Великі канікули і метавсесвіт. Якою буде робота у 2022 році

750

Forbes опублікували статтю про п’ять напрямків, в яких ринок праці цього року зміниться найбільше. Зарплати виростуть на 5%, людей відправлятимуть на загальні канікули, а технології матимуть ще важливішу роль. Редакція AIN.UA переклала матеріал. 

Фото: Forbes

Спрогнозувати зміни на ринку працевлаштування стає важче. Компанії переносять дати повернення в офіс і часто змінюють вимоги до кандидатів. А самі працівники готові покидати роботу: в листопаді 4,5 млн американців пішли з компаній, в яких працювали і встановили новий рекорд звільнень за місяць. 

В медіа з’являються сміливі передбачення, про роботу майбутнього. Одні стверджують, що офіси перейдуть у метавсесвіт, а інші — що зарплату платитимуть в криптовалюті. Хтось навіть вважає, що контроль над працівниками візьмуть на себе децентралізовані автономні організації. 

Малоймовірно, що ці прогнози справдяться протягом року. Однак у 2022 ринок праці все ж зазнає змін. Про це ми поговорили з головами компаній, консультантами з управління персоналом та експертами в галузі технологій. Ось їх висновки.

Компанії повернуться в офіс за певних умов

Керівники постійно відтягують момент повернення команди в офіс. Більшість збиралася зробити це ще у вересні, потім дату перенесли на січень, але хвиля Омікрону знову зіпсувала плани. Це збиває з пантелику і розчаровує людей.

Тепер керівництво багатьох команд просто не називає ніяких дат. За словами Браяна Кропа, віцепрезидент по дослідженнях Gartner, обговорення переходять від дат до умов. Це набір показників, наприклад рівень захворюваності або госпіталізації в регіоні. Якщо умови зміняться, команду можна знову повернути на віддалену роботу.

Професор інформатики Джорджтаунського університету Кел Ньюпорт критикує роботодавців, які ігнорують статистику пандемії, коли мова заходить про роботу з офісу. Він вважає, що так керівники уникають важких рішень. «Скоріше за все співробітники таких компаній засмучені», — пише Ньюпорт. 

Зростання зарплат та конкуренції всередині команд

Інфляція вдарить по гаманцях усіх працівників у 2022. Компанії по-різному реагують на проблему: дехто корегує зарплати, інші залишають все без змін. Для прикладу, у Google вже повідомили, що не збираються підіймати зарплати на тлі інфляції. Консалтингова компанія Gartner з’ясувала, що 40% роботодавців все ж планують переглянути виплати і збільшити їх у 2022 році. 

Як йдеться в досліджені, 51% HR-директорів очікує, що середнє підвищення заробітної плати досягне 5%. При цьому 68% вважають, що більша кількість працівників отримає право на премію.

За словами топменеджер компанії Grant Thornton Тіма Глова, зростання зарплат залежить не лише від інфляції. Найбільше на ринок впливає конкуренція та боротьба за таланти. У листопаді минулого року, бюджети компаній на підвищення зарплат досягли рекордних показників із 2008 року.

Новачкам часто пропонують умови вигідніші, ніж у штатних працівників. Якщо в команді про це дізнаються, то вимагатимуть підвищення, або ж просто покинуть роботу. Це призведе до ще більшої кризи. На цьому фоні географія найму розширюватиметься і в компаніях буде більше працівників із віддалених країн.

Додаткові вихідні для всіх

В епоху пандемії великі компанії борються з вигоранням і психологічними проблемами команди. Один із способів — додаткові вихідні. Дехто організовує їх одночасно для всієї команди. Це допомагає не пропустити важливі обговорення і не розгрібати завалений Slack після відпустки. 

У Etsy зробили додатковий «День перерви» перед Днем подяки. LinkedIn, HootSuite та Bumble, цього року відправили команду на канікули на тиждень. А Deloitte розширив свої дні «колективного відключення», щоб продовжити вихідні до восьми днів.

Голова консультаційної служби Aon Керол Сладек каже, що все більше роботодавців намагаються координувати додаткові відпустки. «Керівники кажуть, що одночасні відпустки корисні і планують додати їх між Різдвом і Новим роком», — каже вона.

Для метавсесвіту ще рано, але технології змінять гібридну роботу

Хоча до широкого впровадження віртуального світу з аватарами ще далеко, деякі роботодавці можуть почати експерименти вже зараз. Головний аналітик консалтингової компанії Gartner Крістофер Труман каже, що метавсесвіт серйозно вплине на ринок праці не раніше ніж за 5-6 років, або й пізніше. 

Впровадження технологій віртуальної та додаткової реальностей все ще коштують дорого і мають проблеми в апаратному забезпеченні. Поки роботодавці обмежуються простішими технологіями. Туристична компанія Expedia Group, наприклад, оновила деякі камери в конференц-залі. Штучний інтелект автоматично спрямовує камери на людину, яка розмовляє, і наближає зображення. Компанія також впровадила цифрові дошки. 

Навички стануть важливішими, ніж конкретний досвід чи історія роботи

Очевидно, що в час високої конкуренції, конкретні навички, а не резюме спеціаліста, виходить на перший план. Дослідження LinkedIn кажуть, що політика найму стала більш гнучкою за останні шість років. Для прикладу менеджера з продажу можуть розглядати як кандидата на посади, пов’язані з розширенням бізнесу чи стратегією розвитку.  

«Колись на співбесіді вас запитували: де ви навчалися і де працювали? Сьогодні кандидатів оцінюють без урахування досвіду», — каже головний операційний директор LinkedIn Ден Шаперо.

Це повпливало і на зарплати. Генерального директора консалтингової компанії Mercer Мартіни Ферланд каже, що в його компанії співробітникам платять за навички, а не за посаду. Це робить спеціалістів більш мобільними і пристосованими до ринку. Люди зосереджуються на розвитку конкретних умінь, а не женуться по кар’єрній драбині. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук