«Авіація Галичини» — один з проєктів львівського холдингу емоцій !FEST, куди також входять концептуальні ресторани «П’яна вишня», «Реберня», «Львівська майстерня шоколаду» тощо.
Бренд створює військово-патріотичний одяг. Недавно компанія вийшла на Kickstarter з новою колекцією, серед якої футболки з привидом Києва, гаслом про російський корабель та написом FIGHT LIKE UKRAINIANS.
Як «Авіація Галичини» використовує свої потужності в умовах війни та наскільки зріс попит на українські речі, розповів AIN.Business комунікаційник бренду Тарас Маселко.
Як працюють крамниці в умовах воєнного стану
Наші крамниці у Львові працюють у звичному режимі, за дещо скороченим графіком, але, як і до війни, — без вихідних. У Києві магазини зачинені, бо виїхали працівники. Частково персонал зі столиці працює зараз у Львові. Як тільки люди повернуться, запустимося в Києві.
Онлайн-магазин не працював 4 дні з початку повномасштабної війни. Далі повернулися до роботи усі, хто міг, — від операторів і до директора, адже замовлень щодня ставало більше. Зараз розширили штат, переїхали на більший склад і провели глобальну інвентаризацію.
Замовлення з-за кордону зросли в 6 разів
Кількість замовлень збільшилася в рази. Через нестачу сировини в українського виробництва, з яким ми працюємо, доводиться багато продавати на умовах передпродажу. Тобто клієнти купують одяг, коли ми ще тільки кроїмо рулони тканини.
Найчастіше купують те, що ми вже продаємо сім років. Це футболки Fight like Ukrainians — старожили каталогів. Звісно, хітом стала футболка «Відповідь окупантам» з острова Зміїний.
Також днями ми анонсували футболку «Байрактар», і за результатами перших годин передпродажу можна стверджувати, що вона стане ще одним улюбленим товаром. Клієнти просять не оминати увагою багато знакових тем війни — наприклад, Чорнобаївку, і ми працюємо над цим.
П’яту частину замовлень ми надсилаємо клієнтам з-за кордону. Це в шість разів більше, аніж у довоєнний час. Також ми запустили кампанію на Kickstarter і поки зібрали $1174 дол з $7000 потрібних. З попереднього досвіду — це, на жаль, заслабкий темп для успішної кампанії.
Довелося підняти ціну на 50 гривень
Подорожчало все: від основної сировини— до найдрібнішої фурнітури, від ниток — до фарб для принтів. У середньому ціни на матеріали зросли на 30%. Довелося збільшити вартість футболки на 50 грн, але підняти прайс на 30% у такий час ми не змогли.
500 футболок на день
Розробка колекцій наразі триває повільніше. Та більшість наших ідей — це речі, які вже давно чекають свого часу. Наприклад, колекцію на честь 204-ої бригади тактичної авіації імені О. Покришкіна планували виготовити на початку березня. Ми відкладали її, а зараз уже готуємо до випуску.
Обсяги виробництва доволі швидко повернулися до довоєнного рівня, і ми їх нарощуємо. У день виготовляємо 400-500 футболок. Якщо більш складні речі з різними тканинами (худі, дощовик тощо), то близько 100 штук. Запаси на складах суттєво скоротилися, поновити їх — це багато праці. Тож нам важливо відновити постачання матеріалів, аби забезпечити роботою людей.
Про поставки тканини й фурнітури
Бракує сировини, не всі виробники фурнітури працюють. Є такі, що вже й не запрацюють, на жаль. Ми оперативно шукаємо інших, але це займає багато часу з огляду на питання якості. З доставкою труднощі теж є: вартість перевезень виросла, немає прогнозованості та регулярності. Зате є бажання працювати і допомагати одне одному, на тому і стоїмо.