В Україні починає роботу фонд, який інвестуватиме в малий та середній бізнес. Він називається Machinа, серед його засновників — підприємці з GR Capital та Nextedo, можна вже подавати заявки на інвестиції. Про фонд AIN.UA розповів один із його партнерів Сергій Дідковський.

  • Розмір фонду складатиме 50-100 млн євро. Половину цієї суми планують під ранні стадії інвестування, ще половину — на пізні.
  • Якірні інвестори 40-60% фонду — це європейські та американські інституційні інвестори, наразі у партнерів заплановані перемовини із EIF, EBRD, IFC. Ще 40-60% — українські та європейські family-офіси.
  • Повноцінно фонд планують запускати до кінця 2022-початку 2023 року, наразі партнери ведуть перемовини із інвесторами, доробляють стратегію та підбирають бізнеси для інвестицій.
  • Галузі бізнесу, які будуть цікаві фонду: фінтех, освітні технології, технології для сільського господарства, кібербезпека, технології для харчування (фудтех), електронна комерція.

«Ми надаємо перевагу софтверним компаніям більш, ніж хардверним. Обов’язково, щоб цей МСБ був білий та офіційно оформлений. Окрім ідеї бізнесу, ми прискіпливо дивимось на його організаторів та менеджерів», — говорить Дідковський.

  • Відбір компаній відбуватиметься так само, як і в інших фондах. На ранніх стадіях дивитимуться на критерії якісної команди, експортного потенціалу та перспектив бізнес-моделі. Для проектів на пізній стадії додається аналіз фінансової звітності, ефективності структури компанії та менеджменту.
  • Розмір інвестицій для бізнесів на ранній стадії (виручка до 2 млн євро на рік) складає 200 000-1 млн євро за 10-40% компанії (оцінка входу — 500 000 – 1 млн євро). Для бізнесів на пізніх стадіях, із виручкою 2-20 млн євро на рік інвестиції складатимуть 1-5 млн євро за 5-25% компанії (при оцінці в 10-100 млн євро).
  • Серед партнерів фонду:
    • керівний партнер GR Capital Макс Філіппов (у портфелі фонду — Glovo, Deliveroo, Sennder, Wefox, McMakler, Lime, PlanRadar).
    • Влад Ноздрачов, власник університету Nextedo та бізнес-школи Superludi.
    • PR-стратег Сергій Дідковський.