Уже другий день ресторанна спільнота, а також дотичні до неї люди, обговорюють у фейсбуці реакцію засновника компанії Food vs Marketing Жені Михайленка на відгук відвідувачки його ресторану Ramen vs Marketing. Конфлікт розширився настільки, що почав виходити за межі соцмережі і, як виявилося, мав під собою передісторію бурхливого обговорення теми ресторанної критики. Розповідаємо, звідки взявся «раменосрач» і чому всім не байдуже.

Усе почалося з допису користувачки Веліни Вайткунайте. Вона відвідала заклад Ramen vs Marketing і рамен їй не сподобався. Пані детально розписала, що саме їй видалося неправильним, а в коментарях кілька разів наголосила, що на її улюблений рамен можна скуштувати в закладі «Науши».

У коментарі до відвідувачки прийшов шефповар та власник мережі Женя Михайленко та написав «Ох *бать, хто ти така і звідки взялась?))) таких гастрокритиків за 6 років роботи я бачив до*уя. Не подобається – іди далі і не займай посадки».

Коментар Жені спантеличив багатьох людей, які слідкували за розвитком подій. Сам Михайленко вирішив розвинути свою думку та написав великий пост у фейсбуці, у якому пожалівся на відсутність в Україні ресторанної критики. А також зазначив, що коментарі на кшталт Веліниного він критикою не вважає. Те, що на пост його надихнула саме ця ситуація, Женя підтвердив в коментарях у Вайткунайте.

Дискусія спалахнула із новою силою. Частина користувачів почала звинувачувати Михайленка у хамстві і жахливому ставленні до відвідувачів.

Варто зазначити, що це не перший подібний скандал за участі Жені Михайленка. Комунікація Food vs Marketing завжди вирізнялася особливою жорсткістю на фоні інших гравців на ринку. Зокрема через це на початку цього року їм обвалювали рейтинг, а сам Женя ніколи не ліз за словом у кишеню навіть коли давав коментарі для медіа.

Проте знайшлося й багато людей, які підтримали Михайленка. Наприклад, пост на цю тему написав засновник Ulichnaya Eda Роман Тугашев, де в коментарях у захист Жені відмітився, зокрема, Петро Чернишов, колишній голова «Київстар».

Окрім безпосередніх учасників конфлікту дискусія почала розгортатися й на інших сторінках. Наприклад, в коментарях у заступниці головреда «Заборони» Юліани Скібіцької почали сваритися журналісти (у тому числі автор цього матеріалу). В іншій гілці Михайленка підтримав провідний журналіст «Української правди» Роман Романюк.

Більшість дискусій розгорнулося стосовно симетричності реакції ресторатора, а також ролі шефповара та ресторанного критика. Сам Михайленко наголошує, що професійних критиків у нас майже немає, а прислухатися до думки людей, які ними не є, він не бачить сенсу.

Гостро відреагувало ком’юніті ресторанних критиків. Ресторанна критикиня Аврора Огородник згадала, що нещодавно подібний конфлікт відбувся в Італії, але там власники закладу відповіли використовуючи метафори з мистецтва. Свою думку висловила й прессекретарка Євгена Клопотенка Дарія Куренкова.

В особистих бесідах та коментарях виявилося, що тема ресторанної критики літає в повітрі вже не перший тиждень. Найбільш помітним конфліктом на цю тему стала перепалка Дарії Крікунової, авторки телеграм-каналу «Бетонна галушка» та експертки з ферментації, із українським шефом Міралі Ділбазі. Дарія розкритикувала доповідь Міралі на конференції Creative Chefs Summit, але шеф був не згодний з її оцінкою.

Наразі конфлікт триває, а журналісти продовжують обговорювати позицію Михайленка та питання ресторанної критики. Наприклад, співзасновник видання Vertigo Юрій Поворозник поділився думками про те, чому відмовився від ідеї запускати власне медіа про культуру їжі.

Нагадаємо, що ми нещодавно спілкувалися із Женею Михайленком і він розповідав нам, яким чином працюють монозаклади в Україні. А також ділився думками про «червону» зону карантину і результатами роботи в перший тиждень після її запровадження. Влітку ж Food vs Marketing відкрили власний хаб із коворкінгом, раменною і кав’ярнею. Зараз у компанії сім раменних, один заклад Bahn mi vs Marketing, кав’ярня та кілька сторонніх сервісів.