Ви ніколи не розбагатієте, поки поспішаєте за «останнім iPhone». І ось чому

8547

Блогер Даріус Форокс написав колонку про те, чому споживчі звички – основне, що заважає людям стати заможними. AIN.UA пропонує переклад матеріалу.


В умовах інфляції 2021 року деякі нові автомобілі продаються на 10-30% дорожче від їхньої роздрібної ціни. Саме так більшість великих медіа розкривають тему інфляції. І це настільки красномовно описує часи, в які ми живемо! Люди краще переплатять за нову машину, ніж поїздять ще рік на старій. Консьюмеризм на максималках.

У мене є один дуже заможний знайомий – це давній друг нашої сім’ї. Його капітал знаходиться у восьмизначному діапазоні. А його улюблена марка машини – Mercedes, тому що його батько і дід їздили лише на автомобілях цього бренду. Тому він і його брат також фанати Mercedes.

Коли я вчився в коледжі, у нього був Е-клас. Одного разу він розповів мені про те, як він та його брат оновлювали свої автомобілі. “Раз на кожні чотири роки ми їхали до салону і купували точно таку саму машину, але останнього року випуску. Співробітники вже точно знали, що нам потрібно, тому просто передавали папери на підпис”.

Це був їхній ритуал. Одна й та сама модель, один і той самий колір (він купує металік, а його брат – чорний), одна й та сама комплектація – просто новіше. Але приблизно 8-9 років назад все змінилося. Вони пересіли на S-клас. Прекрасні люксові авто.

І ось настав час знову їхати в салон по нову модель. Але коли я нещодавно побачив свого знайомого, він все ще був на авто 2017 року випуску. Мій тато спитав його: “То коли ти купиш нову машину?” і знаєте, що той відповів?

“Я почекаю”.

Справді багаті люди, яких я знаю, не споживачі. Вони володарі. Вони володіють активами, бізнесами, борговими зобов’язаннями. Вони часто надають гроші іншим людям та організаціям замість того, щоб взяти собі та купити якісь споживчі товари.

Світова економіка побудована на споживацтві. Основний клопіт сучасного суспільства – це купування споживчих товарів. Ми працюємо, щоб заробити гроші на покупку товарів, досвіду, іпотечних кредитів на “покупку” будинків.

Більшість людей не володіють прибутковими або ліквідними активами. Більшість людей володіють споживчими товарами і знаходяться у боргах.

Подумайте про це. Чому заможна людина не хоче купувати нову машину, а воліє почекати? Скоріш за все вона просто не хоче переплачувати. Одна з причин – багаті люди розуміють, як працює попит та пропозиція.

Активи замість товарів

Щоб розбагатіти, треба мати активи, які користуються великим попитом. В ідеалі ви повинні бути володарем речей, пропозиція яких на ринку обмежена. Чудовий приклад – це люксова нерухомість. Ще один приклад, який показала нам епідемія коронавірусу – виробництво масок та дезінфікувальних засобів. Компанії та фізособи, які пропонували ці товари на піку попиту, гарно заробили за рекордні строки.

Але розуміння попиту та пропозиції – не панацея. Заробити капітал нелегко. Інша річ, яка має значення, це те, що ви повинні бути готові до коливань на ринку і уміти зберігати спокій. Якщо у вас є гарна машина, і навіть якщо ви їздите на ній вже 10 років, ви можете без проблем поїздити ще рік. Нема куди спішити.

Але споживачі завжди поспішають. Вони поспішають купити останній смартфон, останню машину, телевізор, ґаджет, прикраси в дім, пальто, чоботи, продовжіть цей список. І заради того, щоб все це отримати, вони занурюються у борги, які знищують їхні шанси коли-небудь розбагатіти.

Багато людей зараз думають, що вони – не споживачі, тому що вони купують вінтажний одяг, заощаджують гроші та витрачають їх на “досвід”. Але насправді вони просто жертви реклами.

Ви помітили тренд? Щоб залучити молодь, бренди просувають ідею досвіду. Вони переконали людей, що краще поїхати у відпустку або чотири години просидіти за кермом, щоб повечеряти в якомусь модному ресторані. Замість споживання товарів вам насаджують споживання досвідів. Суть не міняється, змінився лише предмет.

Людям не подобається це чути, тому вони займають позицію заперечення. І я не здивуюся, якщо побачу багато розлючених коментаторів під цією статтею.

Як би там не було, просування досвіду, напевно, одна з найдотепніших хитрощів, до яких вдавалися рекламщики за останнє десятиріччя. Вони так само використовують цей прийом, щоб продавати смартфони та ґаджети: “Вам потрібен цей новий смартфон з найкращою в світі камерою, щоб задокументувати вашу незабутню відпустку”. Надзвичайно ефективна маркетингова стратегія.

Але для вашого капіталу це загроза. Ось чому багаті люди уникають консьюмеризму. Це не значить, що вони нічого не купують. Це неможливо. Різниця в тому, що їхня ціль – купувати не товари чи досвід, а активи.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук