В нашій традиційній добірці: Bored Ape Yacht Club — мистецтво чи шахрайство, великий фічер Wired про Дурова, проблеми у «Всі. Свої», персонажі M&M’s та інші матеріали, які ми рекомендуємо до прочитання.

?️ Від Президентського університету може постраждати не тільки павільйон «Куражу». Що не так з проектом

На ВДНГ заради будівництва Президентського університету зносять один із модерністських павільйонів, де організовували благодійні барахолки «Кураж». Ще один павільйон, який займає приватна школа Midgard, збираються «інтегрувати» та зробити частиною університету. Водночас архітектурного проєкту поки що ніхто не бачив. Розповідаємо все, що відомо про будівництво. Читати повністю…

? Мільйон охоплень — інвестицій нуль. Навіщо українському бізнесу йти в TikTok

TikTok — третя найбільша соцмережа за кількістю користувачів після фейсбуку та інстаграму. Щомісяця в нього заходить 1 млрд людей — майже восьма частина населення планети.

Головна перевага тіктоку — можна охопити велику аудиторію з мінімальними вкладеннями. Цим він привабливий не лише для блогерів, а й для бізнесу — особливо малого та середнього.

AIN.Business стало цікаво, як і навіщо українські підприємці освоюють TikTok. Ми поспілкувалися з різними бізнесами, а ще випитали секрети ефективного тіктокерства в агентства Marketing Geeks. Готові ділитися кейсами та інсайтами. Читати повністю…

? Брітні Спірс, Джиммі Феллон, Періс Хілтон, Емінем та інші зірки купують за мільйони доларів NFT із мавпами-мутантами та ставлять їх на аватарки. Це називають й аферою, і новим ринком мистецтва

Американські знаменитості купують аватарки з мультяшними мавпами за сотні тисяч і мільйони доларів. Ці зображення є частиною набору з 10 тисяч картинок, який називається Bored Ape Yacht Club. Початкова ціна кожної мавпи становила $190, а наприкінці січня співак Джастін Бібер купив картинку під номером 3001 за $1,3 мільйона. Репер Емінем кілька тижнів тому придбав одну з мавп за $450 тисяч. І це далеко не найбільші угоди: найдорожча картинка пішла майже за три мільйони. При цьому покупці отримують навіть не сам арт, а лише ідентифікатор власності на нього — токен, або NFT. Акції компанії Yuga Labs, яка вигадала продавати знаменитостям намальованих мавп, тепер і самі стали привабливою інвестицією. Компанію оцінили у $4—5 мільярдів, зараз ведуться переговори про продаж її частини. «Бабель» розповідає, як афера стала справжньою лихоманкою. Читати повністю…

? Wired выпустил огромный текст о Telegram. Павел Дуров в нем — не борец за свободу, а прагматичный бизнесмен и предводитель «секты подчиненных». Вот подробный пересказ этого материала

Создатель «ВКонтакте» и Telegram Павел Дуров много лет успешно строил имидж борца за свободу. Очень многие публикации о Дурове и его мессенджере были максимально некритичны. Но журналист Даррен Лукайдес, потратив почти год на беседы с бывшими и нынешними сотрудниками Telegram, в своей огромной статье для мартовского номера журнала Wired рисует совсем другую картину — не очень приятную для Дурова. В ответ на этот текст в руководстве Telegram уже анонимно заявили, что один из ее главных героев, якобы бывший директор по развитию мессенджера Элиес Кампо, никогда в компании не работал, а был просто «волонтером». Впрочем, из текста Лукайдеса ясно, что то же самое Павел Дуров говорил и про других бывших сотрудников, увольнявшихся после конфликтов. Вот наш подробный пересказ текста в Wired. Читать полностью…

? Virgil Was Here: хто і як привіз Вірджіла Абло та Off-White в Київ

Перший в Україні магазин бренда одягу Off-White відкрили в Києві наприкінці 2021 року. За запуск шоуруму відповідає мультибрендова мережа бутиків Symbol, а до відкриття в Київ приїхав засновник Off-White Вірджіл Абло.

Ми розпитали про це фешн-баєрку Symbol Анастасію Таран – зокрема, як вони домовлялися з Off-White, готували з The Trouble Tribe той самий напис Hello Kyiv та відкривали магазин біля Пасажу. Читати повністю…

? Виробники скаржаться, що «Всі. Свої» не виплачують гроші. Платформа визнає проблему

Третього лютого користувачка твіттеру повідомила, що, за її інформацією, платформа українських брендів та мережа магазинів «Всі. Свої» не виплачує заборгованість виробникам одягу та аксесуарів, із якими співпрацює. За її словами заборгованості можуть перевищувати мільйон гривень. Утім бренди бояться говорити про це публічно, а через систему домовленостей не можуть відстояти свої гроші в суді. Читати повністю…

? Ізраїльський аферист видавав себе за сина «діамантового» мільярдера та видурив у жінок з Tinder мільйони доларів. Netflix зняв про нього фільм, а жертви досі виплачують кредити

Другого лютого на Netflix вийшов документальний фільм «Аферист із Tinder» (Tinder Swindler). Стрічка заснована на реальних подіях і розповідає історію ізраїльського шахрая Шимона Хаюта. Він знайомився з жінками у Tinder, представляючись багатим спадкоємцем і сином «короля діамантової індустрії» Льва Левієва Саймоном, агентом Моссаду або торговцем зброєю. А потім ― виманював у них гроші, які витрачав на подорожі, брендовий одяг та інших жінок. Протягом 2017—2019 років Хают видурив у жінок по всьому світу близько $10 мільйонів. У 2019-му, після гучного розслідування норвезького видання VG його заарештував Інтерпол. В Ізраїлі Хаюта засудили до 15 місяців вʼязниці, проте через пандемію коронавірусу злочинець вийшов на свободу всього через 5 місяців. Він безбідно живе в Ізраїлі та обіцяє «розповісти свій бік історії», а тим часом постраждалі досі виплачують кредити. Оглядачка «Бабеля» Яна Собецька подивилася фільм, ознайомилася з розслідуванням VG, почитала, що пишуть ізраїльські ЗМІ, і розповідає заплутану історію Хаюта та його жертв. (Обережно, спойлери!) Читати повністю…

? Levi’s: розвиток, цінності та комунікації бренду

Levi’s — бренд з історією. 150 років тому він подарував людям усього світу можливість носити улюблений та універсальний одяг — джинси. Усі ці роки речі Levi’s залишаються популярними, а споживачі цінують бренд за лаконічний стиль, якість та довговічність.

Своєю комунікацією Levi’s намагається доносити клієнтам важливі меседжі, прагне популяризувати рівність, підтримує вразливі групи населення та закликає до толерантності. Але навіть з усім переліченим компанія, як і більшість гігантів індустрії, стикається зі складнощами та кризовими періодами.

Про етапи становлення, історію розвитку та комунікації відомого бренду розповідаємо в матеріалі. Читати повністю…

? Как победить синдром самозванца

Синдром самозванца и опыт ходят парой: чем больше прокачиваешься, тем скромнее оцениваешь свою экспертизу. Где корни этого парадокса и как не дать сомнениям победить? Читать полностью…

? Цукерки з характером: як змінювалися персонажі M&M’s

Ймовірно, «пращурами» M&M’s були шоколадні цукерки crottes du lapin (в перекладі з французької — «кролячі кавелдики»), що з’явилися в Європі у 1882 році. Такі ласощі вважалися розкішшю, їх їли багаті дами, яким шоколад бруднив рукавички. Тому кондитери вирішили вкрити його цукровою оболонкою, яка б не залишала плям на одязі.

Приблизно в той же час швейцарська компанія Nestle (тоді вона називалася H.I. Rowntree & Co) почала виготовляти шматочки шоколаду, вкриті карамеллю. А до 1930-х запустила у продаж «шоколадну сочевицю» — в майбутньому вона стала цукерками Smarties, що дуже нагадують M&M’s.

У 30-х в Іспанії жив американський підприємець та кондитер Форрест Марс — син засновника Mars Incorporated Франкліна Марса. Судячи з усього, ідея глазурованих цукерок йому сподобалася, і він «винайшов» такі самі вже після повернення з Європи до США.

Згідно з іншою версією, Форрест побачив цукерки у глазурі, що не тануть у руках, в іспанських солдатів. І тоді він вирішив зробити подібні для американських військових. Читати повністю…

Якщо ви вже все прочитали, а вихідні досі тривають, зазирніть до наших попередніх добірок — вони зібрані тут.