Як у київському офісі Ubisoft створюють справді круті мобільні ігри для мільйонів гравців

1308

Ігрова індустрія дуже швидко розвивається і приваблює до себе все більше шанувальників: згідно зі звітом порталу GamesIndustry.biz, загальний дохід від ігор за 2020 рік склав $174,9 млрд (відразу на 19,6% більше, ніж у 2019 році). І левову частку, а саме 49% від загального доходу, принесли мобільні ігри, — консолі та ПК складають лише 29% і 22% відповідно.

Водночас у світі не дуже багато студій, які розробляють справді круті, дорогі та цікаві справжнім геймерам проекти. Серед мобільних ігор часто зустрічаються примітивні «три в ряд», слот-машини та «веселі ферми», розробка яких, як правило, складається з заміни зовнішнього вигляду від версії до версії, а ігровий процес майже нічим не відрізняється від «клікерів». Проте бувають і виключення.

Однією з компаній, які ставляться до ігрової індустрії як до мистецтва і цілком успішно просувають у мобільному геймінгу стандарти «великої ігрової індустрії», є Ubisoft, яка подарувала нам такі ігри, як Assassin’s Creed Rebellion, Compare Might & Magic: Era of Chaos, Just Dance Now та багато інших. 

У цьому матеріалі ми якраз і розкажемо про роботу в українському офісі всесвітньо відомого розробника та видавця ігор. 

Як працюють в Ubisoft?

Ubisoft має 40 офісів по всьому світу й ігри компанії розробляються в них усіх — процес не зупиняється ні на мить. Коли в однієї студії закінчується робочий день і розробники йдуть відпочивати — починається робота іншої команди. До того ж, у Ubisoft змогли не перетворити цей робочий ланцюг на постійні мітинги, узгодження та планування, попри те, що над проектом працюють дуже багато людей.

У кожної гри є продюсери, які піклуються, щоб комунікація між різними студіями проходила безпроблемно. А наявність колег з унікальною експертизою всередині твоєї компанії дозволяє розв’язувати складні задачі всього за одну зустріч, ніби ця людина знаходиться у твоїй команді (хоч вона й живе на протилежному кінці світу).

«Іноді для свого проекту ми використовуємо внутрішні технології, які розробляються не в Києві, а в студії, яка знаходиться в іншій частині світу. Тоді тобі треба спілкуватися з іноземними клієнтами, аби ця технологія працювала у твоєму проекті. І це дуже просто. Ти просто пишеш, пропонуєш кол, і ви зідзвонюєтеся або вирішуєте питання в текстовому чаті. Це так само просто, як написати комусь у своїй студії. Єдине — це тайм-зони, які потрібно враховувати», — розповідає Ельвіра Ізмаілова, Associate Lead Development Tester.

Створення мобільної AAA-гри — це справжній челендж для розробників, які мають балансувати між крутою графікою, великими відкритими світами та красивим наповненням гри й обмеженими ресурсами мобільних платформ.

«Для ААА-гри часто потрібно зробити дуже великий світ і дуже гарну графіку. А для цього потрібно завантажувати гігабайти даних на телефон гравця, який не хоче витрачати на це півгодини.  І тому треба шукати технічні рішення, що збережуть комфортність користувацького досвіду й зможуть вкластися в обмеження платформ. Це один із прикладів цікавого челенджа у роботі над мобільними проектами Ubisoft».

Хоч в Ubisoft Ukraine працюють на популярному для мобільного напряму Unity, проте на відміну від більшості студій тут створюють не «три в ряд» та слот-машини, а ААА-проекти. А створення таких проектів для мобільних платформ — нетривіальна задача.

«Технології для мобільних проектів – це здебільшого Unity3D Engine та C#. Вторинні технології для розробки, тестування, розгортання тощо можуть бути як загальновідомими та загальноприйнятими в індустрії, так і власними розробками Ubisoft. Із загальновідомих прикладів рішень самого двигуна Unity, які мають широке застосування на активних проектах, — це Data Oriented Technology Stack (DOTS), Scriptable Render Pipeline (SRP) або зокрема URP/HDRP, Unity DOTS Physics/Havoc/PhysX і т.д. Найчастіше загальнодоступні технології не дозволяють нам досягти потрібних результатів для наших завдань, тому доводиться створювати та використовувати свої рішення. Це дає унікальну можливість спеціалізуватися саме в тих напрямках, що цікавлять спеціаліста», — зазначає Lead Render Mobile Programmer мобільного департаменту Ubisoft Ukraine Арман Папікян.

Водночас великі проекти, які створює команда Ubisoft, розраховані на багатомільйонну аудиторію гравців із усього світу і не орієнтуються лише на один клас пристроїв чи групу користувачів. 

Враховується не лише різноманіття пристроїв, які мають підтримувати гру, а й особливості споживання ігрових продуктів (покриття інтернетом, популярні платформи і способи гри тощо),  навіть звички користувачів. Все це може відрізнятися в різних регіонах і впливати на гру.

Крім того, розробники в Ubisoft регулярно працюють із партнерами компанії та можуть створювати ігри з прицілом на ті пристрої, яких ще навіть немає в руках користувачів.

«Ти можеш працювати з новітніми технологіями, консолями, пристроями інших компаній на дуже ранніх етапах. Це, наприклад Google Stadia, Nintendo Switch, й інші нові платформи. Коли ці пристрої тільки анонсувалися, ми вже мали змогу з ними працювати, хоча вони ще навіть не вийшли», — додає Ельвіра Ізмаїлова.

Комфорт для співробітників на першому місці

Як у будь-якій IT-компанії, в Ubisoft бувають овертайми, проте навіть до цього неприємного моменту команда підходить відповідально та мінімізує незручності співробітників.

«В Ubisoft овертайми не є нормою роботи, а менеджмент намагається запобігти таким ситуаціям і організувати роботу таким чином, щоб у них не було необхідності. Проте, коли такі ситуації все ж трапляються, ми знаємо про них заздалегідь, іноді за декілька місяців»

Усі овертайми в компанії є суто добровільними, а компанія оплачує не лише роботу, а й будь-які суміжні витрати, наприклад таксі, щоб зробити життя своїх співробітників комфортним у ці моменти.

Крім того, через специфіку роботи міжнародної компанії команди мають можливість самостійно зсувати свій робочий час для зручнішої комунікації зі своїми іноземними колегами.

«Ви не будете працювати більш ніж вісім годин плюс обід, навіть якщо вам необхідна комунікація з іноземними колегами, з якими у вас не збігаються тайм-зони. Якщо комусь потрібно більше часу для роботи з, наприклад, Канадою, то команда може сама вирішити починати свій робочий день трошки пізніше — не о дев’ятій, а о десятій, щоб більше робочого часу збігалося. І ніхто не буде вас просити працювати більше — усе вкладеться в нормований робочий день», — ділиться Ельвіра.

Редактор AIN.UA Ольга Карпенко вже колись проводила репортаж зі студії Ubisoft (ще до коронавірусної кризи) і відзначила пануючу в ньому неформальну атмосферу. В Ubisoft набагато простіше було зустріти співробітника у татуюваннях, сандалях та яскравій футболці, ніж людину у строгому діловому костюмі.

А якщо в умовах карантину вам усе ж комфортніше працювати з дому, а не в чудовому офісі, то компанія забезпечить усе необхідне для створення «домашнього офісу».

«Ubisoft забезпечує команди всім необхідним для комфортної роботи вдома. Тобто колега може зареквестити собі периферію, як то навушники, клавіатура, чи навіть стілець — усе що завгодно. Якщо потрібна робоча станція або кіти, то достатньо просто про це повідомити. Ми підтримуємо співробітників, щоб зробити їхнє робоче місце комфортним, де б воно не було», — розповідає Катерина Романова, Communications Manager Ubisoft.

Що дає робота у великій компанії?

Крім звичних для індустрії медичного страхування та страхування життя, компенсацій витрат на відвідування тренажерного залу та басейну та 20 робочих днів оплачуваних відпусток, Ubisoft пропонує співробітникам декілька цікавих бонусів:

Неоформлені лікарняні. У співробітників є можливість взяти day off через погане самопочуття навіть без підтвердження лікаря — співробітнику достатньо попередити менеджера про свою відсутність. І це офіційна політика компанії.

Вихідні для волонтерської діяльності. В Ubisoft є внутрішня програма «Play for Good», яка популяризує волонтерство, і надає співробітникам додаткові вихідні для допомоги притулкам для тварин, медичним центрам, або іншим благодійним ініціативам.

Як додатковий бонус компанія надає своїм співробітникам безкоштовний доступ до колекції ігор Ubisoft на платформі Ubisoft Connect (раніше Uplay).

Крім того, оскільки Ubisoft має 40 офісів по всьому світу, всередині компанії діє і програма з релокейту. За її умовами людина, яка пропрацювала в компанії понад два роки, може податися на будь-яку вакансію в іншій студії Ubisoft, і якщо вона відповідає посаді, компанія допомагає з переїздом.

«Тобто ти можеш подивитися на вакансії в інших студіях Ubisoft по всьому світу. І якщо ти пройдеш етапи відбору, то тобі допоможуть із релокацією. Ти отримаєш допомогу як зі сторони студії, у якій зараз працюєш, так і зі сторони приймаючої студії. Тобто релокейт співробітника підтримується на всіх етапах і пройде максимально комфортно», — зазначила Катерина Романова.

Команда Ubisoft прагне наповнити життя геймерів оригінальним і незабутнім ігровим досвідом й створює світи, де люди можуть самовиражатися, досліджувати та відкривати нові можливості. У UbisoftUkraine ви створюватимете нові чудові ігри, а компанія зробить усе можливе, щоб ви змогли реалізувати себе на повну.

Тож якщо ви Unity програміст і вас так само захоплює ігровий світ — долучайтеся до команди Ubisoft!

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук