3238 популярних в Україні торговельних марок належать резидентам російської федерації. Такі дані опублікував OpenDataBot. Серед них — відомі бренди:

  • дитячого харчування («Агуша», «Тьома»);
  • чаї («Лісма», Curtis, «Майский»);
  • молочні продукти («Простоквашино», «Актуаль», «Веселий молочник», «Чудо»);
  • пиво («Балтика», «Жигулі»);
  • косметика (Faberlic, «Чиста лінія»);
  • одяг (Gloria Jeans);
  • ліки («Віферон», «Діоксидин», «Реабілар»);
  • ЗМІ («АіФ — Аргументи і Факти», «РБК»).

Торговельні марки закладів харчування «Євразія» і «Суши Wok» також належать росіяну — Олексію Фурсову.

За словами патентного повіреного Олексія Сердюка, «Укрпатент» уже зафіксував кілька спроб перереєструвати російські ТМ на європейських або азіатських власників, аби уникнути санкцій та продовжити працювати на українському ринку.

Чому це важливо

Винагорода за використання цих торговельних марок раніше перераховувалася в російську федерацію. Існує загроза, що ці бренди росіяни оперативно перереєструють на нових власників.

«Укрпатент» від початку війни продовжує прийом та розгляд заявок на реєстрацію нових марок та передання прав на вже чинні. На зміну власника потрібно близько трьох місяців, а повномасштабна війна триває вже два.


Також OpenDataBot підрахував, що майже 17 000 компаній в Україні належать росіянам і білорусам.