Наприкінці минулого року в Україні працювало понад 350 магазинів домашніх напівфабрикатів «Галя Балувана». З початком повномасштабної війни частину точок довелося закрити, та попри це мережа продовжує виробництво, підтримуючи армію та власних франчайзі. 

Як вареники й пельмені допомагають українцям на економічному фронті та в тилу, розповів AIN.Business співвласник «Галі Балуваної» Володимир Матвійчук. 

Володимир Матвійчук. Фото: Перший канал соціальних новин

Наразі мережа працює по всій Україні, крім тих районів, де йдуть активні бої. Графік роботи скоротився через комендантську годину і залежить від руху транспорту. В основному люди працюють з дев’ятої до шостої. Відкриття нових магазинів ми поки призупинили, однак франчайзі на заході України можуть запускати нові точки: їх нічого не стримує. 

Не можу поскаржитися на дефіцит персоналу. Частина працівників не виходить на роботу. Люди бояться або ж мають дітей, яких ні на кого залишити, адже садочки й школи не працюють. Однак ми добираємо нових робітників і закриваємо потреби.

Усі партнери мережі допомагають армії. Наприклад, франчайзі з Ужгорода розгорнули польову кухню на кордоні, де безкоштовно годували біженців. Ми допомагаємо продуктами: передаємо напівфабрикати військовим і волонтерам.

У перші тижні війни були труднощі з постачальниками, ми шукали нових місцевих виробників. Помітили, що суттєво подорожчала сировина. «Галя Балувана» закуповує борошно, крупи, молочну продукцію. На ці харчі відчутно зросли ціни, однак ми поки не зважаємо на прибутки і намагаємося втримати прайс, за яким працювали до 24 лютого.

За рахунок впізнаваності торговельної марки в нас збільшилася кількість клієнтів у західних регіонах. Туди приїхали біженці, які купувати напівфабрикати «Галі Балуваної» раніше. Щодо обсягів виробленої продукції — важко виміряти: сильно скоротилося виробництво, час праці робітників зменшився практично вполовину.

Під час воєнного стану ми скасували роялті. Розглядаємо можливість долучити партнерів, які втратили точки, до роботи в інших регіонах, але конкретних рішень ще немає. Сподіваємося, що невдовзі вони зможуть повернутися до своїх магазинів. 

У планах на переможне майбутнє — запустити після війни ще одну франчайзингову мережу з виробництва суші, піци, кондитерки тощо. Над новим проєктом ми вже працюємо сьогодні.


Раніше AIN.Business розповідав, як відкрити магазин домашніх напівфабрикатів «Галя Балувана» по франшизі.