«Свята Джавелін»: як мем канадського маркетолога зібрав $1 млн для України

Картинка православної Богородиці з Джавеліном в руках з’явилася ще до повномасштабного вторгнення. Але після 24 лютого стала вірусною, а мерч із нею продали вже на понад мільйон доларів. Kyiv Independent розповіли історію цього мему, редакція AIN.UA переклала матеріал.

«Свята Джавелін»

Автор ідеї «Святої Джавелін» — маркетолог з Торонто Крістіан Борис, який у 2014-2019 роках працював в Україні. За кілька днів до початку вторгнення він створив наклейку вартістю $10, щоб допомогти українським сиротам і зробити внесок у допомогу Україні. 

Також Крістіан створив сайт SaintJavelin.com, щоб продавати ці наклейки в мережі. Першою ціллю були $30 000 для всього благодійного проекту. Але вже за місяць канадець зібрав понад мільйон доларів.

Мета «Святої Джавелін» — зібрати гроші на стипендії дітям, які втратили батьків у війні на Донбасі. «Одна з історій, над якою я працював Україні – історії дітей, які втратили батьків на війні», – розповів Крістіан. 

Разом з канадською благодійною організацією HelpUsHelp, маркетологу вдалося розширити проект. Те що починалося, як кількасот наклейок по $10, перетворилося на 6000 футболок, прапорів, постерів і продажі у 60 країнах.

Магазин SaintJavelin.com

Ажіотаж був настільки великим, що почалися проблеми з банками. Усі його рахунки тимчасово заблокували через великий потік коштів, адже банки вважали, що Крістіан відмиває гроші. Об’єм допомоги також змусив переосмислив мету проекту. «Ми змінили підхід, тепер гроші йшли не просто дітям-сиротам, а усім жертвам насильства», – сказав він. 

Дизайн «Святої Джавелін» не був оригінальним творінням канадця. Львівський графічний дизайнер Євген Шалашов, який працює у Крістіана, адаптував картину американського художника Кріса Шоу «Мадонна Калашникова». На його картині Марія тримає в руках АК-47. Вона присвячена Арабській весні, яка сколихнула Близький Схід на початку 2010-х. 

Мадонна Калашникова. Автор Кріс Шоу

«Звичайно, ніхто не питав мене, чи можна продавати моє мистецтво. Однак, побачивши зображення, яке успішно використовували для збору грошей в Україні, я зрадів. Це означало, що частина отриманого прибутку буде використана на добрі цілі», – каже Шоу. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук