Підприємець та експериментатор: як це — бути Senior SEO

579

У багатьох компаніях Senior SEO-спеціаліст робить рутинну технічну роботу за відпрацьованими схемами, без жодного креативу та свободи. У міжнародній ІТ-компанії Boosta в такий підхід мало вірять. SEO Team Lead Boosta Богдан Черняков упевнений, що успішний Senior SEO-спеціаліст — це підприємець, який не просто виконує стандартні SEO-завдання, а й керує проектом у цілому, планує продажі, займається лідогенерацією, бюджетуванням і колабораціями.

Ми розпитали Богдана, чим відрізняється Senior SEO у Boosta від аналогічних фахівців у інших компаніях, що його драйвить у роботі та які soft і hard skills необхідні SEO-спеціалісту сьогодні.


Як я потрапив у Boosta

До SEO я прийшов, коли робив перші кроки в e-commerce (вів онлайн-магазин та інформаційні сайти). Якісно просувати власні продукти без знань інтернет-маркетингу неможливо, тому я закінчив профільні курси, а для практики в SEO пішов працювати в маркетингову агенцію. За три роки підріс із Junior SEO до Team Lead і Project-менеджера. Саме на цьому етапі ми й зустрілися з Boosta. Перше, на що звернув увагу — тут значно відрізняється підхід до роботи Senior SEO, якщо порівняти з іншими компаніями на ринку. Наприклад, я відразу почав створювати власні проекти як Product Owner і керувати командою. Це були кардинально нові виклики. Тут робота SEO-шника схожа на підприємництво: ти не просто рутинно відтворюєш одні й ті самі робочі схеми, а повністю відповідаєш за продукт та ухвалюєш рішення, які прямо впливають на його подальший розвиток. Сьогодні я Team Lead команди з сімох людей і веду 50 сайтів.

Здебільшого люди після відвідування конференції з дієвими рецептами заробітку й успішними кейсами приходять додому та лягають спати. Boosta ж потрібні ті, хто беруть і роблять, або шукають варіанти застосування знань.

Чим відрізняється SEO у Boosta

Керуючися цими принципами, Boosta розвиває своїх Senior як підприємців. Тут доведеться дивитися на кожен проект як на бізнес і розуміти, який прибуток він може приносити, у які терміни, завдяки яким ресурсам. З іншого боку, не доведеться чекати, поки Team Lead поставить пул завдань — складати план дій можна самостійно, контролюючи та корегуючи прогрес. Така атмосфера стимулює амбіції, мотивацію стати кращим на ринку в ніші, в топах видачі тощо. А таким азартом і запалювати команду легше.

Що має вміти Senior SEO у Boosta

Брати на себе відповідальність за результат проекту — головний скіл, який вимагають від Senior SEO у Boosta. Бо у ваш функціонал, окрім роботи зі стандартними інструментами, входитимуть:

  • підготовка бізнес-плану;
  • аналітика ринку;
  • бюджетування;
  • стратегічне планування;
  • побудова воронки продажів;
  • робота із середнім чеком клієнта;
  • контроль показника CTR;
  • підбір аутсорс-команди;
  • вивід у топ продуктів у висококонкурентних нішах;
  • прогнозування термінів виходу на прибутковість;
  • ризик-менеджмент;
  • поставлення KPI;
  • визначення всіх можливих варіантів конвертації трафіку;
  • пошук та аналіз ресурсів для досягнення результатів.

Механіка буде знайома кожному, хто хоч раз запускав новий проект: плануєш, імплементуєш, корегуєш, перемагаєш. Іншими словами, Senior SEO у Boosta має бути повноцінним діджитал-маркетологом.

Ще одна корисна навичка — грамотна комунікація з розробниками та поставлення техзавдання. Навчіться працювати з даними, майте загальне уявлення про основи програмування, а саме HTML, CSS, PHP, JS, Python тощо. Це допоможе не лише краще розуміти продукт, але й контролювати процес оптимізації на всіх етапах.

Які soft skills тут знадобляться

— Ініціативність. У Boosta в тебе немає часу чекати, поки прилетить завдання. Як Team Lead, так і Senior SEO-спеціалісти можуть ініціювати проекти, ставити цілі собі та команді. Стояти на місці — це не про Boosta.

— Готовність ухвалювати рішення. У Senior SEO в Boosta є не тільки свобода дій, але й вимога швидко реагувати на зміни.

— Вміння нести відповідальність. Адже тільки від твоїх рішень, планування та прогнозування залежить успішність проекту. Бюджети можуть бути захмарні, тому й відповідальність у Team Lead серйозна.

— Витривалість. Адже рутинні завдання, роботу з SEO-інструментами й Excel-таблицями ніхто не скасовував.

Чому саме Boosta

Ділюся своїми причинами.

1. Тобі довіряють

На ринку немало компаній зі складною та багаторівневою ієрархією та бюрократією. Там для затвердження ідеї потрібно отримати безліч апрувів: від Team Lead, Product-менеджера, СЕО. У Boosta все значно простіше. Достатньо продумати адекватний бізнес-план, отримати схвалення за бюджетом від Team Lead — і побігли.

2. Команда готова ділитися експертизою

Команда відкрито ділиться досвідом, експертизою, вдалими тактиками, помилками, лайфхаками. Якщо не було досвіду реалізації певного завдання, завжди можна попросити в колег поділитися досвідом, метриками проекту. А ще в нас є внутрішня система обміну знаннями, де ми ділимося своїми кейсами, успіхами та факапами. Я безперервно вчуся, і це мене драйвить.

Підсумовуючи

На ринку багато SEO-шників без амбіцій розвиватися. Їм комфортно там, де вони зараз, і вони не хочуть нічого змінювати. У Boosta доведеться багато працювати та постійно рости над собою. Натомість SEO-шнику це окуповується підвищенням своєї експертності та задоволенням від роботи і її результатів. Такий підхід може здатися складним, але свобода для креативу, помилок і можливості імплементувати інноваційні рішення мотивує.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук