Google все ще крутить рекламу західних рекламодавців на російських пропагандистських сайтах

Незважаючи на те, що Google відключив монетизацію російських медіа, що фінансуються Кремлем, американські рекламодавці все ще можуть показувати свою рекламу під їх пропагандистськими статтями завдяки лазівці, яку уособлює собою онлайн-платформа Mail.ru. Зокрема, реклама американських брендів відкручується на статтях, які стверджують, що російський військовий геноцид в Бучі – буцім-то фейк. На це звернув увагу репортер Marketing Brew Райан Барвік.

Монетизація дезінформації

Невдовзі після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, Google відключив офіційним прокремлівським медіа монетизацію у своїх сервісах. У список потрапили великі пропагандистські майданчики, такі як ТАСС, «РІА Новости», RT та інші. Заробляти на рекламі вони більше не можуть. Але є одне але. Їх статті показуються на великому російському агрегаторі Mail.ru, який все ще успішно монетизується з Google.

Mail.ru є одним з найпопулярніших веб-сайтів у світі, за даними Similarweb, із загальною кількістю відвідувань приблизно мільярд на місяць. І от що побачив Барвік: поряд з фейковою історією про обстріл житлових будинків українською армією зʼявилася реклама United Airlines! А стаття, в якій стверджується, що російські війська атакували лише військову інфраструктуру та українські війська, показувалась з рекламою Marriott Bonvoy.

Серед інших рекламодавців, яких помітив на майданчику журналіст Marketing Brew: Frontier Airlines, StockX, Shinola та Fiverr.

Барвік спробував сконтактувати з рекламодавцями, і деякі з них відповіли. Так, Fiverr запевнив, що вже працює над тим, щоб прибрати свою рекламу з подібних статей. У Frontier надали більш розвернений коментар:

«Це розміщення було ненавмисним. Такі оголошення не націлені на конкретні вебсайти, ми працюємо через посередника, який оптимізує наші розміщення, щоб їх побачила потрібна аудиторія. В рамках такого співробітництва у нас є виключення, згідно з яких реклама не повинна показуватися на тих чи інших майданчиках. Наразі ми розслідуємо, як наша реклама зʼявилася поряд з контентом, на який ви вказали – дякуємо за повідомлення».

Що кажуть в Google

Вперше цю лазівку помітив дослідник рекламного шахрайства Брейдон Вікерс у березні. Він поширив свої спостереження в Twitter.

«Привіт, Spectrum, а чи вам відомо, що Google Ads розміщує вашу рекламу на кремлівській пропаганді про путінську вбивчу війну в Україні?»

«Привіт, Adidas, ваші кросівки рекламуються на дезінформації про військові злочини російської армії і геноцид в Україні. Вас це не хвилює?»

В Google запевнили Marketing Brew, що демонетизували news.mail.ru, і з 18 квітня реклама на пропагандистських статтях більше не з’являтиметься. Але mail.ru все ще публікує подібні статті, а рекламу показує не на них, а в сусідніх розділах. Наприклад, сюжет про Тімоті Шаламе на Coachella йшов на mail.ru поряд з рекламою Peacock.

«Немає різниці, чи реклама показується поряд з кремлівськими статтями чи деінде на платформі – гроші за неї все одно надходять в одне й те саме місце, – пояснює Вікерс.

Більше того, самі рекламодавці навряд чи хочуть, щоб їх реклама відкручувалась на пропагандистських майданчиках на фоні повномасштабної війни в Україні».

В Google виданню відповіли, що «за останні декілька тижнів вжили багатьох заходів у відповідь на війну в Україні включаючи демонетизацію медіа, що фінансуються російською державою, на низці своїх платформ. Як ми і казали раніше, ситуація швидко розвивається, і наші команди постійно переглядають сайти та вживають додаткові заходи щодо видавців, що фінансуються державою, по мірі їх виявлення».

І хоча така політика може виглядати справедливо, по факту компанія не робить достатньо, щоб справді демонетизувати дезінформацію, вважає Вікерс.


Ви можете підтримати ЗСУ, українських медиків, волонтерів та переселенців за посиланням нижче.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук