В Україні продаж меблів падає не перший рік. Одночасно ціни на них зростають. Коронавірус, територіальне зменшення ринку, коливання курсу, проблеми з логістикою в умовах пандемії – все це, однозначно, позначилось на ціноутворенні. «НВ Бізнес» проаналізував головні тенденції мебелевого ринку останніх років та дослідив його структуру у 2021 році.

AIN.Business зібрав інформацію, на що варто звернути увагу як покупцям, так і продавцям меблів у 2022 році.

Чому ринок меблів падає?

У 2021 році об’єм ринку склав майже $570 млн грн, тоді як у 2014 – він становив $1,4 млрд, тобто скоротився у 2,5 рази. Нестабільна політична ситуація, зниження доходів, пандемія, трудова міграція закордон, на думку аналітиків, найбільше впливають на скорочення купівельної спроможності українців. 

Аналіз середньостатистичного споживчого кошика українців вказує, що лише 2% (360 грн) від їхніх доходів йдуть на придбання меблів. Основні рубрики витрат – товари першої необхідності та житлово-комунальні послуги. Скромні суми, які українці готові витрачати на меблі, зумовлюють скорочення ринку. Це перегукується з європейськими тенденціями, де щорічно ринок скорочується на 7-10%.

Динаміка та структура продажів 

Нестабільні ціни на сировину у 2021 призвели до подорожчання меблів в Україні на 28%. Йдеться про деревину, ДСП, метал та фурнітуру. Ціни на них не стабілізувалися до сьогодні. Тому, цілком логічно, що у 2022 не вдасться уникнути чергового подорожчання. 

Підвищення цін вплинули не тільки на динаміку, а й на структуру продажів. Зріс сегмент меблів економ-класу. Місцеві виробники малого та середнього класу, здебільшого, переключаються на експорт, де можна продати меблі дорожче. Друга опція – поглибити спеціалізацію виробництва. Це дозволить компанії якісно виділити власну продукцію у світі мас-маркету.

За даними мережі «Епіцентр», у 2021 році структура меблевого ринку в Україні виглядала так:

  • 38% – корпусні меблі;
  • 20% – м’які меблі;
  • 18% – кухні;
  • 13% – столові меблі;
  • 11% – офісні меблі.