Протидія вигоранню і віддалена робота. Як змінився український ринок праці у 2021

505
Читати на RU

Команда сервісу з пошуку роботи grc склала список із восьми трендів українського ринку праці. Компанії все більше уваги приділяють досвіду співробітників, діджиталізації та проблемі вигорання. 

Гібридний формат роботи

Епідемія коронавірусу змусила компанії переглянути формати роботи. У 2020 році цей процес ще був хаотичним, а у 2021 – бізнес вже масово впроваджував гібридний робочий простір. Прогнози про неефективність віддаленого формату роботи не справдилися. Співробітники призвичаїлися працювати з дому та не поспішають повертатися в офіси. Згідно з даними grc.ua, лише 59% пошукачів згодні працювати тільки в офісі. І це примушує роботодавців бути більш гнучкими та прислухатися до своїх працівників.

Залученість співробітників 

Через віддалений формат у компаній з’явилися проблеми із відстороненням співробітників від корпоративних процесів. В командах послабились соціальні зв’язки. Інститут громадської думки Gallup Analytics підрахував, що правильно організована дистанційна робота покращує HR-брендинг та є результативною політикою для залучення талантів. 

Майже 54% офісних співробітників нададуть перевагу компанії, що пропонує роботу з гнучким графіком та можливістю працювати з дому. Найпопулярнішим інструментом для підтримання комунікації та спілкування всередині компанії є онлайн-конференції та зустрічі. 

Широка географія співробітників

Глобальна тенденція ринку праці – широка географія рекрутингу в умовах віддаленої роботи. Співробітники можуть працювати з будь-якої точки світу, якщо компанія не вимагає постійного перебування офлайн в офісі. Це, з одного боку, дає компаніям більший вибір талановитих пошукачів. З іншого боку, у спеціалістів збільшилася конкуренція. Адже, щоб  отримати роботу у столичній компанії, не потрібно переїжджати у Київ.

Зміна цінностей

Співробітники почали більше цінувати власний психологічний та фізичний комфорт. Старше покоління позбувається страху змінювати місце роботи чи професію у пошуках кращих умов. Більшого значення співробітники стали надавати сенсу своєї роботи, корпоративній культурі та загальній атмосфері у колективі. Корпоративна культура та цінності займають третє місце за значенням при виборі компанії як у молоді, так і у старшого покоління.

Програми на довгострокову перспективу 

Стрес через епідемію збільшив кількість випадків емоційного вигорання. Від депресії та вигорання сьогодні страждає 264 мільйони людей у всьому світі. Всесвітня організація здоров’я стверджує, що тривожні розлади призводять до зниження продуктивності праці, яке щороку обходиться глобальній економіці у $1 трлн. 

У ВОЗ підрахували: кожен долар, вкладений у програми профілактики порушень психічного здоров’я підвищує продуктивності праці на $4. А для країн з низьким та середнім рівнем доходів цей показник аж $7 на кожен витрачений долар. Одним з основних трендів 2021 року було масове впровадження та розвиток програм турботи про психічне здоров’я в українських компаніях.

Подальша діджиталізація

Перехід на нові формати роботи в умовах пандемії прискорив цифрову трансформацію проектів навчання, комунікацій та управління персоналом. Корпоративні чат-боти, соціальні мережі, ігрові додатки для навчання та комунікації всередині компанії стають все більш розповсюдженими. Ось для чого впроваджують технології у HR-процеси українські компанії: 

  • позбавити рутини HR-спеціалістів
  • збирати дані для аналітики
  • покращити комунікацію між працівниками та між співробітником і компанією
  • змінити підходи до корпоративного навчання
  • підвищити лояльність співробітників

Покращення досвіду співробітника та кандидата

Якщо раніше компанії в першу чергу приділяли увагу формуванню клієнтського досвіду, то сьогодні пріоритетного значення набув продуктивний та позитивний контакт між компанією та працівником.

Це стратегічна робота над тим, що працівники думають та відчувають під час контакту з роботодавцем. Все більше українських компаній усвідомлюють, що співробітник став головним фокусом організації. Міцні та продуктивні стосунки між компанією та працівником гарантують формування довгострокової лояльності та допомагають утримувати кращих співробітників.

Підвищення кваліфікації 

Щоб утримувати необхідний рівень кваліфікації персоналу, тепер простіше використовувати внутрішній ресурс. Спеціалісти, відчувають зміни і теж хочуть навчатися. Як результат, провідні компанії впроваджують програми перенавчання та набуття працівниками нових знань і навичок.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук