за рік потрапили під фільтр, повністю змінили підхід до створення контенту та вийшли на зростання в органіці +80%. На перше півріччя 2021 року вони поставили перед собою нове завдання — подвоїти отримані результати. Розповідаю, яких показників вдалося досягти та за рахунок чого.

З чого все почалося?

apteka24.ua — інтернет-сервіс продажу та доставки сертифікованих лікарських засобів. Замовлення можна оформити з доставкою додому, а також забрати самовивозом в одній з 20 наших або 1 500 партнерських аптек.

Протягом першого півріччя 2021 року спільними зусиллями ми прагнули подвоїти органічний трафік, який приходить на сайт. Як і у 2020, досягти цього планували через покращення якості контенту та зручності сайту.

СЕО «Аптека24» Юрій Гончаров вважає клієнтський досвід найважливішою частиною проєкту. І каже, що саме цього прагне і Google. На його думку, виграти в алгоритму, який постійно навчається, неможливо. Зараз «сеошник» насамперед думає, як щодня покращувати клієнтський досвід хоча б на 1%. Що кращий сервіс надає компанія, тим більше лояльних клієнтів. Що більше лояльних клієнтів, то більше користувачів клацає на посилання. Що частіше користувачі клацають на посилання — тим кращі поведінкові фактори, а отже ресурс отримує більше трафіку.

Рішення: що робили, щоб збільшити трафік х2

Одним з критеріїв, який ми враховували, були нові фактори оцінки якості ресурсу Google – Core Web Vitals. Оновлення було заплановане на травень 2021 року.

І нам було важливо встигнути впровадити всі зміни до цієї дати.

Тож разом з запланованими задачами ми працювали над підвищенням швидкості завантаження сайту. Провели аналіз ключових запитів, які мають найбільший потенціал щодо трафіку, вивчили конкурентів. Аналізували і українських гравців, і провідні компанії західного ринку.

Таким чином виявили низку типів сторінок з високим трафіковим потенціалом (наприклад: азитроміцин, дексаметазон, ібупрофен, препарати для печінки). Знов-таки, основним завданням було не просто залучити на сайт більше трафіку, нам потрібно було зробити його ще більш інформативним та зручним для користувача.

Внутрішня оптимізація сайту

  • Впровадили нові типи сторінок, враховуючи вимоги YMYL (Your Money or Your Life) та E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness): 
  • створили портальні сторінки торгових назв препаратів;
  • команда apteka24.ua ввела відповіді лікарів на запитання користувачів: проаналізували запитання користувачів з пошукових систем, вибрали найпопулярніші та отримали консультації у лікарів;
  • додали пошук за діючою речовиною;
  • створили довідник ліків для вагітних та матерів-годувальниць, оскільки саме вони мають найсуворіші обмеження щодо прийому лікарських засобів.
  • Майже повністю реалізували українську версію сайту.
  • Переробили сторінку відгуків: зараз користувачі мають можливість залишати реальні відгуки з фотографіями/відео та оцінкою.

Щоб стимулювати користувачів залишати відгуки, команда apteka24.ua створила спеціальну систему мотивації, де дарує бонусні бали — морквини за кожен коментар. Так на сторінках проєкту почав на постійній основі з’являтися новий унікальний користувацький контент (User-Generated Content).

До:

Після:

Також у рамках внутрішньої оптимізації сайту ми доопрацювали картки товарів:

  • виділили основні властивості препаратів;
  • додали перелінкування на сторінки діючих речовин та сторінки торгових назв;
  • розширили опис;
  • покращили юзабіліті сторінок: з’явився зміст інструкції з можливістю переходу до частини, що цікавить;
  • створили безкоштовний чат з досвідченим провізором.

До того ж опрацювали пріоритетні високотрафікові сторінки (всі категорії, сторінки товарів, портальні сторінки).

Приклад оптимізованої портальної сторінки

До травня 2021 року ми встигли впровадити практично всі зміни та продовжували працювати над поліпшенням поведінкових факторів. Але Google відкладав апдейт і зрештою запустив його в два етапи. Перша частина набула чинності в червні, а друга – у липні та серпні 2021.

Швидкість завантаження PageSpeed Insights

Що зрештою: фіаско чи ні?

За 7 місяців роботи над проєктом довгоочікуваного зростання х2 з органічного трафіку нам досягти не вдалося.

Динаміка трафіку після першого апдейту

Команда «Аптека24» вирішила не опускати руки та продовжили посилювати обрану стратегію — покращувати клієнтський сервіс. Паралельно з цим ми працювали над оптимізацією контенту на пріоритетних типах сторінок: додали FAQ та розширили контент. І, звичайно, нарощували якісний посилальний профіль. Це далеко не всі завдання, але вони чудово демонструють, що таке SEO сьогодні.

Що зробили для покращення клієнтського сервісу?

  • Додали чат із провізором на сайті. Тема обслуговування клієнтів для проєкту «Аптека24» грає одну з найважливіших ролей: так на 90% було оновлено штат кол-центру, змінено вимоги до підбору та адаптації, покращено систему мотивації. Інхаус-команда розробила нову CRM-систему та прозорі дашборди для співробітників.
  • Поліпшили релевантність пошукової видачі на сайті (додали до оцінки статистику з продажів за 3 місяці та окремо за 3 тижні, доопрацювали словник синонімів, обробку друкарських помилок тощо).
  • Прибрали покупку в 1-клік. Може здатися, що це рішення не варте уваги, але команда з’ясувала, що саме ця кнопка створювала марне навантаження на кол-центр і заважала швидше підтверджувати замовлення.
  • Ухвалили стратегічне рішення — не дзвонити клієнтам. У роздрібному бізнесі є дивна традиція — передзвонювати клієнту для підтвердження замовлення. «Аптека24» теж таке робила. Очевидно, такі дзвінки лише дратують клієнтів. Зараз кол-центр телефонує клієнту лише якщо без дзвінка ніяк не обійтися, або клієнт сам попросив про це на сторінці оформлення замовлення.
  • Переробили сторінку оформлення замовлення.
  • Розширили асортимент товарів для програми лояльності: зараз їх понад 4 тисячі.

Google November Core Update

17 листопада 2021 Google випустив оновлення ядра, а 18 листопада ми отримали миттєве зростання +60%. Вже за тиждень ми досягли бажаних результатів і вийшли на рекордні показники з трафіку на день.

Динаміка трафіку після апдейту у листопаді

Загальні результати: чого ми досягли за 10 місяців

Видимість сайту за основними типами сторінок:

  • категорії: у ТОП-1 +38%;
  • картки товарів: у ТОП-5 +11%;
  • сторінки відгуків: у ТОП-1 +21%;
  • аналоги: у ТОП-1+8% та ТОП-3 +31%.

Динаміка видимості сайту на позиціях у ТОП 1-3; ТОП 4-10

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук