Україна вперше отримала нагороду на рекламному фестивалі LIA Awards. Чому він важливий?

2021 року Україна вперше отримала нагороду в міжнародному рекламному фестивалі LIA Awards. Журі відзначило проект креативної агенції Bickerstaff.897. Піар-менеджер Bickerstaff.897 Анастасія Рекун розповіла AIN.UA, чим відомий цей фестиваль на рекламному ринку і чому перемога у ньому — престижна та важлива для агентства.

Що таке LIA Awards? 

1986 рік.  Лондон, Англія. У світі існує вже чотири міжнародні рекламні фестивалі:

  • Cannes Lions International Festival of Creativity
  • Design and Art Direction (D&AD)
  • The One Show
  • Clio Awards.

Барбара Леві вирішує створити такий глобальний конкурс, який охоплював би усі медіа, де розміщувалася реклама. До цього фестивалі оцінювали лише вузько спрямовані категорії. 

LIA створили такий метод прозорого суддівства, який досі не можуть запровадити інші конкурси. Понад 150 глобальних журі – фахівців рекламної індустрії переглядають кожну роботу і знайомляться з учасниками фестивалю. Жодна агенція немає квот, усі рівні. І це може легко перевірити будь-хто, зазирнувши у віртуальну кімнату журі і послухавши їх обговорення. Відмінною особливістю LIA є те, що це єдина міжнародна премія, яка повністю належить і керується жінками.  

Переможці LIA Awards отримують такий собі Золотий глобус серед Оскарів або Пальмових гілок, якщо порівнювати зі світом кіно. Нагороду Лондонського фестивалю реклами розробила студентка-художниця Мері Гріфітс у 1985 році. Тепер ця крилата 17-ти дюймова статуетка є однією з найпрестижніших нагород у рекламі. 

LIA Awards в переліку найпрестижніших конкурсів світу 

LIA Awards — нагорода, яка визнається у всьому світі. Вона займає одне з п’яти місць у міжнародному рейтингу WARC. 

WARC — це міжнародна маркетингова інформаційна компанія. Вона є частиною Ascential: компанії, яка об’єднує інтелект, дані та інсайти, щоб стимулювати зростання цифрової економіки. Вони роблять це, надаючи інтегрований набір критично важливих для бізнесу продуктів у ключових областях дизайну, маркетингу та продажів. 

WARC формує такі світові рейтинги кампаній, агенцій і брендів, як: Effective 100, Creative 100 та Media 100.  При складанні рейтингів враховують результати найважливіших світових та регіональних рекламних фестивалів та конкурсів. В пʼятірку глобальних фестивалів, яким довіряє WARC входять:  

  • Cannes Lions International Festival of Creativity;  
  • Design and Art Direction (D&AD);  
  • The One Show; 
  • Clio Awards 
  • London International Awards.  

Також WARC користується рейтингами премій регіонального рівня:  

  • Spikes Asia, Adfest (Азіатсько-Тихоокеанський регіон);  
  • Eurobest, Golden Drum (Європа);  
  • Dubai Lynx, Loeries (Середній Схід та Африка);  
  • El Ojo de Iberoamérica (Латинська Америка). 

Ці 12 фестивалів – найскладніші у світі, туди потрапляють десятки тисяч робіт з різних країн. Вони мають маленький прохідний відсоток у шортлисти та ще менший у переможці. Головна відмінність регіонального фестивалю від глобального – це те, що на першому приймає участь тільки окремий регіон і відповідно, рівень конкурентності значно менший. Також відіграє важливу роль участь американських рекламних агенцій у світових фестивалях, де їх роботи складають майже половину всіх заявок, що зменшує шанс на перемогу агенцій з інших країн.  

Трьохетапна методологія WARC

Трьохетапна методологія, яку WARC використовує для складання рейтингу  Effective 100, Creative 100 та Media 100:

  1. Вибір фестивалів та їх оцінювання

Щоб визначити найпрестижніші та найсуворіші шоу, WARC кожного року проводять опитування лідерів галузі та консультуються із C-Suite рекламних і медіа-агенцій та брендів.

Далі фестивалі оцінюються від 1 до 5 на основі ряду факторів, зокрема:

  • Відносне репутація конкурсу за результатами дослідження.
  • Рівень конкуренції. Наприклад, глобальне шоу, як правило, має вищу вагу, ніж регіональне, а «інтегрована» категорія матиме вищу вагу, ніж нішева.
  1. Присудження балів

Бали призначаються кампаніям і компаніям, які створили їх, залежно від рівня нагороди: 

  • Гран-прі (10), 
  • Золото (6), 
  • Срібло (4), 
  • Бронза (2).
  1. Підрахунок балів 

Далі ці бали перемножують залежно від складності та престижності конкурсу. Наприклад, якщо кампанія отримує золото (6 балів) у змаганні з оцінкою 3, то загалом у неї буде 18 балів. Після цього вибудовується рейтингова таблиця.

Результати конкурсу LIA Awards 2021

Престижна Лондонська міжнародна премія (LIA) оголосила своїх переможців 2021 року з 25 засобів масової інформації. LIA Awards нагородила 16 гранд LIA, 148 золотих, 332 срібних і 467 бронзових переможців. До шортлисту також увійшли 340 фіналістів. 

Судді високого рівня з усього світу судили практично протягом кількох тижнів; кожен член журі переглянув і оцінив кожну роботу в своїх офісах, перш ніж зустрітися всім разом у віртуальних суддівських кімнатах.

Загалом 963 статуетки LIA отримали агенції з 53 країн, причому Сполучені Штати лідирували з 217 нагородами, далі йде Великобританія з 93, Німеччина з 92 та Австралія з 75 переможцями.

Для порівняння, у регіональному фестивалі Golden Drum, який також входить в рейтинг WARC, заявок на участь було значно менше – понад 1200. Журі включило до шортлистів 271 роботу та загалом присудило 46 бронзових нагород, 41 срібних та 30 золотих барабанів, а також 14 гран-прі у різних групах та категоріях. А на Epica Awards, яка не котирується рейтингом WARC, цього року було подано 3184 заявки із 64 країн. Найбільша кількість заявок надійшла зі США – 206 та з Німеччини – 200.

Наразі конкурентність в LIA — величезна. Загальна кількість заявок на участь складає понад 20 000. У шортлисти потрапляє близько 4% від усіх поданих робіт, наприклад, в цьому році представлений список фіналістів був довжиною у 1100 рядків. І з шортлисту лише 2.67% робіт отримали золоті статуетки, 5.98% – срібні, 8.41% бронзові та 6.12% стали фіналістами конкурсу. 

Україна серед лідерів рекламного ринку 

Від України в цьому році було більше заявок, ніж в минулому – 5 компаній подали 14 робіт на конкурс. Креативна агенція Bickerstaff.867 увійшла в 8.41% бронзових призерів та отримала нагороду в категорії Design з кейсом «Старий новий календар 2021» для «Альфа-Банк Україна». 

Команда Bickerstaff.867 запропонувала не робити подарункові календарі топ-клієнтам банку, а відшукати календарі 1965, 1971, 1982, 1993, 1999, 2010 років, які співпадають день в день з 2021. Завдяки цьому апсайклінгу були врятовані дерева, а клієнти отримали вінтажні нові календарі, які не хочеться відразу кидати у смітник. Також збережені гроші (а це близько 200 тисяч гривень) пішли на підтримку Національного інституту серцево-судинної хірургії імені М. М. Амосова. 

Для всіх охочих подивитися на красу старих друкованих матеріалів, діджитал-продакшн Ribs оцифрував усю колекцію зібраних календарів та розмістив їх на сайті-галереї

Відео-матеріали Bickerstaff можна переглянути за цими посиланнями:

Перші кроки 

У 2010 році Україна вперше потрапила у шортлист LIA Awards з роботою агенції Ogilvy Ukraine “Breathe” для онлайн-магазину взуття bosi.com.ua в номінації “Television/Cinema/Online Film – Music Original”. Після 2010 року українські агенції зі своїми роботами більше не потрапляли у шортлист LIA Awards. 

Автор: Анастасія Рекун піар-менеджер в Bickerstaff.897

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук