Український digital health: як бути в ресурсі та моменті

Читати на RU

До 2017 року ми вже побудували собі репутацію в IT-бізнесі, однак у таких напрямках, як ERP та IoT. Новий проєкт у форматі аутсорс був медичної спрямованості, причому національного масштабу.

Сама реформа системи охорони здоров’я в Україні розгойдувалась досить довго, але, стартувавши 20 вересня 2017 року — стрімко почала розвиватися. Згадуючи ті дні, можу стверджувати, що навчалися всі: і команда eHealth, і розробники МІСів (медичних інформаційних систем), і лікарні.

Flying start

Наш проєкт розпочався у травні 2017 року з першого знайомства з замовником, вибору стратегії продажів та впровадження майбутнього продукту. Чому саме зі стратегії? Тому що ми мали визначитися, чи будемо реалізовувати продукт з коробки, чи все ж хмарне рішення? Як формуватиметься ціна? Чи зможемо ми гнучко нарощувати функціональність? Яка буде вартість випуску оновлень? Труднощі навчання? І, звичайно, total cost of ownership.

Вище перераховані, безумовно, не всі питання, які ми ставили власникам майбутнього продукту.

Якщо провести паралелі з медициною (оскільки ми вже входили в цей домен) – ми зібрали консиліум: архітектори, бізнес-аналітики, провідні розробники. Оскільки перед нами було поставлене завдання за три місяці реалізувати та вивести на ринок MVP майбутньої платформи МІС. Три місяці — це серйозний виклик.

Консиліумом ми вирішили будувати платформу по архітектурі SaaS з використанням монолітного підходу в проєктуванні на основі web-рішень. Перекладу з технічних термінів: ми вирішили розробляти сайт у хмарі. Саме так сприйматиме продукт кінцевий користувач: відкриває сайт, авторизується та працює із системою.

Критика, помножена на експертність

У будь-якого рішення є плюси та мінуси. Про очевидні плюси: швидкість розробки, простота застосування та спрощена техпідтримка. Без мінусів ми, звичайно ж, не обійшлися: це монолітна архітектура (вже набагато пізніше ми частково перейшли до мікросервісів), залежність кінцевого користувача від якості інтернету та складність виконання профілактичних робіт.

За короткий період розроблена нами система перетворилася на medical Big Data, акумулюючи у собі сотні гігабайт інформації на місяць. Запропонували замовнику візуалізувати дані в live дашборди, насамперед із захворюваності, для відстеження епідеміологічних стрибків. І це було за три роки до пандемії Covid-19.

Слова замість чисел, і числа замість слів

Якщо говорити в фактах, то ми працюємо в умовах aggressive development та стратегічної відповідальності національного масштабу. На рік ми випускаємо 17-20 релізів із новою функціональністю. 15-хвилинний простій сервера може коштувати того, що 10 тисяч стурбованих пацієнтів не зможуть записатися до лікаря.

Аудиторія сьогодні – це 29 тисяч користувачів-медиків, а сама система за функціональністю входить до топ-3 в Україні. Ремарка: на старті реформи було 8 провайдерів, а зараз – 45 різних систем. Ця аудиторія дозволяє спиратися на величезний пул запитів, що закладаються у стратегію розробки функціональності, безумовно, в рамках технічних завдань eHealth.

Наразі проект продовжує активний розвиток. Конкуренція на ринку провайдерів МІС вимагає від нас перебувати на передовій розробки, а вміння команди гнучко адаптуватися під нові запити ринку дозволяє продукту залишатися одним із лідерів за набором та якістю функціональності. 

To be continued!

Автор: Viacheslav Bukhantsov, CEO Software Development Hub

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук