Google забороняв підрядникам вживати слово «війна» при перекладі контенту на російську мову. Що це означає

2
Читати на RU

Витік внутрішньої інформації Google свідчить про те, що незважаючи на засудження війни з-боку Росії проти України, компанія дотримується риторики Кремля в російськомовному сегменті. Про це повідомляє The Intercept.

Що сталося

На початку березня підрядники Google, які виконували для компанії роботу по перекладу корпоративного контенту та інтерфейсів додатків Google для російського ринку, отримали розсилку від клієнта: негайно перестати називати війну Росії проти України «війною» – натомість використовувати словосполучення «екстраординарні обставини».

Таким чином компанія привела свій контент в рунеті у відповідність до нового російського законодавства, яким ввели жорстоку цензуру щодо інформації про вторгнення РФ в Україну. Так, згідно з законом, за «розповсюдження фейків» (в перекладі з мови Кремля: за транслювання правдивої ситуації про війну в Україні) будь-кому в РФ загрожує до 15 років ув’язнення.

На всіх інших ринках Google й надалі заохочує перекладачів називати війну війною.

За словами одного з перекладачів, такі інструкції розповсюджувались на всі продукти Google, які перекладаються на російську, включаючи Google Maps, Gmail, AdWords та користувацькі політики Google.

Як це виглядає

The Intercept наводить декілька прикладів цих правил в дії. Так в англійській версії оновлення рекламної політики Google, датованому 27 лютого 2022, пояснюється, що компанія тимчасово призупиняє рекламну діяльність через «війну в Україні». А от в російській версії матеріалу війну замінено на «надзвичайні обставини».

Скріншот: The Intercept

Аналогічна ситуація на сторінці Restricted Products and Services (заборонені продукти та сервіси) англійська версія попереджає про те, що «Через війну в Україні ми тимчасово призупиняємо показ Google Ads користувачам, які перебувають у Росії», а от в російській версії повідомлення звучить так: «Через надзвичайну ситуацію в Україні ми тимчасово призупиняємо показ реклами користувачам, які перебувають у Росії».

Скріншот: The Intercept

Подібні відмінності спостерігаються і на інших сторінках сервісів компанії.

Скріншот: The Intercept

Але в деяких випадках на російських сторінках зустрічаються як терміни «війна», так і прокремлівські евфемізми. Чому це так – наразі невідомо. Можливо, справа в тому, що переклад менш стратегічно важливих сторінок був зроблений автоматичними системами і в нього своєчасно не внесли правки.

Зрада?

Представник Google Алекс Красов прокоментував ці інструкції наступним чином:

«Хоча ми призупинили рекламні сервіси Google та переважну більшість нашої комерційної діяльності в Росії, ми продовжуємо приділяти особливу увагу безпеці наших місцевих співробітників. Як широко повідомлялося, поточні закони обмежують комунікації всередині Росії. Це не розповсюджується на наші інформаційні сервіси, такі як пошук та YouTube».

Як повідомляє Bloomberg, Google не закрила свій офіс в Росії, але почала нишком вивозити співробітників, які погодились виїхати з країни. У московському офісі Google працювало 244 особи. Також, за словами джерела, компанія евакуювала співробітників київського офісу, у якому працювало близько 50 осіб.

Раніше спецслужби Росії вже чинили тиск на локальну команду компанії. Як повідомляв Washington Post, у вересні 2021 року співробітники ФСБ прийшли додому до топ-менеджера російського офісу Google і пригрозили ув’язненням, якщо та не видалить з Google Play додаток «Навальный», через який поширювались опозиційні наративи серед російського суспільства. Після цього компанія переселила співробітницю до готелю під псевдонімом, однак незабаром спецслужби її знайшли. В результаті додаток все-таки зник з магазину Google.

Подібні методи тиску, за даними WP, вживалися і щодо співробітників Apple.

Чому це очікувано

Видалення додатку «Навальный» – далеко не єдиний кейс, коли гіганти з Кремнієвої долини скоряються перед російською пропагандистською машиною. Так, ще у 2014 році на вимогу Кремля на картах як Apple, так і Google півострів Крим відображався не як анексована територія України (так було на більшості ринків, у тому числі України та США), а як частина РФ. Також у 2021 році Google виконала більше 75% запитів «Роскомнадзору» на видалення небажаного контенту на території РФ.

Між тим, у 2022 році і Apple, і Google виступили з активною підтримкою України у визвольній війні від РФ. Компанії обмежили свої сервіси на території країни-загарбника у відповідності з санкціями, а співробітники та топ-менеджери допомагали нашій країні та людям фінансово.

Якщо ви також хочете підтримати ЗСУ, медиків та волонтерів, по лінку нижче – перелік верифікованих ресурсів, на яких модна зробити пожертву.

Залишити коментар

Коментарі | 2

  • Лиш ще раз показує що наші проблеми це тільки наші проблеми, нема в цьому світі ідеологій є тільки інтереси. Після війни неодмінно всі організації що співпрацюють з ворогом мають визнатись террористичними, і Google тут не може бути вийнятком. Навпаки показовим є те що американська компанія займається цензурою.

Пошук