До повномасштабної війни білизну українського бренда brabrabra можна було придбати в 48 студіях. Нині майже половина з них не працює. Попри такі втрати компанія продовжує дбати про працівників та допомагати українським жінкам.

Як brabrabra пережив ці два місяці, розповіла AIN.Business комунікаційниця бренду Вікторія Лагутіна. 

Зруйнована вивіска студії brabrabra в Херсоні, ТРЦ «Фабрика» / Фото надані компанією

«Як самостійний бренд, ми досить молоді»

brabrabra — це український бренд жіночої білизни, що піклується про жінку та за допомогою унікальних сервісів навчає поважати своє тіло й обирати правильну білизну. Зараз ми стали компанією підтримки жінок України — наших клієнток, працівниць і біженок. 

Як самостійний бренд, ми досить молоді. У 2017 brabrabra виник унаслідок трансформації частини мережі Milavitsa. Тоді ми розробили продукт із власною місією, цінностями та іншим підходом до клієнта. Через два роки нам вдалося піти від дистрибуції чужої білизни та стати повноцінним і незалежним українським брендом. Цей процес був довгим, ми зіткнулися з проблемами, але жодна з них не зрівняється з масштабами теперішньої війни.

План Б

У плані на 2022 рік ми заклали розділ «на випадок війни». Тим паче що в керівництві є люди, які пам’ятають події 2014 року на сході — зокрема, евакуацію бізнесу та всі наслідки. Ми мали декілька варіантів «плану Б» щодо економіки підприємства та логістики, які дозволили б зберегти бренд та підтримувати працівників фінансово. Хоч вони й не спрацювали на всі 100%, це дозволило нам скоординуватися в перші дні та відновити роботу в короткий термін. 

Тут і далі: студія brabrabra в ТРЦ Dream Town на Оболоні

У нас змінилася комунікація в компанії. Щоранку та щовечора керівники робили переклички в командах — аби мати звіти, що всі на зв’язку. Частина працівників опинилася у кризових регіонах, та зараз, на щастя, усі вони з родинами перебувають у безпеці. 

Як тільки у дівчат-брафітерок (працівниці, що допомагають клієнтам підібрати білизну) з’явилася можливість потрапити до магазинів, ми почали реагувати на запити волонтерів, які писали нам в інстаграм. Допомагали білизною і піжамами на запит лікарням у Миколаєві та Києві, а також центрам біженців на заході України.

Як працює brabrabra

У березні ми відновили роботу мережі. Та студії запрацювали не в повному обсязі: Маріуполь, Харків, Сєвєродонецьк, Чернігів, Миколаїв, Херсон та частина Києва залишаються для нас недоступними. Із 48 магазинів відкриті 26. Там 30% від продажів найбільш популярної колекції ми перераховуємо на потреби ЗСУ.

Графік залежить від роботи ТРЦ та комендантських годин у містах. У середньому студії працюють з 10 до 17-19 години — лише на кілька годин менше, аніж у довоєнний час. У відкритих ТРЦ ми також продовжуємо платити оренду. 

Нещодавно нам вдалося евакуювати центральний склад із Києва на більш безпечну територію, відновити онлайн-продажі та постачання товару на відкриті студії. Основна складність полягала в тому, що ми робили це в період найактивніших бойових дій під Києвом, коли російські війська ще перебували в околицях столиці та Житомирська траса, основна артерія на захід, була закрита. 

Наші працівники, що лишалися в Києві, на власний ризик приїжджали пакувати та відвантажувати товар. На складі доволі великий асортимент, тому це було завдання не з легких. Також мали труднощі з транспортом, адже переважна більшість вантажівок була спрямована на допомогу армії та перевезення гуманітарки. 

Фінансові результати

Звісно, кількість продажів скоротилася, адже ми втратили майже половину мережі. Люди купують в основному найнеобхідніше: базові колекції, бавовняні вироби. У березні ми пропрацювали близько тижня, працювало близько чверті магазинів мережі, тож на прибуток вийти було неможливо. 

Та на противагу фізичним магазинам у нас неймовірно виріс онлайн. За квітень ми втричі перевиконали встановлений план, але на довоєнний рівень ще не вийшли.

Як тільки інтернет-магазин повноцінно запрацював, ми побачили великий попит. Брафітерки пакували замовлення у відкритих магазинах та самотужки відправляли їх клієнтам. Зараз доставляємо всюди, куди їздить «Нова пошта» і комплектуємо замовлення в терміни, близькі до довоєнних, — від 1 до 4 днів. Це залежить від того, є товар на центральному складі чи його потрібно збирати з магазинів.

Наразі ми ще не запустили створення нових колекцій та власне виробництво. До війни готувалися до старту сезону, тому в запасі маємо готові новинки, які зараз і презентуємо. Також підсортовуємо наявний товар. Загалом — збираємося запускати виробничі потужності та вже коригуємо плани на 2023 рік.