З 24 лютого український малий та середній бізнес втратив $80 млрд внаслідок воєнних дій на території України.

«Економічна правда» проаналізувала опитування Advanter Group. Ain.Business вибрав найцікавіше.

Оптимістичні прогнози серед українських підприємців – явище не поширене. Тільки 17% підприємців сподіваються, що їм вдасться зберегти обсяги продажів на рівні 2021 року. Одночасно 34% опитаних сумніваються, що цього року вдасться відновити діяльність у повному обсязі.

Як бізнес переформатовується на час війни?

Стратегічні рішення, які реалізував бізнес за місяць війни:

  • 37,1% – запуск нових продуктів або бізнесів;
  • 32,9% – пошук нових експортних можливостей;
  • 22,5% – об’єднання з іншими підприємствами;
  • 54,5% – адаптація виробництва і сервісів під поточні потреби держави і суспільства;
  • 10,8% – орієнтація на державні закупівлі;
  • 27,7% – заморожування діяльності.

Основними потребами для представників малого та середнього бізнесу залишається доступ до фінансів. Збереження ключових співробітників для успішного функціонування бізнесу також критичне.


Нагадаємо, що нещодавно редакція AIN.Business публікувала матеріал про стан українських підприємств за два тижні війни.